Gå til innhold

GSM Jammer - Hva finnes/Hvor får man tak i det?


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg pendler daglig til Oslo med buss og jeg begynner å bli forferdelig lei damer som kakler i mobilen hele veien fra Oslo til Kyllingbekk. I dag satt det ei dame og skravla høyt hele veien. Hun hadde 7 samtaler, og ikke en eneste gang satt hun mobilen på lydløs engang.

 

Nå sitter jeg her med et dypt å indelig ønske om å jamme gsm-nettet i området rundt meg da slike tilfeller sitter i nærheten. Jeg snakker selvfølgelig ikke om å stenge ned alt hele tiden, men akkurat nok til at det blir umulig for slike folk å snakke.

 

Kan noen hjelpe meg å finne rimelige alternativer?

 

Selv har jeg kommet over denne, men det må da finnes andre?

 

Jeg er evig takknemlig om noen vet om noen rimelige og fungerende alternativer.

Endret av Ordinary guy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som du ser på den jeg linket til, er radiusen 0-10 meter, og det er ikke nok til å gjøre stor skade.

9442130[/snapback]

Ikke for å henge deg ut som kriminell, men mitt svar på det er: Jo det er det, hvis du skulle ha uærlige hensikter.

9442168[/snapback]

 

Men jeg er jo helt ærlig på hva jeg ville brukt det til, er jeg ikke? Er jeg da uærlig? :p

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Ta denne i stedet da:

http://www.globalgadgetuk.com/rx9000.htm

Da får du 30meters rekkevidde og den inkluderer 3G nettet også! ;-)

 

Men det kan nok bli en del sure mennesker rundt deg om de finner ut av dette ja...

 

Spørsmålet er jo om ikke dette burde installeres på en del busser som standard-utstyr, og i enkelte tog-vogner!

9445867[/snapback]

Ville det ikkje vært kjedelig å sitte i din egen bil i en jobbsamtale (med handsfree selvsagt) i det du passerer en buss eller tog der dette er installert?

Lenke til kommentar

En behagelig kollektivtrafikk har førsteprioritet! :p

 

Jeg anbefaler deg egentlig å heller kjøpe inn noen gode øreplugger (f.eks. til SonyEricsson er HPM70settet genialt) og heller høre på musikk på bussturene dine.

 

Eller: Begynn å sette deg ved siden av disse kakledamene. Når de tar opp telefonen, så kan jo du like gjerne ta en telefon til kameraten din og fortelle noe skikkelig nasty! Helst så høyt som mulig så samtalepartneren til kakledama også hører det ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

en gsm-jammer er ulovlig i store deler av verden, deriblandt norge. jeg kan skaffe en til deg som går på gsm, 3g, cdma og dcs-nettet. har en selv, som jeg har testet et par ganger, og den fungerer strålende. et farlig verktøy, som jo kan brukes til mye annet uetisk. men den er også veldig kjekk til slike situasjoner du beskriver.

Lenke til kommentar

Regner med at en jammer sender ut elektronisk støy over det meste av frekvensbåndet for å overdøve andre signaler og dermed effektivt blokkerer alle radiosignaler rundt seg.

 

Men om jammere.. Syns du skal se deg om etter noen gode øreplugger og høre musikk på turen om medpassasjerene prater for mye, ELLER kjør bil om du ikke liker andre mennesker som prater.

 

Selv ville jeg anmeldt en som brukte en sånn ganske enkelt for å kunne sette mennesker og liv i fare. Vet du ikke har uærlige hensikter, men tenk om det oppstår en livstruende situasjon. Den blokkerer like effektivt nødnummeret som alle andre samtaler. Du vet heller aldri om noen venter en uhyre viktig samtale, f. eks. fra politiet eller annen myndighet.

 

Det er alltids mulig å skru den av dersom du ser det oppstår en situasjon, men bare de få minuttene du bruker på å oppfatte situasjonen og til folk får mobilsignalet igjen kan være skjebnesvangre. Sitter du på et tog kan ting fint skje i nabo-vognen uten at du får det med deg og plutselig er ansvarlig for en som døde av hjerteinfark.

 

Til dere som mener at busser, tog osv. burde ha slike så gjelder samme problemet. Den blokkerer ALL radiokommunikasjon, ikke bare de irriterende skravlekoppene. Den blokkerer gjerne togpersonalets radioer, noe som også kan bli kritisk.

 

Så dropp den er mitt råd, man vet ikke når en livstruende situasjon oppstår. Da får man tåle den tiden blant andre mennesker, selv om en del av de dessverre ikke har mobilvett eller tar hensyn til andre rundt seg.

 

Jan Ingar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...