Gå til innhold

Skal kjøpe Wii nå, hvilke spill burde jeg kjøpe?


marius90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du liker dragon ball i det hele tatt, så kan jeg anbefale Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2. Hadde det fett når jeg spillte det med en kamerat. Både bra som multiplayer og singleplayer og med Wii moten kan du gjøre noen av signatur bevegelsene til hovedpersonene for å få til triks. Syns det var drit fett, men da er jeg skikkelig fan da :p

Lenke til kommentar
Jeg sier meg enig med alle som anbefaler Resident Evil 4. Et dritbra spill. Er helt klart en GOTY-kandidat i mine øyne (nå hadde ikke jeg spilt det før).

9444572[/snapback]

Resident Evil 4 kan ikke bli noen GOTY kandidat, fordi det er et gammelt spill som ble sluppet for første gang til Gamecube i 2005.

 

Excite Truck og Wario Ware: Smooth Moves er forresten morsomme.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å kjøpe Zelda og Mario party 8. Så skal jeg kjøpe Metrioid osv om en liten stund.

 

Men har et par spørsmål, hva burde jeg kjøpe med av tilbehør som jeg kan trenge?

Har sett litt rundt å tenkte jeg skulle kjøpe dette:

 

- Konsoll + Spill.

- Ekstra kontrollere.

- Scart RGB kabel. (har ikke flere komponent innganger)

 

Er det noe mer jeg trenger? Og duger det egentlig med Scart?

Har et sony hdtv btw.

Lenke til kommentar

Komponent er å anbefale om du har mulighet til det, eventuelt kjøpe en reciver med komponent innganger å koble via.

 

Har selv et problem med at jeg har bare 1 komponent inngang på TVen min, men jeg bytter i dag aktiv mellom 3 konsoller, så jeg tror det blir en reciver med 3 komponent og 1 HDMI slik at jeg får PS3n min og inn den veien når den kommer i hus :p

Lenke til kommentar

Har en reciver med komponentinnganger, men er ikke sikker på åssen det blir med Xboxen da, det er en litt eldre reciver så den kan ikke kjøre 720p så vet ikke hvordan det blir med xboxen siden den kjører på 720p.

 

Men Scart rgb burde vel funke ålreit, jeg kjørte det en liten stund på dvd spilleren min og det funket bra med den.

 

Men trenger jeg egentlig classic kontrolleren for å spille slike spill man kan laste ned via wii eller kan jeg bruke de kontrollene som følger med wii?

 

Er det noe mer jeg burde vite før jeg kjøper den?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hve du vet og ikke vet fra før ;)

 

Old School-spill kan kun spilles via Classic-kontrolleren. En Gamecube-kontroller funker også - i teorien.

 

Scart RGB funker ålreit, component funker bedre; ser ikke helt problemet med Xbox'en din..

 

Edit:

Åja, okey jeg skjønner problemet. Er recieveren gammel så kommer den neppe til å støtte 720p.

Så lenge du ikke bruker compositt så burde du få et respektabelt bilde. Om ikke du vil ofre å plugge component-ledningenne ut og inn en gang iblant; hvis ikke TV'en står klin inntil veggen.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hve du vet og ikke vet fra før ;)

 

Old School-spill kan kun spilles via Classic-kontrolleren, som folger med når du kjøper en Wii. En Gamecube-kontroller funker også.

 

Scart RGB funker ålreit, component funker bedre; ser ikke helt problemet med Xbox'en din..

9473671[/snapback]

Prøver å ikke kverulere her, men Gamecube kontrolleren fungerer ikke til alle VC- spill. Det lønner seg uansett like gjerne å gå til innkjøp av en classic hvis man vet at man kommer til å laste ned fra VC. Koster ikke mange kronene hvis man leter litt rundt på webshops.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på med Xboxen er at jeg lurer på om det vil bli noe bilde i det heletatt hvis jeg kjører gjennom reciveren siden jeg vet ikke hva den gjør med 720p signalet, om den bare sender det videre eller hva som skjer.

 

Må jeg kjøpe minnekort elns også eller er det plass på wiien?

 

Og er det egentlig noe særlig kvalitet på kabelene som er ofisielle fra Nintendo?

De ser så veldig spinkle og tynne ut på bildene. Veier hodet på scarten fra Nintendo noe i det heletatt, eller er den som en av de drittkablene som bruker å følge med på dvd spillere osv?

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...