Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lokke barn med bestikkelser


Anbefalte innlegg

Dattera vår får det ikke som hun vil når vi er i butikker osv. Er det noe som skal handles så skal det avtales på forhånd(godteri til lørdag osv). Det er mulig vi har vært dårlige på andre områder, men akkurat her er eg stolt av hva vi har klart å stå i mot. Senest i dag fikk eg sett hvor flink hun er, og samtidig fikk eg verdens dårligste samvittighet. Vi var i bokhandelen for å kjøpe ei lita bok som eg kunne lese i til henne når hun la seg om kvelden. Når vi da var i butikken fant hun naturligvis frem alt annet også, men satte det fint på plass når eg sa nei. Så klarte hun da å finne verdens største(og dyreste) prinsessebok som hun bare ble så oppspilt over. Dette var ikke ei historiebok og den gikk heller mer på å lage mest mulig prinsessemusikk(les: bråk) og store glansbilder av jenter i diverse kjoler(alt de lager og får solgt). Eg kunne se skuffelsen i ansiktet da eg sa nei til akkurat den boken. Hjertet ble bokstavelig talt knust. Etterhvert fant vi ei bok hun likte og ble glad for, men allikevel så fikk eg utrolig dårlig samvittighet... men det nærmer seg jul ;)

Fantastisk :) Får vitterlig inntrykk av at du er en veldig bra mamma/pappa... Og den lille biten jeg uthevet var toppen av kransekaka.

 

Fra det jeg husker fra jeg var liten gutt (det begynner å bli svært lenge siden nå) så var det nettopp slike ting som var de beste tingene i hele verden. Tingene man ble helt knust fordi man ikke fikk. Men som plutselig dukket opp neste jul eller bursdag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ser da ikke noe problem med å bestikke barna for at de skal oppføre seg. Men innen rimlighetens grenser er bestikkelser greit!

"Viss du er flink og oppfører deg skal du få...... kr"

"Viss du sier til mamma at du vil være hos meg her neste helg skal du få 500kr"

 

Resten sier seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...