Gå til innhold

– Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hd-dvd drev vil jeg helst ikke betale for. HD meg ditt og HD meg datt, bryr meg katten. Syns ikke hoppet fra dvd til bluray/hddvd er SÅ stor at det er verdt bekostningene. Både med tanke på kvalitet, pris og at ikke alle filmer kommer på hd-dvd, men bluray, og vice versa. Det er dog min subjektive mening, og det er sikkert mange som syns det er vel verdt pengene ;)

9423194[/snapback]

 

Kvliteten er (ihvertfall oppløsning) ca 5 ganger høyere enn DVD og ser man på prisen får man den praktisk talt med i prisen på PS3.

 

At kvalitetsforskjellen ikke er såååå stor betyr heller at du ikke har opplevd den skikkelig enda, for jo... den er så stor :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter med en 720p prosjektor, og har sett på en kompis sin 1080p tv. Det ser bra ut, sant nok. Men ingenting som skriker "dette er verdt ett par ekstra tusen!" Spillene ser bra nok ut for meg, jeg bryr meg mer om andre ting. Som gameplay, god musikk/voiceakting, historie som er god er ett pluss (liker litt tankeløs action også, for all del).

 

Men 5 ganger? Njaaa, må nok saksøke optikeren min da, for forskjellenen er ikke på langt nær så stor som fra vhs til dvd, som faktisk var verdt det i sin tid.

Lenke til kommentar

Opplevd forskjell fra DVD til HD er selvsagt subjektivt. De store forskjellene kommer også først til syne fra 42" og oppover, mange hevder fullHD ikke kommer til sin rett før 50".

Når det er sagt er også lyden på de nye formatene vesentlig bedre. For oss med et relativt greit surroundanlegg er det en ny tidsalder.

Men som jeg nevnte i forrige post: Er man kun ute etter å spille er selvsagt XBOX360 midt i blinken. Ønsker man noe mere, nå eller i fremtiden, er nok PS3 er mere fornuftig valg. Den kan som sagt brukes som mediasenter (streame film, musikk, bilder fra din pc), spille av Blu-ray (muligens også HD DVD etterhvert via 3.parts OS) og oppskalerer DVD usedvanlig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har ps3 og xbox360

 

Foreløpig må jeg si at det har kommet flest bra spill til xbox360. Mangel på rumble har også vært en STOR svakhet på ps3. Det er lovet flere titler til ps3 utover men så mange sterke har ikke dukket opp enda.

 

Tar man en kikk på www.gamerankings.com og kikker på platformen ps3 og xbox360 så ser man fort at xbox360 har mange fler spill med høyere score enn ps3.

 

Det man ikke må glemme er at sony fortsatt pusher playstation2 og at varemerket playstation er veldig sterkt. Har snakket med mange ikke hardcore gamere som har ps2 som vurderer å kjøpe en ps3 snart. Mange av disse er Fanboys fordi de ikke kjenner noe annet enn playstation.

 

Hvis man ser på antall mennesker som spiller ps2 og ps3 i dag så er dette en formidabel mengde mennesker. Når det ikke lenger kommer spill til ps2 og ps3 har blitt rimeligere samt at alt av buzz, singstar og eyetoy har kommet til ps3 så skal man nok se at salget blir veldig sterkt.

 

Husk at det er et fåtall som er hardcore gamere og har evne og kunnskap til å diskutere spill her på forumet. Den berømte mannnen i gata med fortid fra ps1 og ps2 er faktisk en ganske stor masse som vil påvirke konsollsalget framover, men ikke før i 2008 og 2009.

 

Status pr september 2007 er derimot 1 -0 til microsoft over sony.

Lenke til kommentar
Opplevd forskjell fra DVD til HD er selvsagt subjektivt. De store forskjellene kommer også først til syne fra 42" og oppover, mange hevder fullHD ikke kommer til sin rett før 50".

Når det er sagt er også lyden på de nye formatene vesentlig bedre. For oss med et relativt greit surroundanlegg er det en ny tidsalder.

Men som jeg nevnte i forrige post: Er man kun ute etter å spille er selvsagt XBOX360 midt i blinken. Ønsker man noe mere, nå eller i fremtiden, er nok PS3 er mere fornuftig valg. Den kan som sagt brukes som mediasenter (streame film, musikk, bilder fra din pc), spille av Blu-ray (muligens også HD DVD etterhvert via 3.parts OS) og oppskalerer DVD usedvanlig bra.

9423389[/snapback]

 

 

Mediasenter funksjonaliteten på ps3 og xbox360 er fremdeles en vits sammenlignet med XboxMediaCentre. XBMC

 

Jævelig synd de ikke åpner for salg av dette over ps3 network eller xboxlive. Jeg hadde gladelig betalt en 500-600 kroner for et SKIKKELIG bra mediasenter på en nextgenkonsoll.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Men 5 ganger? Njaaa, må nok saksøke optikeren min da, for forskjellenen er ikke på langt nær så stor som fra vhs til dvd, som faktisk var verdt det i sin tid.

9423307[/snapback]

 

Oppløsningen er vel ca 5 ganger høyere, skal si du merker forskjell hvis du tar to stk 1080p projektorer og kobler DVD på den ene og Blu-Ray på den andre. Stiller bildet på 100 tommer ++ så skal jeg si du ser forskjellen på 5 ganger. Hvis ikke så ja, da bør du ihvertfall ta kontakt med optiker :whistle:

Lenke til kommentar
Når det er sagt er også lyden på de nye formatene vesentlig bedre. For oss med et relativt greit surroundanlegg er det en ny tidsalder.

9423389[/snapback]

 

Hjelper ikke med ett High End surround, du får ikke utnyttet Dolby True HD eller DTS HD Master hvis du ikke har utstyr som koder disse formatene.

 

Den 1. produsentene som var ute med en slik forsterker var Onkyo men Denon kom nå ut for noen uker siden mens jeg tror den neste produsenten blir Yamaha.

 

Edit:

Tror ikke PS3 støtter disse lydformatene men mulig det kan ordnes etter hvert med en oppdatering, vet ikke... :hmm:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
PS2 kosta jo det samme når den var ny den også?

Ingen skrev klagebrev og var noen forbanna grinete sutrejævler da..

Og PS3 kan tilby deg mye mer enn det PS2 gjorde da.

9423541[/snapback]

 

Du har ikke akkurat høye krav om du kun forventer å få mer for pengene enn det man fikk konsollmessig for så mange år siden. Og prøver du å si ingen klagde over prisen, så tror jeg du husker dårlig.

 

Angående om man trenger disse HD-formatene, ja de gir en kvalitetsøkning, men det betyr ikke at man vil bruke konollen sin til å spilel de av, personlig bruker jeg ikke konsoller til media-bruk, for meg finnes det langt mer egnede alternativ.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit at 360 er billigere, men who cares?

Vil du ha PS3, så kjøper du den, vil du ha 360, så kjøper du den - uansett prisen.

Du har ikke akkurat høye krav om du kun forventer å få mer for pengene enn det man fikk konsollmessig for så mange år siden.

Når du skriver det der, så beviser du bare at du enten har en veldig dårlig dag på jobb, eller har sovet alt for lite i natt. Du skjønner godt hva jeg mener, så spar mer for å vri på det jeg skriver.

 

Jeg trenger ingen historietimer når det gjelder prisklaging, men det var aldri klaging på det nivået som folk holder på nå. Folk sier PS3 er uaktuell til julegave pga prisen, men jeg har ikke TALL på hvor mange av mine venner, familie, kompiser og kjente som fikk PS2 i hus den julen. Hvorfor er det et større problem nå? Pga 360 er noen lapper billigere? Tipper 70 % av de som klager på prisen, er en del av den gruppen som allerede har 360 på rommet.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Greit at 360 er billigere, men who cares?

Vil du ha PS3, så kjøper du den, vil du ha 360, så kjøper du den - uansett prisen.

Du har ikke akkurat høye krav om du kun forventer å få mer for pengene enn det man fikk konsollmessig for så mange år siden.

Når du skriver det der, så beviser du bare at du enten har en veldig dårlig dag på jobb, eller har sovet alt for lite i natt. Du skjønner godt hva jeg mener, så spar mer for å vri på det jeg skriver.

 

Jeg trenger ingen historietimer når det gjelder prisklaging, men det var aldri klaging på det nivået som folk holder på nå. Folk sier PS3 er uaktuell til julegave pga prisen, men jeg har ikke TALL på hvor mange av mine venner, familie, kompiser og kjente som fikk PS2 i hus den julen. Hvorfor er det et større problem nå? Pga 360 er noen lapper billigere? Tipper 70 % av de som klager på prisen, er en del av den gruppen som allerede har 360 på rommet.

9423600[/snapback]

 

Neste alle cares, påstanden din faller på sin egen urimlighet, ville du kjøpt de for 10k? 100K? En million?

 

Jeg vrir ikke på det du skriver, jeg påpeker hvor fåfengt en slik logikk er, det man må gjøre er å sammenlikne med alternativene i dagens marked, å dra fram prisen når PS2 kom er skivebom, hvordan PS3 måler seg oppimot konkurrende produkter er det som teller.

 

AtW

Lenke til kommentar
PS2 kosta jo det samme når den var ny den også?

Ingen skrev klagebrev og var noen forbanna grinete sutrejævler da..

Og PS3 kan tilby deg mye mer enn det PS2 gjorde da.

9423541[/snapback]

 

PS2 kostet vel 4500 ,-, PS3 koster rundt 6000 ,-. Det er 1500 ,- i forskjell. Samt, PS2's salgstall kom først opp i været når konsollen fikk spill som appelerte til masen. Det er en generell missoppfatning at PS2 solgte så godt grunnet spill som GTA, men det er faktisk partyspillene som f.eks Buzz, Singstar og Eyetoy som sørget for det største salget til PS2.

 

PS2 ramlet og mye fortere i pris enn det PS3 har.

 

Om det er problematisk for folk å skjønne hvorfor PS3 sliter, vel, den har konkuranse i 2 konsoller som har tatt veldig godt feste om markedet. Det hadde ikke PS2, den var mer eller mindre alene på markedet. Samt, de fleste ser ikke vitsen med å kjøpe PS3. Blu-Ray er ikke noe som helt appelerer til den store massen, som fremdeles koser seg med DVD plater (meg innkludert) samt jeg tror at folk flest kun ser ting med PS3 som X360 og har, bare med den forskjellen at X360 koster mye mindre enn det PS3 gjør.

 

Jeg har ingen tvil om at PS3 blir å slite i dette årets julesalg. Den har for lite med alt for høy prislapp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Man kan ikke sammenligne prisen til ps3 med ps2, når markedet var helt forskjellig den gangen. Ps2 var nærmest enerådene, da DC aldri tok skikkelig av.

Da må vi heller sammenligne med xbox-launceh i europa. Den ble priset på til ca 4000, som var en så høy pris at ingen kjøpte den, da både ps2 og GC var tilgjengelig til nærmest den halve prisen. Og som dere kanskje husker måtte MS svare med et priskutt i europa på over 1000 kroner bare en måned etter launch. Maskinen fikk enda et priskutt samme høst.

Ps3 sliter med det samme, men har heldigvis et merkenavn å selge på, men historien har fortalt oss før at det ikke alltid er nok, selv når pisen er konkurransedyktig.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Når det er sagt er også lyden på de nye formatene vesentlig bedre. For oss med et relativt greit surroundanlegg er det en ny tidsalder.

9423389[/snapback]

 

Hjelper ikke med ett High End surround, du får ikke utnyttet Dolby True HD eller DTS HD Master hvis du ikke har utstyr som koder disse formatene.

 

Den 1. produsentene som var ute med en slik forsterker var Onkyo men Denon kom nå ut for noen uker siden mens jeg tror den neste produsenten blir Yamaha.

 

Edit:

Tror ikke PS3 støtter disse lydformatene men mulig det kan ordnes etter hvert med en oppdatering, vet ikke... :hmm:

9423494[/snapback]

Har forsterkeren HDMI så støtter mest sansynlig (med mindre vi snakker et merke man kjøper på Nille e.l.) PCM, noe i alle fall PS3 konvertere til. Har man en eldre forsterker som kun har S/PDIF inngang så nedskaleres lyden til DTS 1,5mbit, som er maksimal bitrate den gamle standarden overfører. Mao, man vil uansett ha nytte av det nye formatet også på lydsiden. I større eller mindre grad.

 

PS3 har HDMI1.3 som er siste og nyeste HDMI-standard. PS3 kan, i motsetning til de BD-spillerene som allerede er på markedet, oppgraders til Blu-ray1.1 når standarden er ferdigstilt. Bruker man PS3'n kun til Blu-ray er den faktisk en meget bra spiller til en meget bra pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...