Gå til innhold

– Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

skjønner egentlig ikke at noen folk synes at ps3 koster mye... det er faktisk klesplagg som koster 10000... (de har mye penger riktignok)

9421611[/snapback]

 

Når jeg visste den kunne spille Blu-Ray + fungere som den overlegne spillkonsoll som den er synes jeg ikke den var dyr i det hele tatt.

 

Etter den ble solgt for ca 5500 kr inkl. 2 spill + ekstra kontroller synes jeg den var direkte billig.

 

Etter jeg fikk den i hus å fikk sett alt den kunne og alle mulighetene den har skjønner jeg faktisk ikke at noen i det hele tatt klager.

 

Jo, den er dyrere men gir likevel mye mer for pengen sett i forhold til XBox360... så de som syyyter over prisen, stikk å kjøp en XBox :thumbdown::whistle: :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønner egentlig ikke at noen folk synes at ps3 koster mye... det er faktisk klesplagg som koster 10000... (de har mye penger riktignok)

9421611[/snapback]

 

Når jeg visste den kunne spille Blu-Ray + fungere som den overlegne spillkonsoll som den er synes jeg ikke den var dyr i det hele tatt.

 

Etter den ble solgt for ca 5500 kr inkl. 2 spill + ekstra kontroller synes jeg den var direkte billig.

 

Etter jeg fikk den i hus å fikk sett alt den kunne og alle mulighetene den har skjønner jeg faktisk ikke at noen i det hele tatt klager.

 

Jo, den er dyrere men gir likevel mye mer for pengen sett i forhold til XBox360... så de som syyyter over prisen, stikk å kjøp en XBox :thumbdown::whistle: :!:

9421664[/snapback]

Det er sant det du sier. Hvis man kun ser PS3 som en spillkonsoll, så er det klart det er mye penger. Men når man ser litt nærmere og oppdager hva den faktisk har av potensiale (som bla. multimediamaskin og da tenker jeg først blue-ray), så er ikke +-6000,- så utrolig mye. En stand-alone BR-spiller koster fra, ja gudene vet hva, jeg finner ingen i prisguiden. PS3 er et godt kjøp hvis man vil benytte seg av alle mulighetene.

 

En analytiker forutser forresten et priskutt når 60 GB-versjonen blir utfaset (i USA) rundt slutten av oktober. Kilde.

Lenke til kommentar
disc plass er vel grunnen til at MGS4 ikke kommer til 360

9416800[/snapback]

 

 

Spill kan være på flere disker, se på blue dragon(3dvd disker)

 

Så nei.

9416953[/snapback]

 

Kan være veldig problematisk på større og mer avangserte spill som MGS4.

9417691[/snapback]

 

 

 

Hva vet du om det?

 

Utvikler du spill?

 

Du jobber kanskje for konami og utvikler MGS...nei det gjør du ikke så akkuratt det vet du ikke om går fint eller ikke. Alt kan deles opp. Men F... that jeg skal spille MGS på PS3 uansett fordi jeg er nerd og føler det hører hjemme der.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar
Xbox360 kan slå PS3 hvis og det er ett STORT hvis også hvis Home ikke kommer i rett tid. Med Home tjenesten tror jeg Sony tar markedet med storm, det virker ufattelig innovativt og vil tiltrekke en god del xbox brukere også.

 

I 2008 så er det uansett en selfølge at Sony vil dominere og fortsette å gjøre det neste 10 årene som de alltid gjør. Da kommer alle disse titlene og spillene teller alt. Sony har de største avtalene, går ikke an å slå de på dette feltet.

9419767[/snapback]

Og snipp snapp snute, så var det eventyret ute.

 

Er slettes ikke noe selvfølge at PS3 blir å dominere i 2008, men det er rimelig sikkert at den blir å selge litt bedre når flere spill kommer samt litt hyggeligere pris for mannen i gata. Det betyr derimot ikke at MGS, Killzone 2 og [sett inn eksklusiv stortittel] blir spillenes svar på Messias som kommer og drar gud og hvermann over til Sony, hvis du tror det så burde du virkelig ta av fanboy-skyggelappene.

 

Blir småirritert på innlegg av den typen og jeg eier hverken PS3, 360 eller Wii for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Syns det blir litt feil og si at ps3 blit tvunget til å kjøpe tech de ikke trenger.

Hvis man tenkr litt lengre enn nesa rekker så kan man jo si at det motsatte er tilfelle:

 

Xbox360 eiere i dag betaler prisen for at MS har puttet billige komponenter i modellene sine. I dag er jeg glad for at ps3 er såpass kvalitets-sikret når jeg ser på epidemiene av HW- failures på en viss annen konsoll.

 

Når HD blir rullet ut for fullt vil nok mange dra nytte av BR-spilleren, på godt og vondt.

Og selvom du kanskje ikke bruker den så mye nå så har den fortsatt en nytte for seg: plass til flere textures i spill.

 

Tror de fleste som nagger om unødvendig tech bare er litt småsjalu på hva vi har.

 

Og værre kommer det til å bli skal jeg fortelle dere, gleder meg allerede til reaksjoner på MGS4, FFXII og Killzone.

 

Er nok en tåre i enhver xbots oyne :cry: når det går opp for han at nevnte spill ikke er mulig på den fattige hardwaren hans.. haha xD xD :!:

Lenke til kommentar
Er nok en tåre i enhver xbots oyne  :cry:  når det går opp for han at nevnte spill ikke er mulig på den fattige hardwaren hans.. haha xD xD    :!:

Skulle gjerne sagt dette på en mye grovere måte, men hold kjeft og smell de fanboy meningene og kommentarene dine ett annet sted.

9422707[/snapback]

 

ååå kom igjen nå...

se på trådtittel: Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)

 

hva ville du egentlig se når du klikket deg inn hit?

Jeg gir deg bare hva du vil ha: diskusjon.

 

enten er du stokk naiv eller så ble du phreaked out av hva jeg sa, fordi det var treffende ofc.

 

når til og med mod kommer med fanboy tendenser så må det jo være lov å dra'n litt i leggen

 

tihi

Lenke til kommentar
se på trådtittel: Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)

 

hva ville du egentlig se når du klikket deg inn hit?

Jeg gir deg bare hva du vil ha: diskusjon.

Nettop. Diskusjon, ikke kommentarer med usmakelig innhold.

 

enten er du stokk naiv eller så ble du phreaked out av hva jeg sa, fordi det var treffende ofc.
Dette kaller du diskusjon? Eller?

 

når til og med mod kommer med fanboy tendenser så må det jo være lov å dra'n litt i leggen
Hva babler du om? Jeg kan ikke se noen fanboy-moderator her?

Og selv om andre er rasshøl trenger du ikke være ett selv.

Lenke til kommentar

"Er nok en tåre i enhver xbots oyne cry.gif når det går opp for han at nevnte spill ikke er mulig på den fattige hardwaren hans.. haha xD xD laugh.gif"

 

hvis dette er bangrunn så værsågod...

 

jeg kan godt omformulere hvis jeg såret dine følelser.

 

Når Xbox360 eiere får øye på den utrolige grafikken i spill som mgs4 ffxii og killzone2

kommer de garantert til å kjenne ett stikk i siden. Når utviklerne til nevnte spill går ut og sier at dette kun er mulig på ps3, vil kanskje flere xbox eiere føle seg fornærmet på ett personlig nivå (har bevitnet dette first hand). Da føler mange for å ta "hevn" ved å snakke dritt om disse spillene. Dette er ett basic instinct som mennesker har som går igjen i flere situasjoner og settinger. Jeg ser veldig frem til hvilke urealistiske oppkok av dårlige argumenter vi har i vente.

 

Det er alt jeg prøver å si.

 

eller lettere: Er nok en tåre i enhver xbots oyne cry.gif når det går opp for han at nevnte spill ikke er mulig på den fattige hardwaren hans.. haha xD xD laugh.gif

 

:w00t:

 

edit: nok OT nå

Endret av Shadowz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

herregud, dere sluker jo alt Sony eller MS slenger mot dere,

"dette kan bare gjøres på....." osv "HW er veldig bra!"

hallo har dere hørt om salgs triks?

"360 har brukt potensialet" bla bla bla... oj der kom det jo et spill som så enda bedre ut,,,

 

saken er at produsenter skal selge varen sin, samme gjelder MS, Sony og spillutviklere, derfor pøser de på med vridd fakta så dere sluker det rått og tror på det..

 

vår er best... nei vår.. nei. jo vi har HW fra space som sikkert er bra for det sier sony,

 

xbox 360 og Ps3 kan produsere like bra grafikk.. så ingen er egentlig overlegen. ikke noe av det PS3 har vist som kommer i 2008 er bedre enn 360, og 360 er ikke bedre en ps3.

 

har det egentlig noe og si hvilken platform som er best eller har "vunnet"?

så lenge vi har bra spill å more oss med så kan vell det være blanke f....

 

for å si det sånn, jeg har en 360 er veldig fornøyd, men det er fordi den har spillene, hadde det vært PS3 som hadde de spillene hadde jeg kjøpt den.

 

uansett, ikke tro på alt dere leser...

Lenke til kommentar

Kanskje Microsoft en dag tenker at de store titlene kun skal komme ut på HD-DVD på grunn av plassen de vil ta. Det er jo ikke til å stikke under en stol at disse konsollene vil leve i sikkert 4-6 år og innen den tid vil nok spill kun lanseres på plater med litt mer muligheter.

 

Da vil man se 3 typer XBox eiere:

 

De som ikke skjønner hvorfor spillene ikke vil fungere på XBoxen sin :!:

 

De som klager på at man blir tvunget til å kjøpe en HD-DVD spiller i tillegg :(

 

De som tar til fornuft og bytter ut XBoxen med en PS3 :tease:

Lenke til kommentar
Hvorfor vil en gamer kjøpe en konsoll til 6000kr. bare fordi det er Blu-Ray-spiller i den? En spillkonsoll er en spillkonsoll! Defor synes jeg Microsfot valgte en god løsning ved å lag kunden selv bestemme om han vil ha HD DVD-spiller eller ikke. Dumt å tvinge kunden til å kjøpe noe han ikke trenger, bare fordi han har lyst på PS3.

 

Ja, jeg vet at PS3 bruker Blu-Ray-disc til spillene også, men det er jo heller ikke nødvendig.

9416184[/snapback]

 

Å ja det ser jo så flott ut den HD-DVD addon til Xbox 360. Minner meg litt om kassett spilleren til C64.

Konsollen koster 5000 nå, noe som er 1000 kroner dyrere enn Xbox 360 elite. Da får man trådløs og HD spiller på kjøpet.

Lenke til kommentar
Å ja det ser jo så flott ut den HD-DVD addon til Xbox 360. Minner meg litt om kassett spilleren til C64.

Konsollen koster 5000 nå, noe som er 1000 kroner dyrere enn Xbox 360 elite. Da får man trådløs og HD spiller på kjøpet.

9422923[/snapback]

 

Pluss 2 spille og ekstra kontroller..... :w00t:

 

Edit:

Kan jeg spørre XBoxere om 1 ting..... når dere kjøpte XBox-en, hadde dere da slått til på følgende tilbud.

Kjøp 1 kontroller + 2 spill og få HD-DVD spiller med på kjøpet!

Dette er nemlig Sony's tilbud, desverre kan man ikke takke nei. Alle som kjøper en XBox kjøper jo likevel med ett spill eller to så sannheten her er jo bare å kjøpe en ekstra kontroller å få med HD-DVD på kjøpet.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Ikke glem at PS3 oppskalerer tradisjonell DVD på 720p/1080p så bra at det er på høyde med DVD-spillere som alene koster mer enn konsollen.

Blu-ray spilleren er sterkt subsidiert og er fortsatt den med mest bang-for-the-buck kvalitetsmessig. PS3 kan også enkelt firmwareoppdateres og dermed følge utviklingen av standalone spillere lenge.

Med PSUbuntu som tilleggs OS, ser det også ut til at de snart får til å koble på XBOX360's HD DVD, noe som gjør PS3 til den desidert billigste multiformat HD-avspileren på markedet.

-I tillegg kan den brukes som spillkonsoll.

 

Ser man på prisen en det lyset er den grisebillig. Snur man på betraktningen og ønsker seg kun en ren spillkonsoll er XBOX360 et mere riktig valg.

 

Begge de nye kosnollene konsollene er grisebra og har et uutnyttet potensiale. PS3 har best CPU, men XBOX360 bedre grafikkløsning, så forskjellene er kun marginale. Vi er uansett avhengig av at begge konsoller får godt fotfeste slik at vi forbrukere skal få best mulig tilbud. XBOX-eiere bør sånn sett glede seg over at PS3 tar mere markedsandeler slik at MS setter ned prisen og lager flere spill og vice versa.

Lenke til kommentar
Å ja det ser jo så flott ut den HD-DVD addon til Xbox 360. Minner meg litt om kassett spilleren til C64.

Konsollen koster 5000 nå, noe som er 1000 kroner dyrere enn Xbox 360 elite. Da får man trådløs og HD spiller på kjøpet.

9422923[/snapback]

 

Pluss 2 spille og ekstra kontroller..... :w00t:

 

Edit:

Kan jeg spørre XBoxere om 1 ting..... når dere kjøpte XBox-en, hadde dere da slått til på følgende tilbud.

Kjøp 1 kontroller + 2 spill og få HD-DVD spiller med på kjøpet!

Dette er nemlig Sony's tilbud, desverre kan man ikke takke nei. Alle som kjøper en XBox kjøper jo likevel med ett spill eller to så sannheten her er jo bare å kjøpe en ekstra kontroller å få med HD-DVD på kjøpet.

9422949[/snapback]

 

Tja, ekstra kontroll. Definitivt, co-op ruler. 2 spill kommer ann på hvilke selvsagt, Resistane og Motorstorm er de eneste gode spillene til PS3 (som er utgitt enda, vel og merke) etter min smak, så det er godt valg.

 

Hd-dvd drev vil jeg helst ikke betale for. HD meg ditt og HD meg datt, bryr meg katten. Syns ikke hoppet fra dvd til bluray/hddvd er SÅ stor at det er verdt bekostningene. Både med tanke på kvalitet, pris og at ikke alle filmer kommer på hd-dvd, men bluray, og vice versa. Det er dog min subjektive mening, og det er sikkert mange som syns det er vel verdt pengene ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...