Gå til innhold

Hører du på musikken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det varierer. I de aller fleste spill lar jeg den være på, fordi den utgjør en viktig del av opplevelsen utviklerne prøver å formidle. I spill som prøver å være realistiske kan den dog skrus av, men nå er det jo ikke alltid musikk i slike uansett. I bilspill skrur jeg alltid musikken av. Kjekt å kunne høre turtallet, dessuten pleier låtene å være røten annenrangs liksompunk.

Lenke til kommentar

Musikken er meget viktig, vil faktisk si at det er like viktig som grafikken for min del.

 

Husker jeg spilte Rainbow Six: Raven Shield og jeg skulle defuse en bombe. Når jeg startet prosessen kom det ekstremt spennede musikk, mens jeg ble skutt på og alt var et helvete. Noe av det beste jeg har opplevd i et spill selv om det varte kun i få sekunder:)

Lenke til kommentar

Skjønner tankegangen og er selvsagt enig i at musikken er viktig i en film men når jeg spiller så snike meg innpå fienden, høre regnet, fotavtrykkene mine, busker som beveger seg, høre fienden hviske "der borte", snike meg nærmere, prone til jeg har clear shot og PANG!. Dette er for meg personlig en viktig del av innlevelsen og da fikser jeg ikke musikk i bakgrunnen selv om den til tider er fryktelig godt komponert og timet. Eks. MOH osv. Prøvde faktisk LOTR BFME II med musikk og det funket ganske bra, tror det har noe å gjøre med tredjeperson og at man får ting på litt avstand.

Lenke til kommentar

Er det noe som krever konsentrasjon som feks Halo 2/GeOW blir det uten musikk. I bilspill etc. både på pc og 360 blir det gjerne med litt go`musikk i bakgrunnen og bare lydeffekter på i spillet.

 

Edit; skrur bare av musikk i multiplayer, though. i SP er det ett grunnlegende hjelpemiddel for og skjønne at nå skjer det noe.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Jeg synes musikken blir viktig i spill hvor det er en historie som er sentral. Da kan musikk, hvis komponert og plassert skikkelig, bygge opp under stemningen og enten skremme, røre eller gi deg latterkikk.

 

Så ja i slike spill er musikken absolutt viktig. For og nevne noen eksempler: Half-Life 2, Bioshock, Neverwinter Nights 2 og Dreamfall: The Longest Journey, for og ikke nevne flere.

Lenke til kommentar

Skrur nesten aldri av musikken, kun på visse bilspill hvor musikken enten er helt på skeis med min smak, eller det er for mye stress å sitte i 100 inn i en sving, for så plutselig å ville skifte radiostasjon...

 

Ellers, nei, ikke singelplayer og ikke multiplayer. Kan ikke Singelplayer så hjelper det stort på stemningen, kjenner alltid at jeg strammer grepet litt om musikken legger ann til at noe stort skal til å skje. Kan ikke huske særlig musikk i multiplayer, foruten i bilspill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...