Gå til innhold

Forum-jam, nesten live


kjeklulf

Anbefalte innlegg

En liten ide: Det er jo en del musikanter her som er kapable på instrumentet sitt og det er folk med skrivekløe, produsenterfaring og mye annet. Hva med å lage en forum-jam-låt? Ingen vet hvor det begynner, ingen vet hvor det slutter, temaer kan mikses, vris, vrenges til man en eller annen gang når fram til noe som er unikt og spennende.

 

I første runde tenker jeg at noen bidrar med noen takter på et eller annet instrument. Det må gjerne være fri improvisasjon, en nedskrevet melodi, en tromme/bass-groove eller et gitar-riff. Spilles det i time bør man spille inn med metronom og angi tempoet. Å oppgi toneart/akkorder er valgfritt. Bidraget kan lastes opp som vedlegg og må være i mp3-format for kompatibilitetens skyld.

 

Nestemann kan valgfritt legge på et nytt spor, lage en fortsettelse eller mikse om på forrige bidrag. Han må da både laste opp sitt eget bidrag som en egen fil og miksen av første og andre bidrag. Dette for å gjøre det lettere for andre å mikse videre på bidragene. Nestemann gjør akkurat det samme: laster opp en totalmiks og sitt eget bidrag.

 

Noen som føler for å begynne?

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konge tråd. Jeg har sucky lydkort nå så kan ikke bli med foreløpig. Kan ikke noen bare legge ut en enkel beat eller noe? Evt et par takter. Kanskje ikke så mange som har så gode innspillingsmuligheter?

 

EDIT:

Kom på nå at jeg fortsatt har fruityloops installert. Skal mekke noe og legge ut. Bare noe tull - så blir det opp til dere som faktisk har instrumenter å fikse det til noe kult... hehe...

 

Fruityloops - ah det her må bare bli bra! en stygg technobeat eller noe

 

 

 

EDIT 2:

Jeg foreslår at vi merker alle nye prosjekt i tråden med f.eks "prosjekt 1", sånn at vi kan ha flere prosjekter på gang samtidig. Om vi får en liten strøm med "beat 1" "beat 2" "beat 3" osv fra en trommis, kan det bli lettere å komme igang.

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

PROSJEKT 1

 

Se der ja!

Nå har jeg brukt 1-2 min på å lage en fantastisk beat(evt sample)

Den er fantastisk stygg, og jeg tviler på om noen vil klare å lage noe som helst brukbart av den. Den er laget i fruityloops og er statisk, syntetisk, ekkel og bærer kraftig preg av at det er ultrahurtig-arbeid. Dette tror jeg kan være en god måte å få vekk den spente stemningen i tråden (:p) som fører til at ingen andre poster noe....

 

Den er inspirert av dårlig 80talls musikk med en karakteristisk "clap"lyd

 

Dette må nok bli en humorsang om den i det hele tatt kan brukes.

 

 

Navn på beat: retardbeat

100bpm

Ingen toneart (foreløbig)

stygg

litt morsom

73hr374d6347.mp3

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...