Gå til innhold

Forum-jam, nesten live


kjeklulf

Anbefalte innlegg

Jeg slenger meg med jeg..

 

Dette kan egentlig bli utrolig kult..

 

Jeg sitter å skrur sammen Ibanezen min as we speak, så skal jeg sette inn nye pickuper, potmeter, og nye strenger i morgen.

 

Da blir det Dimarzio Evolution, og Seymoure Duncan Dimebucker for alle penga..

 

Ser/hører for meg noe hesteskoriff på den beaten der kan bli fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sletta den forige beaten og gadd ik lage den på nytt, så har laga en ny en. Derfor:

Prosjekt 2:

 

Denne er mer gjennomført, og vil nok funke greit med andre instr oppå. Den er betydelig lengre og mer variert. Tenkt som HipHopinspirert jazzy funk. (vet at trommene ikke minner om jazz, men har et håp om at akkordene vil fikse det)

 

Tempo: 100bpm

Stil: "Jazz/Funk/Fusion"

Lengde på beat(nå): 1:30

Ingen toneart(enda)

Gang: AbACA - stor bokstav=8 takter, liten bokstav=4 takter - dette kan endres etter ønske fra dere.

 

Den høres ganske matalisk, syntetisk og HipHop ut, men om vi får en funky basslinje og en BRA akkordrekke, kan nok dette kanskje bli litt funkadelix! :D

 

Laster opp MP3en, men kan sende wav om noen vil ha.

 

Dere står helt fritt til å forandre alt! Selv om trommene kan høres litt ensformige ut, kan dere godt lage et gjennomkomponert akkordskjema, istedet for å repetere 4 akkorder.

 

Kom gjerne med foslag til forbedringer/endringer av beaten!

 

Hiv dere på! Alle er velkommen! Uansett hvor flinke/dårlige/snille/teite dere måtte være! :p

 

PS:

Dere bør laste opp deres bidrag/endringer i en fil alene i tillegg til en fil med mixen(deres opptak/mixing sammen med beaten)

Altså - 2 filer:

1Xderes bidrag (Bør være grei lydkvalitet)

1Xmix(bare for å få en idè om hvordan det passer sammen)

Diskusjonno_drummaz.mp3

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar
Post GP fila da vel, så kanskje noen andre spiller det inn på gitar? ;)

9557945[/snapback]

 

Åssen poster man en GP fil ? : (

9598495[/snapback]

 

Du kan bare legge den til som et vedlegg her! GPfiler tar lite plass gjør de ikke?

9603331[/snapback]

 

Det er ikke tillatt av diskusjon.no å laste opp den filtypen.. :/

Lenke til kommentar
Har en god ide til denne. Fikser det i morgen.

Er et ganske funky riff jeg har.. Det pluss en reverb @ cavernous slow bassline. Kan bli fett.

9603339[/snapback]

 

Konge! Har du gode innspillingsmuligheter?

 

Det er ikke tillatt av diskusjon.no å laste opp den filtypen.. :/

9603341[/snapback]

 

Ikke tillatt? hmm... rart! Hva med å zippe den?

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar
Har en god ide til denne. Fikser det i morgen.

Er et ganske funky riff jeg har.. Det pluss en reverb @ cavernous slow bassline. Kan bli fett.

9603339[/snapback]

Konge! Har du gode innspillingsmuligheter?

9603408[/snapback]

 

Yep, du kan høre på de andre jeg har lasta opp her om du syntes kvaliteten er noe god. Kanskje ikke det beste eksempelet.. men jaja. Skal begynne å spille inn det nye etter jeg har spist frokost.. :)

Lenke til kommentar

Det var rimelig funky! :D

 

En liten comment er at jeg syntes det var litt mye mellomspill ("dragninga med muta strenger") mellom selve spillet. Men det er bare detaljer.

 

Har veldig lyst på el-gitar, men vet ikke om jeg får skrapet sammen nok.

 

Akustisk står ved siden av meg, men da må jeg jo spille inn med mic og surr og støy osvosv.... ;)

Lenke til kommentar

Kan funke dette! men syns vi bør ha en tydeligere Cdel. Nå er det 1 hovedakkord(med variasjoner) som går gjennom hele. Om det riffet du spilte inn her kan f.eks være på A-delen i midten, så tar vi en lengre akkordrekke på del C. Hvilken toneart spiller du i?

Prøv med mindre vreng og litt mere melomtoner, så blir ikke plekterlyden så skarp.

 

 

Forslag til akkordrekke på Første og siste A del/evt Cdel:

Dm7 - Em7 - Cmaj7 - Fmaj7add9 - F#m7 - G#m - Amaj7

 

Legger ved en råtten eksempel-MP3 på akkordrekka. Spilt inn med headset :p

Som dere sikkert merker egner ikke akkordrekka seg så bra i repetisjon. Kan kanskje brukes i en brigde eller noe?

Akkordeksempel.mp3

Endret av nils_wie
Lenke til kommentar

Åå... jeg vil ha elgitar... :cry:

 

Men en ting:

 

Angående FruityLoops og playlist! inv_biggrin.gif

 

Hvordan får jeg til sånn at jeg lager en "seksjon" i step sequenzeren, setter inn den i Playlist, fjerner seksjonen, lager en ny og setter den inn igjen?

 

Jeg må vel ikke lage hele sangen i step sequenzeren?!

 

Sett at jeg finner en kul pianotune. Lager den i piano roll, så vil jeg legge den til i playlist. Da trykker jeg på playlist, velger "playlist1" og så setter den inn den der jeg trykker i playlisten. Nå har jeg finni en kul tune på strings, og jeg skal ha den inn i playlist. Må jeg da legge den sammen med pianotunen i step sequenzeren, og så importere den i playlist?

 

Ble lit surr det her, men spør hvis du ikke skjønner... :)

 

(Ikke for å ta over tråden! ;) )

Lenke til kommentar

Okay glem det med FruityLoops... :p

 

Jeg bidrar meg en liten funk på akustisk,(Kun de tre lyseste strengene!)

 

 

 

|---7---5---8---7---6---|

|---8---5---8---8---6---|

|---7---6---9---7---7---|

 

 

Enkelt og greit. :)

 

Vi har vel noen landsmenn med litt bedre innspillingskvaliteter enn meg, så jeg overlater det til noen andre.

 

Men husk at den skal spilles uavhengig av den andre, ikke følg samme rytme som el-gitaren.

 

:)

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...