Gå til innhold

PS2 med komponentkabel

mongojarle

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

I dag fikk jeg komponentkabel til PS2. Skulle se på film, men det kommer lite fint bilde på skjermen.

Noen som vet dette? Det gjelder bare DVD, altså at det kommer fint bilde når jeg spiller og når PS'en starter opp.

Har matrix infinity 1.92 chip, og har testet med både orginale og brente dvd'er, samme på alle.

Bytter jeg tilbake til den kablen som fulgte med (den gule) ser det helt fint ut.

Klarer ikke komponentkabelen oppløsningen på dvd'en, eller hva?

EDIT:

Tror ikke det kan være noe med tv'en heller... Den viser jo spill over komponent helt fint, men ikke dvd-film altså.

TV'en støtter disse over komponent: 480i+p, 576i+p, 720p, 1080i.

Det er vel ikke lavere oppløsning på en dvd enn på et ps2-spill... Det er vel ikke lavere enn 480i?

Er forsåvidt en Panasonic TH-42PV600E.

Endret av jalejale
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ut av det. Måtte skru av GreenFIX på chippen.

Green fix skal egentlig LØSE dette problemet, men kan hende sony har løst det selv på de siste ps'ene, slik at greenfix bare skapte problemer.

DVD og spill funker nå (med green fix av) over komponentkabel. Så nå gjenstår det bare å se om man ser forskjell. Er jo på DVD man skal se mest forskjell.

Skrevet

Jaha... Jeg har i hvertfall inget bilde på skjemen når jeg spiller av en dvd når green fix er PÅ, og jeg kobler til med komponent.

Skrur jeg green fix AV kommer bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...