Gå til innhold

Bildekritikk: Gateportrett av Robin


Eplefe

Anbefalte innlegg

Så ja, vi fant ut at vi skulle se hva vi fikk ut av bakgrunner vi fant i Bergen sentrum, og endte opp foran en stenvegg rett utenfor leiligheten til Robin, og i trappen foran Johanneskirken. Stakkars Robin måtte kle av seg i de 7-8 gradene det var, og frøs en del da jeg knipset en god del bilder da vi holdt på der, både i bar overkropp og andre. Dette er da min favoritt fra gårsdagens photoshoot, og vil gjerne høre hva andre syntes om det.

DSC_0184.jpg

Jeg prøvde å bruke en slags "evighetsfølelse" i trappene som bakgrunn, og eneste som irriterer meg var at jeg måtte fjerne litt av luften over hodet (den skulle jeg gjerne beholdt, og har allerede fått en tilbakemelding om at det ville kanskje vært bedre), men det var fordi jeg tok dem sittende på huk nedenfor ham, og da kom dessverre kirken ganske tydelig frem i bakgrunnen. Ellers skulle jeg helst kanskje satt meg helt ned på knærne så bildet ble mer oppover mot ham, men alt i alt er jeg ganske fornøyd med dette bildet (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robin bor bekvemmelig nær mitt gamle vannhull (kremt), Gjestgiveriet. Vet ikke helt om det er riktig navn i dag, fordi vi dinosaurer har altid kalt det Rica. Gammel historie, bla bla bla.

Bildet lider under tamt lys, som DeVisoR skriver. Ellers er det en bra idè, selv om jeg ikke helt ser poenget med at han er toppløs. Hvis det er ment å være homoerotisk så funker det i og for seg, og kanskje for noen jenter også. Likevel er det en god idè. Det er fint med de røde Conversene, fingerhanskene og beltet i kontrast med resten, som stort sett er valører fra sort til grått.

Jeg synes også at Robin kan være en god "posør", som du gjerne kan bruke i et lignende bilde. Får jeg foreslå at han sitter mer rett. Han kan gjerne lene seg forover, og har kontakt med seeren gjennom kamera. Da vil han ikke se så blasert ut, og det kan bli et mye mer spenstig bilde med en følelse av 3D.

Den posituren du har valgt her vil også kunne fungere, men da må lyset sitte bedre. Personlig ville jeg nok valgt en mer offensiv positur, men det er jo ditt valg. Du kjenner jo Robin, hvilket jeg ikke gjør.

 

Godt forsøk, som fortjener et nytt forsøk på å få det til å sitte.

Lenke til kommentar
...Hvis det er ment å være homoerotisk så funker det i...

9400810[/snapback]

 

hahaha, tror jeg aldri kommer til å vokse opp, jeg er 21 år, men når jeg leste dette så begynnte jeg jommen meg å le høyt :p

9406962[/snapback]

Jeg tenkte mer metroseksuell - det mest konstruerte ordet på lang tid. Hetero, homo, androgyn. Who cares? Fint som merkelapp på ting som vi oldiser ikke helt skjønner :hmm:

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...