Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Får vel håpe de fleste får en miks av lokal- og fjerntogskjøring. Han kjørte jo mye lokaltog også, Bergen-Arna må vel være norges kjedeligste lokaltogsrute å kjøre. Kan sammenlignes med å kjøre Oslo S-Lillestrøm gjennom Romeriksporten. Fram og tilbake der x antall ganger er neppe den morsomste tjenesten ;)

 

Lurer dog på om man må holde seg til NSB når man reiser pass eller om de har en gjensidig avtale med Flytoget, CargoNet osv.....

 

I utgangspunktet er de fleste passreiser lagt til ordinære NSB passasjertog, eller i ekstremtilfeller buss/taxi.

 

Jobbe masse noen dager for så å ha fri 3-5 dager i strekk tiltaler ihvertfall meg ganske mye. Men dette varierer sikkert mye mellom de forskjellige tjenestene.

 

Det er som er det geniale med turnus. Jeg skjønner ikke folk som holder ut med å jobbe 8-4 hver dag (folk er heldigvis forskjellige). Men det er fort gjort å glemme at en jobber like mange timer.

Det er deilig når langfri kommer og en har (slik turen min er nå) 6 dager fri, men utrolig surt når kompiser sitter å drikker øl en sommerkveld og du må ta til takk med solo før du stikker på jobb. Det er erfart opp til flere ganger, men jeg ville ikke byttet til "vanlig dagtid" av den grunn.

 

Lettere å lure seg til lang ferie og forresten. La opp feriekabalen min i dag, og søker en uke fri, med litt bytting og triksing med tjenestefordeler får jeg 3 uker og en del ferie til gode utover høsten. Blir riktignok ett par tøffe uker før jeg tar ferie, men allikevel. Turnus er genialt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får vel håpe de fleste får en miks av lokal- og fjerntogskjøring. Han kjørte jo mye lokaltog også, Bergen-Arna må vel være norges kjedeligste lokaltogsrute å kjøre. Kan sammenlignes med å kjøre Oslo S-Lillestrøm gjennom Romeriksporten. Fram og tilbake der x antall ganger er neppe den morsomste tjenesten ;)

 

Lurer dog på om man må holde seg til NSB når man reiser pass eller om de har en gjensidig avtale med Flytoget, CargoNet osv.....

 

I utgangspunktet er de fleste passreiser lagt til ordinære NSB passasjertog, eller i ekstremtilfeller buss/taxi.

 

Jobbe masse noen dager for så å ha fri 3-5 dager i strekk tiltaler ihvertfall meg ganske mye. Men dette varierer sikkert mye mellom de forskjellige tjenestene.

 

Det er som er det geniale med turnus. Jeg skjønner ikke folk som holder ut med å jobbe 8-4 hver dag (folk er heldigvis forskjellige). Men det er fort gjort å glemme at en jobber like mange timer.

Det er deilig når langfri kommer og en har (slik turen min er nå) 6 dager fri, men utrolig surt når kompiser sitter å drikker øl en sommerkveld og du må ta til takk med solo før du stikker på jobb. Det er erfart opp til flere ganger, men jeg ville ikke byttet til "vanlig dagtid" av den grunn.

 

Lettere å lure seg til lang ferie og forresten. La opp feriekabalen min i dag, og søker en uke fri, med litt bytting og triksing med tjenestefordeler får jeg 3 uker og en del ferie til gode utover høsten. Blir riktignok ett par tøffe uker før jeg tar ferie, men allikevel. Turnus er genialt. :)

 

 

Jeg begynner på skolen mest sannsynlig i juni:-)

Weeeeeeeeeee

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært snikleser her inne i lang tid og endelig har jeg registrert meg:) Skal på intervju selv. 8 april. Fikk flyttet det fra 21 til 8, ikke så lenge og vente ihvertfall. Noen som har noen konkrete tips til intervjuet noen spesielle spørsmål etc. dere fikk? Gode råd tas imot med takk.

Lenke til kommentar

Gjennomsnitt i nsb før overtid er 450 - 470 - så kan du legge til en del overtid.

 

Men selv har jeg ikke søkt pga lønna..

 

edit: jeg mente selvsagt at jeg søker pga at jeg har lyst til å bli lokfører, ikke fordi det er bra betalt

Endret av Mjoellnir
Lenke til kommentar
Noen som har noen konkrete tips til intervjuet noen spesielle spørsmål etc. dere fikk? Gode råd tas imot med takk.

 

Vær ærlig og forberedt på å utdype alt i din CV (inkludert eventuelle hull). Du bør også tenke igjennom ditt forhold til sikkerhet.

 

Ved å bli invitert til intervju er du kvalifisert allerede, så de vil egentlig bare bli kjent med deg.

 

Og når du ser oss på skolen se på dere som sitter nervøse å venter på intervju skal du vite at vi tenker "takk å pris at vi er ferdig med det der"

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lyst å gått på jernbaneskolen. Men kan noen si meg hvorfor det kreves 2mx, eller 2fy? - som omtrent alle høyere utdanning krever.

 

Det er en del utregninger i bla.a. elektro slik at du stiller sterkere om du har mx eller fy. Men har du generell studiekompetanse eller en viss arbeidserfaring så kan du få forkurs og slippe inn alikevel.

Du kan se mer om det på skolens sider.

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Jeg skal på intervju førstkommende tirsdag.

Jeg er relativt spent på hvordan intervjuet er, men jeg kan ikke akkurat påstå at jeg gleder meg til arb.psyk. testene!!! Jeg ser for meg at det blir et sant #?$* !!

Ønsk meg lykke til! :)

 

 

Lykke til!

 

Jeg skal på arb psyk test i morgen tidlig, nå får det bære eller briste, dette må gåååååå!

Lenke til kommentar

Jeg skal på arb psyk test i morgen også. Fått helseskjema som jeg har fylt ut og skal ta med.

Men det står at man skal ta med morgenurin.

Men skal ikke ha noe helsetest i morgen vet jeg.

Er det tilfelle at man skal ha med det ?

Lenke til kommentar
Hei folkens!

Jeg skal på intervju førstkommende tirsdag.

Jeg er relativt spent på hvordan intervjuet er, men jeg kan ikke akkurat påstå at jeg gleder meg til arb.psyk. testene!!! Jeg ser for meg at det blir et sant #?$* !!

Ønsk meg lykke til! :)

 

 

Lykke til!

 

Jeg skal på arb psyk test i morgen tidlig, nå får det bære eller briste, dette må gåååååå!

 

Lykke til med testene i morgen! Det blir ikke noe problem! :D

Lenke til kommentar

Har tjuvlest hele denne tråden. Veldig intressant. Har selv blitt innkalt til intervju den 22 april, med tilbud om forkurs om alt går bra. Grugleder meg litt må jeg si...

Noen som kan forklare enkleste veien å finne fram til skolen? Er ikke akkurat lommekjent i Oslo ettersom det er ca 36 år siden jeg bodde der :)

Lenke til kommentar
Har tjuvlest hele denne tråden. Veldig intressant. Har selv blitt innkalt til intervju den 22 april, med tilbud om forkurs om alt går bra. Grugleder meg litt må jeg si...

Noen som kan forklare enkleste veien å finne fram til skolen? Er ikke akkurat lommekjent i Oslo ettersom det er ca 36 år siden jeg bodde der :)

 

Finn veien til skolen

 

 

Jeg skal på arb psyk test i morgen også. Fått helseskjema som jeg har fylt ut og skal ta med.

Men det står at man skal ta med morgenurin.

Men skal ikke ha noe helsetest i morgen vet jeg.

Er det tilfelle at man skal ha med det ?

 

Nei, du skal ikke ha med noe urin på arb.psyk.testen :)

 

Om du klarer denne testen vil du få dato for helsesjekk, der skal du ha med morgenurin.

Lenke til kommentar
Har tjuvlest hele denne tråden. Veldig intressant. Har selv blitt innkalt til intervju den 22 april, med tilbud om forkurs om alt går bra. Grugleder meg litt må jeg si...

Noen som kan forklare enkleste veien å finne fram til skolen? Er ikke akkurat lommekjent i Oslo ettersom det er ca 36 år siden jeg bodde der :)

 

Finn veien til skolen

 

Har sett denne fila før, men ettersom jeg bruker mac så fungerer det dessverre dårlig med exe filer. Takk for svar i alle fall. Har du en liten veibeskrivelse. t-bane til en stasjon og gå litt derfra eller kanskje buss? (Buss er vel kanskje bannlyst i en tråd som denne da...lol)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...