Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som at den nark sjekken er noe de starta med i 2007 for alle med sikkerhetstjeneste.

 

Da er det bare to dager jeg jeg begynner på skolen! :D

 

Heldiggris :dribble:

 

Håper vi får noen fyldige rapporter :thumbup:

 

I Sverige er det flere klasser og enkeltstudenter med egen blogg ang. lokførerutdanningen, kanskje noen her gidder å skrive litt + ta noen bilder ? ;)

Lenke til kommentar
Ble du bare tildelt et sted eller var det mulig å komme med ønsker ?

Hvordan har dagene vært hittil, mye nytt og spennende ?

 

Med oss er det 3 kull ute på øvelseskjøring samtidig, så det er få kjørelærere ledige.. Derfor blir vi sendt over alt :) Tror det bare var en som fikk kjøre i Oslo.

 

De tar nok mer hensyn til ønsker når det er snakk om 6 uker i steden for 1 uke som er intro kjøringa. De forsøker å plassere folk i nærheten av bostedet. Jeg som bor i Oslo kan håpe på et sted mellom Moss og Drammen senere. Men det er ikke bare dumt å bo på hotel en stund heller da :)

 

Ellers så har det bare vært praktisk info og brann/førstehjelp denne uka.

Endret av Mjoellnir
Lenke til kommentar
Med oss er det 3 kull ute på øvelseskjøring samtidig, så det er få kjørelærere ledige.. Derfor blir vi sendt over alt :) Tror det bare var en som fikk kjøre i Oslo.

 

De tar nok mer hensyn til ønsker når det er snakk om 6 uker i steden for 1 uke som er intro kjøringa. De forsøker å plassere folk i nærheten av bostedet. Jeg som bor i Oslo kan håpe på et sted mellom Moss og Drammen senere. Men det er ikke bare dumt å bo på hotel en stund heller da :)

 

For en uke kunne jeg gjerne blitt plassert i Bodø eller Stavanger for den saks skyld ;)

Men hele 6 uker laaangt unna tror jeg ikke kona hadde likt like godt :no:

 

Vil tro langveis godskjøring hadde vært ok på en av de lengre kjøreperiodene...

Lenke til kommentar
Kan vel ikke alltid får det som man vil når det er en så ettersøkt bransje, sikkert..

 

Sant det ja. Som singel er det egentlig bare kattene mine som gjør det litt vanskelig å reise bort, men det ordner seg også.

Tror det fleste på skolen er instillte på å være borte noen uker om de må.

Lenke til kommentar

Man kan gjerne komme med ønsker, men man må ta til takke med det man får. Selv er jeg på den siste (og lengste) øvelseskjøringen nå. Jeg bor i Halden, men har blitt stasjonert i Drammen. Skolen er ikke spesielt villig til å dekke hotell der, så jeg pendler 6 timer hver dag, for å komme meg på øvelseskjøring. Ganske slitsomt, og langt fra ideelt (en skal jo tross alt være uthvilt og opplagt også), men det er jo for en begrenset periode. Heldigvis har NSB ordnet hotell på de vaktene som er så sent/tidlig at det rett og slett ikke lar seg gjøre å pendle. En må altså være forberedt på å bevege litt på seg.

Lenke til kommentar
Jeg snakka med hovedlæreren i dag, de skal intervjue 300-350 stk. til 22 plasser, så vis dere fra deres beste side folkens :)

 

Lykke til!

 

En avluttende eksamen unnagjort, 3 igjen...

 

Så vidt jeg skjønte var det da 3 kull som skulle fylles opp nå, dvs. 66 plasser ? Han mente kanskje 22 plasser i spetember ?

 

Ser ut som om ca. to tredjedeler av søkerne har blitt kalt inn til intervju, siden det var noe over 500 søkere totalt.

 

Blir spennende på mandag, får se om jeg finner ut noe mer da...

Lenke til kommentar
Jeg snakka med hovedlæreren i dag, de skal intervjue 300-350 stk. til 22 plasser, så vis dere fra deres beste side folkens :)

 

Lykke til!

 

En avluttende eksamen unnagjort, 3 igjen...

 

Så vidt jeg skjønte var det da 3 kull som skulle fylles opp nå, dvs. 66 plasser ? Han mente kanskje 22 plasser i spetember ?

 

Ser ut som om ca. to tredjedeler av søkerne har blitt kalt inn til intervju, siden det var noe over 500 søkere totalt.

 

Blir spennende på mandag, får se om jeg finner ut noe mer da...

 

Jeg ble nå innkallt til intervju i midten av april, så jeg har 6 uker på å skaffe meg en god side å vise meg fra... :)

Lykke til på mandag, jokke72, la oss håpe at det er mer enn et kull som skal i gang i september.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...