Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kommet gjennom testene, og endelig opptak skjer den 3.oktober... Rangert etter resultater på testene, og etter utdanning.

 

Er så spent og nervøs at eg ikke klarer å slappe av om dagene. Blir masse tanker i hodet.

 

Det virker som de har slutta med intervju?

 

Gratulerer :)

Fikk du mail fra bedriftsheletjenesten eller skolen om at du hadde bestått testene?

 

Jeg tok testene den 13.09 og er så spent.....

Lenke til kommentar

Du får mail fra Begge.. :)

 

Og ja de har slutta med intervju. NOKUT rapporten som evaluerte opplæringen fant at intervju var imot kravet til en godkjent fagutdanning / reglene til lånekassen.

Lengden på utdanningen er også justert etter tilsynsrapporten som fant at elevene hadde en arbeidsmengde på over 1800 timer som er normen for et skoleår.

Mer om dette : http://www.lokmann.n...812thorsen1.php

Endret av Yommt
Lenke til kommentar

Det att det ikke lengre er intervju er ett tveeget sverd. Den store fordelen med intervjuet var at det var mulig å stille spørsmål om jobben, skolen osv. Men også mulighet for skolen å sile ut de som av forskjellige grunner ikke var aktuelt for togselskapene og ansette, idet intervjuerne var en fra skolen og en representant fra et togselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du får først svar fra bedriftshelsetjenesten, og fra skolen i ettertid.

 

Ble faktisk litt skuffa når jeg fant ut de hadde droppa intervju. Hadde liksom tenkt å virkelig overbevise de om at jeg er rett person.

 

Men men, håper det strekker til likevel.

 

Dere andre som er kommet gjennom, hvilken bakgrunn har dere?

 

 

 

Har kommet gjennom testene, og endelig opptak skjer den 3.oktober... Rangert etter resultater på testene, og etter utdanning.

 

Er så spent og nervøs at eg ikke klarer å slappe av om dagene. Blir masse tanker i hodet.

 

Det virker som de har slutta med intervju?

 

Gratulerer :)

Fikk du mail fra bedriftsheletjenesten eller skolen om at du hadde bestått testene?

 

Jeg tok testene den 13.09 og er så spent.....

Lenke til kommentar

Jeg har elektro, med påbygg.

 

 

§ 2-5 Rangering av søkere

Det generelle grunnlaget for opptak jf. § 2-3 10 poeng

Fagprøve; karakter Meget godt 8 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i fysikk 5 poeng

Generell studiekomp; Karakter 4 i fysikk 3 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i matematikk 3 poeng

Videregående skole Vg3; Norsk muntlig karakter 4-6 3 poeng

Yrkespsykologisk skikkethetstest; karakter A 5 poeng

 

Har 21 poeng her. Hva med dere??

Og de med fagbrev, hva om de fikk dårligere enn "meget godt" på fagprøven?

Lenke til kommentar

Jeg har elektro, med påbygg.

 

 

§ 2-5 Rangering av søkere

Det generelle grunnlaget for opptak jf. § 2-3 10 poeng

Fagprøve; karakter Meget godt 8 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i fysikk 5 poeng

Generell studiekomp; Karakter 4 i fysikk 3 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i matematikk 3 poeng

Videregående skole Vg3; Norsk muntlig karakter 4-6 3 poeng

Yrkespsykologisk skikkethetstest; karakter A 5 poeng

 

Har 21 poeng her. Hva med dere??

Og de med fagbrev, hva om de fikk dårligere enn "meget godt" på fagprøven?

 

5 eller 6? husker du ikke hva slags karakterer du har? ( Jeg har vel missforstått,tidelig på morgenen, regner med at hvist man har 5 eller 6 så får man 5 poeng ) Kan umulig skjønne at det skal være et krav om at man fikk meget godt på fagprøven, spesielt vist man har et par års erfaring i jobb som fagmann, da er det nok heller attesten man vedlegger som teller skulle man tro.

 

Jeg har vært med på annsettelses prosessen i et byggefirma og jeg fikk fort øyene opp for at hva de fremlegger av papirer er irrelevant, intervju og prøvetid var helt klart det beste! Da var vi innleid av forsvarsbygg og skulle gjøre utbedringer på et par av natoinstalasjonene i Finnmark, og forsvaret forlanget totaltforbud mot alkohol, også i helgene, noe som gjorde et intervju enda viktigere fremfor å se på papirer. Overaskende mange "hobbyalkisser" i annleggsbransjen,hehe. Men det er kansje vanskelig å gjennomføre på en skole,hehe

 

Uannsett, når gikk søknaddsfristen til dette ut? Har NSB mangel av folk i andre yrker en lokkfører også? Noen som har peiling?

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Konduktør kunne jeg tenkt meg ja, ødela beinet stygt for 1 år siden og lite sannsynlig jeg blir god nok med det første til å hoppe rundt i Finnmark på diverse fjelltopper, da hadde i allefall helikopter utgiftene skytt i været,hehe

 

Takker

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hvordan er prosedyrene ved dette her? Skal på helsestest og yrkespsykologisk test på mandag. Kan feks morgenurin tas med i en colaflaske eller må man kjøpe "godkjente" uringlass på apoteket? Er det legetest først eller er det den psykologiske prøven først? Har bare fått beskjed om at jeg må møte kl 08:00 på bedriftshelsetjenesten og ta med morgenurin og utfylt helseskjema.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Glass koster 15 kroner på apoteket.. Eller drikk vann før du kommer å ta prøven i glass der..

Det var 6 stk som hadde oppmøte samme dag som meg.. og noen begynte på legesjekken først

og jeg begynte hos psykologen og gikk til legesjekk når de var klare for meg også fortsatte psykologien etterpå.. også må du til laboratoriet i Dronningensgate å avgi urinprøve under tilsyn for narkotesten etter det...

 

Hvis du setter deg på første sete til venstre for døra når du kommer opp til psykologidelen så blir du først til individuell testing hos psykologen og du blir først ferdig.. kanskje allerede i 12-13 tia.

Lenke til kommentar

Det jeg lurte på hvordan de andre søkerne ligger an, med tanke på poeng her. Jeg har 21 poeng.

 

Og ved meget godt på fagprøve har du 10 poeng. Men om du har dårligere enn meget godt, hvor mange poeng har du da? (Ikke at jeg har fagbrev)

 

 

 

Jeg har elektro, med påbygg.

 

 

§ 2-5 Rangering av søkere

Det generelle grunnlaget for opptak jf. § 2-3 10 poeng

Fagprøve; karakter Meget godt 8 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i fysikk 5 poeng

Generell studiekomp; Karakter 4 i fysikk 3 poeng

Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i matematikk 3 poeng

Videregående skole Vg3; Norsk muntlig karakter 4-6 3 poeng

Yrkespsykologisk skikkethetstest; karakter A 5 poeng

 

Har 21 poeng her. Hva med dere??

Og de med fagbrev, hva om de fikk dårligere enn "meget godt" på fagprøven?

 

5 eller 6? husker du ikke hva slags karakterer du har? ( Jeg har vel missforstått,tidelig på morgenen, regner med at hvist man har 5 eller 6 så får man 5 poeng ) Kan umulig skjønne at det skal være et krav om at man fikk meget godt på fagprøven, spesielt vist man har et par års erfaring i jobb som fagmann, da er det nok heller attesten man vedlegger som teller skulle man tro.

 

Jeg har vært med på annsettelses prosessen i et byggefirma og jeg fikk fort øyene opp for at hva de fremlegger av papirer er irrelevant, intervju og prøvetid var helt klart det beste! Da var vi innleid av forsvarsbygg og skulle gjøre utbedringer på et par av natoinstalasjonene i Finnmark, og forsvaret forlanget totaltforbud mot alkohol, også i helgene, noe som gjorde et intervju enda viktigere fremfor å se på papirer. Overaskende mange "hobbyalkisser" i annleggsbransjen,hehe. Men det er kansje vanskelig å gjennomføre på en skole,hehe

 

Uannsett, når gikk søknaddsfristen til dette ut? Har NSB mangel av folk i andre yrker en lokkfører også? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at du har A på skikkethetstesten ?

Psykologen sa at han gir følgende melding tilbake til skolen :

Bestått, Ytterligere undersøkelser nødvendig, Ikke bestått..

også gir han den samlede poengsummen du fikk på testene.

 

De reglene du siterer er lagd etter inntaket begynte

Skjønner at du er litt ivrig men kuln et par uker så får du svar om du kom inn :)

Endret av Yommt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...