Gå til innhold

Hvis spill hadde ekte grafikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og hvis man setter dette i et fps-spill så vil det i tillegg bli holdt tilbake av en kraft og må ha mulighet til å løsne, refleksjon av lys spiller da inn, skyggen av bladet. Blir så ufattelig mye at det er sykt.

9400540[/snapback]

Det blir mye ja, i et FPS må du jo da ikke bare beregne banen til dine egene prosjektiler, men også de som slåss mot deg. Om det er 3 stk med AK47 mot deg din AK47, så blir det da 4 maskingevær som alle spyr ut fysiske objekter som alle blir forskjellige påvirket av de ytre elementene, dvs at du må knytte alle fysiske elementer opp mot dette, i tillegg trenger du jo smart AI for at det skal være realistisk.

Nei fydda det blir mye om alt skal være realistisk :ohmy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Må huske på at man ikke trenger mer enn illusjonen av virkelighet. Det er samme som på film.

9400649[/snapback]

Men alikevel, det er omtrent ikke mulig! Men på en annen side så kommer det nok til å bli det!

Crysis har trær og blomster i 3D, bare sjekk her: http://www.gametrailers.com/player/20027.html

Men ta en titt på denne videoen her: http://www.gametrailers.com/player/9882.html . Crysis er søren meg ganske realistisk, og da mener jeg ganske!

Her også: http://www.gametrailers.com/player/18588.html

Endret av Selvin
Skrevet (endret)

Tror samtidig som det visuelle får en oppgradering tror jeg måten vi spiller spill på blir drastisk forandret. Da tenker jeg på at når det visuelle når sin grense så vil vi begynne å se spill hvor vi kan føle og lukte i spill ..... da begynner vi å snakke her !

Selv hvor rart det kan høres ut så beveger vi oss mer og mer mot The Matrix, Its inevitable.

Den dagen jeg kan stå i en virtuell verden og fly og utøve en rekke kampsportkunstner er den dagen jeg dør lykkelig for å si det slikt....fy faen det hadde vært morro.

Endret av Avean
Skrevet
Må huske på at man ikke trenger mer enn illusjonen av virkelighet. Det er samme som på film.

9400649[/snapback]

Hvise tinger kan gå på illusjon, som Source gjør med 3D skyboxen sin, det er illusjoner som fungerer. Men prosjektilbaner kan ikke være noe illusjon, skal det være så skal det være, enten eller.

Skrevet

Et skytespill med "ekte grafikk" måtte jo vært et skikkelig kick.

Men usikker på hva det kan gjøre med sarte sjeler.

Skrevet

Som en game designer sa. Filmen kan bestemme hva publikum skal se og ikke se, og kan deretter "jukse" litt. I spill kan du ikke det, jo du kan jo det, men da blir spillet stemplet linært med en gang.

Folk liker åpne løsninger, og muligheten til å utforske litt, og da blir det litt vanskeligere å jukse litt siden folk er overalt.

Skrevet

nesten alle utfallene i et spill vil variere. Vinkelen du skyter en boks vil være forskjellig, og gi forskjellig resultat og må renderes (riktig ord?) på sekundet, mens i en film er det gjort før det når ut til folk. Så hvis det skal være heeeelt realistisk, glem det med det første.

Skrevet

Vi har gått fra Commandore64 til utrolig kraftig teknologi på nesten 30 år(?). Tenk deg de neste 30 åra, utviklingen går uannsett fortere idag. Er spent på neste generasjons Xbox. Er nesten sikker på at Crysis kunne vært utviklet til 360 om bare produsentene visste HW'en utrolig godt.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Men blir ikke spilla skumlere hvis det hadde hatt ekte grafikk?

Skrevet
Vi har gått fra Commandore64 til utrolig kraftig teknologi på nesten 30 år(?). Tenk deg de neste 30 åra, utviklingen går uannsett fortere idag. Er spent på neste generasjons Xbox. Er nesten sikker på at Crysis kunne vært utviklet til 360 om bare produsentene visste HW'en utrolig godt.

9401167[/snapback]

Du sier noe der, er bare teknologien som står i veien. Det er dog veldig mye som skal til for å komme på et realistisk nivå om det er dit utviklerne vil, kan jo hende at det blir et moralsk dilemma når man kommer til det stadiet at mannen man dreper i Call of Duty 90 days to hell eller noe annet corny ser så realistisk ut at han ser ut som noe fra virkeligheten.

Time will show :)

Skrevet

Altså, ein viser jo drap på film HEILE tida! Kvifor skal det plutseleg bli så mykje verre berre fordi ein kan "velge" det? Eg vel jo faktisk å sjå filmen kor ein blir drept.

Skrevet (endret)

Problemet er vel at i film bestemmer produsentene hvordan drapet skal vises, på et spill med gode muligheter kan du bestemme dette helt på egenhånd og gjøre det så bestialsk og "krenkende" som mulig.

Er jo mulig å legge inn blokkeringer i spillene, men dette går ofte ut over spillbarheten og kvaliteten generelt.

Endret av IQ
Skrevet (endret)

Men man lever seg mer inn i et spill enn det man gjør i en film siden man ikke kan styre noe som helst. I spillet er det du som lemlester noen, i filmen er det bare en random skuespiller.

Endret av IQ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...