Gå til innhold

United vs. Pool | The Official Thread


fakey

Anbefalte innlegg

Så du påstår Nederland har to "Defensive midtbaner" ? De er ikke noe mer defensiv enn det f.eks Arteta er.

 

ok? hvem er det som spiller duo på midtbanen i Nederlands 4-2-3-1 da?

 

i forrige mesterkap (08) var det disse tre som delte på spilletiden:

 

Orlando Engelaar

Nigel de Jong

Demy de Zeeuw

 

siste kamp mot Norge fikk Stijn Schaars prøve seg i rollen.

 

Vet ikke hvor godt dere kjenner til disse spillerne men de er veldig defensive i forhold til spillertyper som Arteta og lignende.

 

Så ja, Nederland bruker 2 defensive spillertyper, men begge disse vil også ha forskjellige oppgaver der en er rivjern og terrier og den andre har oppgaver som går på å fordele ballen til de 4 offensive spillerne osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier det jo selv, den ene fungerer som ballfordeler. Men kan ikke se at noen av dem er utpreget defensiv når Nederland har press. Selvfølgelig har en midtbane defensive oppgaver, men ingen innehar Masche rollen som tilsier at de ikke får lov å nærme seg 16. (satt på spissen må jeg poengtere siden det tross alt er deg.)

 

Men ja de har hvertfall en man putte i båsen Defensiv-midtbane. Men da kan man også putte Carrick o.l der, noe jeg er uenig i.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Du sier det jo selv, den ene fungerer som ballfordeler. Men kan ikke se at noen av dem er utpreget defensiv når Nederland har press. Selvfølgelig har en midtbane defensive oppgaver, men ingen innehar Masche rollen som tilsier at de ikke får lov å nærme seg 16. (satt på spissen må jeg poengtere siden det tross alt er deg.)

 

Men ja de har hvertfall en man putte i båsen Defensiv-midtbane. Men da kan man også putte Carrick og Iniesta der, noe jeg er uenig i.

 

Det hele staret med at Macherano - Alonso var to defensive spillere (ble hevdet av en av dere). Jeg prøvde så å forklare at dette ikke har noe med laget som helet når det kommer til å være offensiv i spillestilen.

 

Dessuten ser jeg ikke at Nederland sin midtbane er mer offensiv en Macherano - Alonso. Den er om ikke mer defensiv så på lik linje med den duoen.

 

Hvis ikke De Jong betegnes som en defensiv midtbanespiller så kan jeg ikke nok om fotball.

 

Nederland diskusjonen er jo i bunn og grunn at den formasjonen oftere fører til offensiv fotball en den klassiske 4-4-2.

 

edit: ser at Hyrlen motsier seg selv i innlegget sitt. Da blir det vanskelig å svare. Overså også at "når nederland har press"

 

hva er dette for noe? hvor kom det inn? Var jo ikke det vi diskuterte.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Ang Man United diskusjonen:

 

Owen Hargreaves, hvilken rolle spilte han når han spilte fast?

 

Offensiv midtbane?

Defensiv midtbane?

 

jeg vet ikke da jeg ikke er så godt kjent med United som jeg er med Liverpool og Chelsea. fint om noen kan forklare hans rolle i 4-4-2 formasjonen til United.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Han ble mest brukt i CL, og mot "topp-3". På OT ble det mer satset på offensive midtbanespillere.

 

Liverpool har dm, ofte i flertall, uansett.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar
Du sier det jo selv, den ene fungerer som ballfordeler. Men kan ikke se at noen av dem er utpreget defensiv når Nederland har press. Selvfølgelig har en midtbane defensive oppgaver, men ingen innehar Masche rollen som tilsier at de ikke får lov å nærme seg 16. (satt på spissen må jeg poengtere siden det tross alt er deg.)

 

Men ja de har hvertfall en man putte i båsen Defensiv-midtbane. Men da kan man også putte Carrick og Iniesta der, noe jeg er uenig i.

 

Det hele staret med at Macherano - Alonso var to defensive spillere (ble hevdet av en av dere). Jeg prøvde så å forklare at dette ikke har noe med laget som helet når det kommer til å være offensiv i spillestilen.

 

Dessuten ser jeg ikke at Nederland sin midtbane er mer offensiv en Macherano - Alonso. Den er om ikke mer defensiv så på lik linje med den duoen.

 

Hvis ikke De Jong betegnes som en defensiv midtbanespiller så kan jeg ikke nok om fotball.

 

Nederland diskusjonen er jo i bunn og grunn at den formasjonen oftere fører til offensiv fotball en den klassiske 4-4-2.

 

edit: ser at Hyrlen motsier seg selv i innlegget sitt. Da blir det vanskelig å svare. Overså også at "når nederland har press"

 

hva er dette for noe? hvor kom det inn? Var jo ikke det vi diskuterte.

"en av dere" Jeg har aldri sagt at Alonso i seg selv er defensiv.

 

Du snur og vender som vanlig på alt man sier. Hvor kan man ellers se om en spiller er defensiv eller ikke, om ikke når laget hans har offensivt press? Alle midtbaner jobber jo defensivt når det andre laget har ballen.

 

Nei jeg gir opp, IGJEN. Mitt håp til menneskeheten svinner sakte hen. Hargreaves er vel vår Masche, selv om han er så anvendelig at han har spilt stort sett alt unntatt spiss og Keeper. Så han er vel en Back/ving/anker/playmaker/indreløper om du vil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...