Gå til innhold

Går det an å spille på windows vista?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt går det an, Vista er jo markedsført som "gaming OS" tilogmed. Moren til en kompis tar grundig feil.

Jeg har vista og har lagt inn stort sett alle spillene jeg hadde på XP, funker uten problemer.

 

Man kommer selvsagt til å slite med win95-spill som var laget for 10 år siden.

Lenke til kommentar

En del spill som sliter med vista ja. Bland annet Close combat serien og 'nyutgivelsen' Close combat Cross of iron. De fleste spillene kan spilles hvis du setter de opp til å kjøre i compability modus.

 

Så hvis du skal ha helt ny pc, er nok Vista tingen ettersom flere og flere spill vil bli laget med utgangspunkt i Dx10. Har du dog allerede en pc ser jeg ingen grunn til å kjøpe Vista nå for å bytte fra XP.

 

Det er også en del som hardnakket påstår at selv om spillene kan kjøres i Vista krever de mer ressurser for å flyte like bra som på xp. Det burde vel ikke være store problemet for nye gaming pc'er, men har du ikke 10k+ å putte i en pc er kanskje ikke Vista noe for deg.

Lenke til kommentar
Vet bare at EQ2 har store problemer med å fungere på vista. Så regner med det er flere også.  :)

9382011[/snapback]

Vet du hvorfor?

 

Jeg vet at EVE: Online hadde litt småproblemer før de flytta en del filer til My Documents. Vista er litt restriktiv på hvem / hva som kan endre på og opprette filer i system- og programmappene.

Lenke til kommentar

Har kjørt Vista 64-bit en god stund nå, og alt jeg spiller funker veldig bra. WoW, ArmA, C&C 3, RE4, HL2, Track mania osv. Kanskje noen gamle spill ikke funker. MS ville jo aldri gitt ut et OS som ikke funket til spilling.

 

Slike påstander kommer ofte fra folk som har piratkopiert en alpha-utgave, og ikke tenker over at ting faktisk blir forbedret underveis i utviklingen. Husker enda alle tullingene som hevdet at 3d-kort ikke funket i Windows 2000.

Lenke til kommentar
Vet bare at EQ2 har store problemer med å fungere på vista. Så regner med det er flere også.  :)

9382011[/snapback]

Vet du hvorfor?

 

Jeg vet at EVE: Online hadde litt småproblemer før de flytta en del filer til My Documents. Vista er litt restriktiv på hvem / hva som kan endre på og opprette filer i system- og programmappene.

9382737[/snapback]

Nope, virker som om SOE bare hysjer det ned å sier at man skal kjøre det i xp compability modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...