Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Joddleif:

 

Du får nok aldri Dell.de til å sende til Norge, da det ville være å konkurrere med den norske avdelingen. Det du kunne gjort var å bruke et firma som driver med slikt (kjenner ikke til noen i Tyskland, men vet de finnes iaf i USA). Eventuelt kan du jo få noen du kjenner til å sende den, men de må sikkert betale moms og alt..:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha. . den PC-en der kan du spille spill med mann..

mer enn bra nok til alt av film musikk og mange spill..

 

 

Ok, men da er den mer enn bra nok ;) Tenkte kjøpe meg den ser du ;) Kan laste ned trackmania nations og da

 

 

jepp. .

jeg har samme med 2 gb ram og bedre skjermkort. .

kjører crysis på low og cod4 på max.

se 1time review på www.youtube.com/pixlface

Lenke til kommentar
Det viktige er vel ikke hvilken xps-modell du har, derimot er det skjermkortet du skal finne.

 

Correct me if I'm wrong..

 

Ja jeg har nVIDIA GeForce 8600M GS, og jeg finner kun drivere som nVIDIA GF 8700 (M1710), og nVIDIA GF 8400 (M1330)

 

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Du får nok aldri Dell.de til å sende til Norge, da det ville være å konkurrere med den norske avdelingen. Det du kunne gjort var å bruke et firma som driver med slikt (kjenner ikke til noen i Tyskland, men vet de finnes iaf i USA). Eventuelt kan du jo få noen du kjenner til å sende den, men de må sikkert betale moms og alt..:p
I know. Derfor jeg begynte å lure når han sa han hadde bestilt fra Dell i Tyskland:p
Lenke til kommentar
Hei

 

Nå har jeg reinstallert Vista på maskinen og alt går fint, men trenger driver til Skjermkortet? i så fall så finner jeg jo bare til M1710 og M1330 hva skal jeg gjøre?

 

Takk for all hjelp! :)

Her

ligger orginale drivere, men disse er ganske utdatert.

 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Laptopvideo2Go modifiserte forceware drivere. Dette er altså drivere til desktop kortene som er

modifisert så de også fungerer med mobile kortene, for de som lurte..

 

*Edit

Men ligger ikke de orginale driverne på vista restore DVD-en og Drivers & Utilities CD-en? Gjør det her hvertfall..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Hei

 

Nå har jeg reinstallert Vista på maskinen og alt går fint, men trenger driver til Skjermkortet? i så fall så finner jeg jo bare til M1710 og M1330 hva skal jeg gjøre?

 

Takk for all hjelp! :)

Her

ligger orginale drivere, men disse er ganske utdatert.

 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Laptopvideo2Go modifiserte forceware drivere. Dette er altså drivere til desktop kortene som er

modifisert så de også fungerer med mobile kortene, for de som lurte..

 

*Edit

Men ligger ikke de orginale driverne på vista restore DVD-en og Drivers & Utilities CD-en? Gjør det her hvertfall..

 

Takk for svar Xenofil! :)

 

På Drivers & Utilities CD-en så ligger det jo bare drivere for M1710 (nVIDIA GF 8700) og for M1330 (nVIDIA GF 8400) det er da ikke de jeg skal ha? jeg skal ha nVIDIA GF 8600M GS

 

Takk for all hjelp!

Endret av hrNOR
Lenke til kommentar
Har et spørsmål til her, kan jeg trygt slette denne partisjonen på 2,5 GB?

 

EDIT: Glemte bildet :p

 

Det er partisjonen dell media direct bruker. Mulig den bruker den første partisjonen i tillegg, men jeg tror det vil by på problemer hvis du fjerner den. F.eks. hvis du trykker på media direct-knappen når partisjonen er fjernet.

Lenke til kommentar

Den aller første partisjonen (hundre og ørten megabyte eller noe) er utilities partisjonen, dvs diagnostikken. Behold den. Den andre er recovery (duh, som den sier :p), dvs gjenoppretting av systemet fra harddisk (reinstaller uten cd). Den siste er media direct ja. Den kan i prinsippet fjernes helt uten problemer, men vil kanskje allikevel anbefale at du lar den ligge om du ikke behøver den plassen spesielt mye. Det er generelt sett en langt bedre løsning å skaffe seg en ekstern harddisk for lagringsplass om det begynner å gå så langt at du tenker på å slette partisjoner..:p

Lenke til kommentar
Vil denne RAM-brikken kjøre i dual-channel med den 2GB-brikken som er standard i PC-en?

Tror RAM-brikken som allerede sitter i PC-en er en Samsung-brikke, men vil det ha noe å si hvilket merke RAM-en er?

Mulig men da jeg spurte dell anbefalte han meg og kjøpe to likee..

for dualchannel burde man ha to identiske brikker, både på specs og merke.

Lenke til kommentar

@BOP: Ok, da får jeg vel heller skaffe meg en ekstern harddisk da, det er jo ikke så altfor dyr invisterting.

 

@PiklFace: Det kan jo bare ha vært et salgstriks fra Dell sin side, at de heller vil at man skal kjøpe dyr RAM fra dem isteden for å kjøpe billig RAM hos f.eks Komplett. Men er jo ikke sikker selv, så skal ikke påstå noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...