Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Himmel og hav... Hvor lenge bruker den å ligge på Fase2 da? Min har lugget på en og en halv uke nå..

 

Lei av å vente allerede

 

Min også, men den har ligget der i en uke. Begynner og bli ganske utålmodig.

MIn er beregnet og komme den 29.

Syns det er leeeeeenge :cry:

 

 

Hvor lang tid tok det for deres kom?

Endret av Kingleverpostei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lang tid tok det for deres kom?

Min ankom Ålesund i dag tidlig. Fattern jobber ganske nært Schenker her i Ålesund området så han skal hente den no! (15:30) :D :D

Jeg bestillte den på tirsdag forrige uke (6. mai, som også er min bursdag! :D ) og estimert leveringstid var 25 Mai tror jeg. Men siden det var langhelg no nettopp, kom den ikke til Oslo før på onsdags morgen (i går). Der må den jo gjennom fortolling, og visst papira er i orden som dei skal vere, er den ute av fortolling i ganske snart etter den kom inn. Jeg regner med at min kjørte i fra Alnabur seint i går kveld, og ankom ålesund i dag tidlig. Så jeg håper jo veldig på at dere andre som har bestillt den får den like snart som jeg fikk den. Og hadde det ikke vært for langhelga hadde den nok kommet i går eller forgårs (tirsdag) ;D ;D Kan ikke vente til jeg får den! ser sååå rå ut! I hvertfall i forhold til prisen :p Om en times tid kan jeg endelig åpne pakken og prøve den ut! ;D Men skal nok re-installere VISTA først. ;) Men er det noen som vet om Crysis vil kjøre på XPSen min? Det står at den krever 2.2ghz med VISTA, men bare 2.0ghz med XP. Grafikk-kortet og RAM og alt sånt er bra nok da.. Er bare veldig kjipt om jeg ikke får spilt det på XPSen min, sida jeg kjøpte spillet på tirsdag.

 

-Andreas

Endret av xps-m1530
Lenke til kommentar
Kommer litt an på hvilken konfigurasjon du hadde. Ikke forvent mer enn medium/low uansett, da.

 

Det var det jeg å tenkte. Datan jeg er på nå er mer en bra nok, men likevel, når jeg stiller inn oppløsninga til a vere høyere enn 800*600 lagger det nokke sykt. Sjølv om grafikken blir sånn 100 ganga bedre. Det eneste som ikke når opp til minimum på en online test jeg gjorde av dataen er harddisk plassen. Men av en eller anna grunn trengte Crysis bare 6gb når det sto det trengte 12gb, noen som vet hvorfor? Er bare 2gb ledig etter jeg installerte det. Tviler sterkt på at det er grunnen til lagging. Grafikk-kortet er ATI Radeon x1650 med 512mb dedikert grafikk minne, RAM er 2gb av 1gb som trengs, OS er Windows XP, Processor er AMD Athlon 64 bit, dual core på 3.8ghz. Vet ikke hva DVD speed er, men 99% sikker på at det er 8x som er minimum for spillet. Noen idèer?

 

-Andy

Lenke til kommentar

Ettersom det kommer i form av Mini-PCIe-kort vil jeg tro det kan retrofittes i alle bærbare PC-er med en sånn port (dvs alle PC-er fra Santa Rosa og nyere), hvis man får kjøpt det løst, og har en ledig trådantenne inni (dette kan man også ettermontere).

 

edit - mer info her. Ser ut til at Edge er støttet også, selv om det står noe annet i amobils artikkel :)

 

edit 2 - kortet jeg linket til er det som er avbildet i artikkelen, men det har ikke støtte for GPS, så kan hende artikkelbildet er misvisende, eller at GPS-modulen sitter i ett annet kort...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg tenkte jeg skulle bestille denne pcen nå, men har et sprøsmål..

Har ikke m8600 GT kortet vært på markedet relativt lenge nå? Jeg regner med at

det snart kommer et m9600 GT kort også, og om man ser på kortene som er gitt ut for stasjonære pcer vil vel dette gi en bra performance boost også for laptoper?

 

Litt kjedelig om det kommer ut et splitter nytt 9600 en uke etter at jeg har bestilt makinen :!:

Prisen vil vel kanskje gå opp, men jeg betaler gjerne 500 - 1k ekstra for litt ekstra power :)

 

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg tenkte jeg skulle bestille denne pcen nå, men har et sprøsmål..

Har ikke m8600 GT kortet vært på markedet relativt lenge nå? Jeg regner med at

det snart kommer et m9600 GT kort også, og om man ser på kortene som er gitt ut for stasjonære pcer vil vel dette gi en bra performance boost også for laptoper?

 

Litt kjedelig om det kommer ut et splitter nytt 9600 en uke etter at jeg har bestilt makinen :!:

Prisen vil vel kanskje gå opp, men jeg betaler gjerne 500 - 1k ekstra for litt ekstra power :)

 

Noen som vet noe om dette?

 

Det har kommet noen 15" med 9500gs, men det er marginal ytelsesøkning

Lenke til kommentar

I tillegg, jeg ser at det går ann å bruke kupongkoder hos Dell for ekstra rabatt.. Noen som vet hvor/hvordan man kan bruke disse? :!:

 

Tenkte også jeg kunne bestille den nest billigste versjonen. Denne har det svarte designet i stedet for "PRoduct Red" som jeg personlig ikke liker veldig godt.. :)

Får jo ikke 320 GB hdd med på den konfigurasjonen, men 250 er mer enn nok for meg. Uansett, skjermkortet her er det samme med tanke på GDDR3 minnet?

Endret av Chriskart11
Lenke til kommentar
I tillegg, jeg ser at det går ann å bruke kupongkoder hos Dell for ekstra rabatt.. Noen som vet hvor/hvordan man kan bruke disse? :!:

 

Tenkte også jeg kunne bestille den nest billigste versjonen. Denne har det svarte designet i stedet for "PRoduct Red" som jeg personlig ikke liker veldig godt.. :)

Får jo ikke 320 GB hdd med på den konfigurasjonen, men 250 er mer enn nok for meg. Uansett, skjermkortet her er det samme med tanke på GDDR3 minnet?

 

Hvis du ringer dell kan du få 320 GB hdd. Når det gjelder kupongkode så finner du koden her: http://prissammenligning.no/index.php?page=data

Lim inn koden i "Register kupong"-feltet når du har kommet til kassen. Koden kan, av en eller annen grunn, kun benyttes på nett! Misunner deg veldig, jeg vil også ha ny maskin!!! :D

Endret av Anaconda1985
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen! Har ikke handlet en eneste pc på 4 år nå, så det blir godt å få en ny en i hus :D

 

Tenkte jo først på en compal IFL92+, men etter å ha lest om alle problemene alle har hatt falt heller valget på denne.. Så vidt jeg har skjønt har jo ikke compalen gddr3 minne på skjermkortet + Vista Ultimate, så Dell'n er vel uansett det beste valget for øyeblikket :)

Endret av Chriskart11
Lenke til kommentar

Hvis du ringer dell kan du få 320 GB hdd. Når det gjelder kupongkode så finner du koden her: http://prissammenligning.no/index.php?page=data

Lim inn koden i "Register kupong"-feltet når du har kommet til kassen. Koden kan, av en eller annen grunn, kun benyttes på nett! Misunner deg veldig, jeg vil også ha ny maskin!!! :D

 

 

Men hvis man ringer og bestiller, da får man vel ikke brukt rabattkupongen?

 

Et spørsmål til: Er det sånn og forstå at alle 250GB hardiskene bråker og 320GB ikke??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...