Gå til innhold

FireWire og oppgradering av HP data...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt denne når eg begynte skulen no og er storfornøgd med den...

Men på Medie og Kommunikasjon bør man ha en FireWire inngang, men den er ikkje der... Har planer om å kjøpe det men veit ikkje om der er en plass det kan sitte... der er ingen åpninger men der er en utgang som heiter Expansion Port 3...

er det rett?

Eller går det ann å kjøpe sann USB-Firewire adapter?

Og en ting til... går det ann å oppgradere pc'en min mer?

Takk for alle svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har kjøpt denne når eg begynte skulen no og er storfornøgd med den...

Men på Medie og Kommunikasjon bør man ha en FireWire inngang, men den er ikkje der... Har planer om å kjøpe det men veit ikkje om der er en plass det kan sitte... der er ingen åpninger men der er en utgang som heiter Expansion Port 3...

er det rett?

Eller går det ann å kjøpe sann USB-Firewire adapter?

Og en ting til... går det ann å oppgradere pc'en min mer?

Takk for alle svar...

9370909[/snapback]

Er du sikker på at den ikke er der. Ifølge spec. skal det være IEEE1394 på maskinen. Såvidt jeg husker er vel dette firewire?

Det fins både 4- og 6-pins firewirekontakter

Endret av GLOCK05
Skrevet (endret)
Disse maskinene har ikke vanlig PCMCIA-slot.

9371460[/snapback]

Men etter det som står om maskinen så skal den ha FireWire

Ekspansjon / Tilkoplinger

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 0 ) x minne - SO DIMM 200-pin ¦ 1 ( 1 ) x ExpressCard/54

Grensesnitt 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A ¦ 1 x IEEE 1394 (FireWire) ¦ 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x modem - telefonlinje - RJ-11 ¦ 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ¦ 1 x skjerm/video - S-videoutgang ¦ 1 x fjernkontroll - infrarød ¦ 1 x lyd - SPDIF utgang/hodetelefoner ¦ 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm ¦ 1 x dokking/portreplikator ¦ 1 x hodetelefoner - stereo minijack 3,5 mm

Men exspresscard har den og da skulle vel denne gå om det viser seg at maskinen ikke har firewire tross at det står i spes.

332010.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332010

Ser iallefall at det er en som har kjøpt det til sin hp og er godt fornøyd.

KJøpte dette kortet til min HP dv5011 og det funket helt fint. Har ikke brukt det så mye men til nå er det bare posetive ting å si.

Endret av Snekker`n
Skrevet (endret)

ExpressCard tar den ja. Men den skal jo ha 4pin-firewire ihvertfall. Er vel ingen bærbare som har 6-pin, det har i alle fall ikke jeg sett.

Endret av BeFs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...