Gå til innhold

Sniktitt på StarCraft II (gameplayet) (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke hva som er/blir så bra med dette spillet? :hmm:

Det er en RTS med samme gamplay som fantes for 10år siden. Lite nytt, utenom grafikken. Får personlig ikke intrykk at dette kan måle seg med COH, World in conflict eller Supreme commander, som er titler som har brakt noe nytt til RTS-sjangeren.

 

Ingen tvil om at Blizzard er flinke til å lage spill, men det virker som folk i dag har sett seg blinde på alt de måtte komme med av spill. Starcraft II ser pent ut i sin låste synsnsvinkel, sekvensene blir nok av filmatisk høy blizzard-kvalitet, men utenom dette ser det ikke mye fristene ut.

 

mine "5 cent" om saken.

9362696[/snapback]

 

Ikke for å pirke, men når du nevner Supreme Commander må jeg bare komme med en liten innvending. Total Annihilation kom ut ca samtidig som starcraft 1, og Supreme Commander er ikke stort annet enn en grafisk oppgradert versjon. Det har da ikke revolusjonert noe.

 

Og, må alt være nytt og sprakende for at det skal være noe å vurdere? Jeg hadde det gøy med Starcraft for 10 år siden, syns faktisk det var digg når jeg rundet campagin tidligere i år også. Blizzard vel egentlig aldri kommet med noe særlig nytt i sine spill, de har derimot tatt de beste aspekter fra sjangeren og gitt det sin egen vri.

 

Men nå er jo mye i den filmen forandret, Mothership er jo gjort om til en glorifisert Arbiter (forstår at de forandret den, med tanke på balance), Siege Tank ser annerledes ut. Og sikkert noe annet dill og. Men, gleder meg. Litt god gammeldags kjapp RTS.

Lenke til kommentar
Andre einingar har fått oppgraderingar men er elles seg sjølv like. Dark Templars er eit godt døme på dette. No er dei usynlege heile tida, noko som kan gjere dei til livsfarlege motstandarar om fienden din ikkje har tenkt på å skaffe seg utstyr som kan oppdage ein skjult trussel.

 

I motsetning til i SC da de var... usynlige hele tiden?

9365457[/snapback]

 

Stussa litt på dette eg òg, men sjefsdesigner Dustin Browder gjor eit poeng av det under eit panel, så eg antok eg hugsa feil. Difor tok eg det med. Har skrive om artikkelen litt :)

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva som er/blir så bra med dette spillet? :hmm:

Det er en RTS med samme gamplay som fantes for 10år siden. Lite nytt, utenom grafikken. Får personlig ikke intrykk at dette kan måle seg med COH, World in conflict eller Supreme commander, som er titler som har brakt noe nytt til RTS-sjangeren.

 

Ingen tvil om at Blizzard er flinke til å lage spill, men det virker som folk i dag har sett seg blinde på alt de måtte komme med av spill. Starcraft II ser pent ut i sin låste synsnsvinkel, sekvensene blir nok av filmatisk høy blizzard-kvalitet, men utenom dette ser det ikke mye fristene ut.

 

mine "5 cent" om saken.

9362696[/snapback]

Coh og world in conflict kan rett og slett ikke måle seg med SC.

Du finner ikke et RTS spill som er like balancert som SC.

Så om SC2 blir like balncert og morro som SC så kommer det garantert til og bli et godt spill!

Dette er et spill jeg helt sikkert kommer til og kjøpe på dagen.

Spilte et par game igjen på SC nå i helgen, får fortsatt en helt syk følelse når jeg spiller det. Det er groteskt morro! :w00t::)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Ups, ser ut som de ikke vil ha meninger om nynorsk ordet eininager (!)...

 

Uansett, syns SC2 virker helt fett.. Blir nok lange netter på meg når dette omsider kommer ut som med SC1 i 98 :)

9372766[/snapback]

SC1 kom vel ut i 95?

 

EDIT: Ser på wikipedia at det står 98, noen som vet hvorfor det står 95 i oppstart av spillet?

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Håper de har retta på vertfall en feil som er betydelig iritabelt i sc1. Det at folka er dumme og står å sturer på plasser de kommer igjenom viss man viser de veien :p

9363236[/snapback]

Si meg, leste du artikkelen? ;)

 

I tillegg vil einingar flytte på seg for å gi rom for andre einingar. Om du til dømes har ei gruppe med soldatar samla framfor ein smal veg, og du skal sende soldat forbi dei, vil desse flytte på seg og gi rom. Du vil altså ikkje ende opp med soldatar som endelaust går fram og tilbake for å nå målet sitt.

Jeg tror spillet kommer til å bli helt fantastisk. Jeg er enig med flere andre her om at denne sjangeren ikke trenger noe revolusjonerende for å bli bra. Supreme Commander tilførte noe nytt, men må også spilles på en helt annen måte enn StarCraft II. Zoom-funksjonen i Supreme Commander er hele poenget med spillet, og det er nesten utelukkende makro-kontroll som betyr noe. I StarCraft I og II er det mikro-kontroll som er viktigst (selv om makro også selvsagt er avgjørende) og det er god mikro-kontroll som skiller OK spillere fra profesjonelle.

Lenke til kommentar

Gleder meg til dette. Skal kjøpes :)

Blir gøy å teste ut mp, men jeg blir alltid lei av å bygge basen på ny for hver gang. Kanskje det blir bedre i SC2 enn WC3FT. Gleder meg også til custom game biten som nevnt skal bli bedre. Spiller ofte Footmen Frenzy på WC3, noen som husker hydra rancher? ;) Eller spilles det enda? Har ikke spilt SC1 på net på mange år.

 

Edit: Noen som har testa siste versjon av Footmen Frenzy 6.0? Last Her

Der har de modda inn SC1 Carrier på en eller annen måte. Hydralisk og zerglings er en ting, men protoss carrier med interceptors... Uniten het foresten "We will be there when SC2 is out" :p

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...