Gå til innhold

Sniktitt på Spore (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gamespy's forhåndsomtale om Spore:

http://pc.gamespy.com/pc/spore/814526p1.html

 

"We were also told that getting your creatures to the point where they can explore space will take about eight hours, and once you get to space the amount of time you spend on the game can be nearly infinite."

 

8 timer for å komme frem til romherskerdelen høres litt lite ut på papiret, men vi får se hvordan det fungerer i praksis.

9352069[/snapback]

 

Jeg har lest at man selv kan velge når man starte neste fase, så hvis man vil kan man være et dyr så lenge man vil :)

Lenke til kommentar
Jeg har lest at man selv kan velge når man starte neste fase, så hvis man vil kan man være et dyr så lenge man vil :)

9355106[/snapback]

Men, som nevnt - hvis de har beregnet åtte timer, så er det nok ikke mye å gjøre at det er interessant i det lange løp.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Jeg har lest at man selv kan velge når man starte neste fase, så hvis man vil kan man være et dyr så lenge man vil :)

9355106[/snapback]

Men, som nevnt - hvis de har beregnet åtte timer, så er det nok ikke mye å gjøre at det er interessant i det lange løp.

9355473[/snapback]

Ja, det er nettopp det jeg er redd for. Jeg vil gjerne måtte jobbe litt for å få bygd akkurat det dyret jeg vil ha. At "skapelsesdelen" skal slippes før spillet, så man kan leke med den, bidrar heller ikke til at jeg får inntrykk av at det er en spesielt stor del av spillet, dessverre.

 

Jeg tror gleden over å skape noe selv har svært begrenset holdbarhet hvis man kan designe fritt med minimalt med arbeid.

Lenke til kommentar

Er klar over at det ikke er helt fritt, men det kan virke som skapelsesprosessen er alt for kort (i mine øyne). Er redd for at levetiden blir nokså begrenset om man for eksempel har låst opp alt etter en times spilling. Hvis gjort riktig kan den delen av spillet være underholdende i timevis alene.

Lenke til kommentar
Ja som det står i artikkelen, så tror jeg at det kommer til å være vanskelig å få alle stadier til å være like gøy...kommer sikkert til å lage en ny "rase" hver dag hvis det ikke er lik underholdning i hele spillet :)

9353992[/snapback]

 

 

visst man vil så kan man spille opp igjen alle stadiene på samme game. dem nevnte jo noe med at når man kom til spacestadiet så kunne man stikke til en annen planet og lage nytt dyr der og da starter jo man litt på nytt. etter slik jeg forsto det da :p men uansett! gleder meg som en unge til dette spillet :thumbup:

Lenke til kommentar
Er klar over at det ikke er helt fritt, men det kan virke som skapelsesprosessen er alt for kort (i mine øyne). Er redd for at levetiden blir nokså begrenset om man for eksempel har låst opp alt etter en times spilling. Hvis gjort riktig kan den delen av spillet være underholdende i timevis alene.

9356515[/snapback]

Er enig med deg her, 8 timer virker for kort, men etter det jeg forstår kan du bruke de poengene du får til å forbedre dyret før du går til stamme modus. Jeg håper det vil være mer å tjene på å forbedre seg på dyrestadiet og at dette gir fordeler senere, et meget smart dyr med fire armer vil ikke ha store fordeler på dyrestadiet, men du vil få veldige fordeler på stamme og by stadiet.

Så det vil lønne seg å spille lenge som dyr og senere stamme siden du da får egenskaper du ikke får senere.

Evt at 8 timer er en snarvei om du ønsker å kome fort til by nivået, jeg ser selv by nivået som det minst interesange, det er gjort så mange ganger før, det andre er nytt.

 

Dette spillet virker som et av de virkelig gode konseptene, ikke bare årets spill men noe som vil bli husket sammen med civilization og doom om 20 år.

Lenke til kommentar

Hvis spillet kun kommer til PC synes jeg det er helt greit. PC burde få så mange eksklusive som mulig for å promotere PC som en spillplatform. Spore ser unektelig lovende ut, og jeg håper for all del EA ikke tvinger utviklerne til å gjøre spillet barnevennlig.

 

Det bør gå ann å drepe de andre artene. Det bør gå ann å ha store kriger med dem. Det er jo halve morroa i et strategispill.

Lenke til kommentar
Hvis spillet kun kommer til PC synes jeg det er helt greit. PC burde få så mange eksklusive som mulig for å promotere PC som en spillplatform. Spore ser unektelig lovende ut, og jeg håper for all del EA ikke tvinger utviklerne til å gjøre spillet barnevennlig.

 

Det bør gå ann å drepe de andre artene. Det bør gå ann å ha store kriger med dem. Det er jo halve morroa i et strategispill.

9361661[/snapback]

 

Tviler ikke på at det går an å utrydde de andre artene på planeten din, og muligens utrydde arter fra andre planeter. Noen liker jo å være "last man standing" i universet. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...