Gå til innhold

Overheting på Xbox360 Rattet


skever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet dere burde undersøke er hvordan garanti og forsikring fungerer om dere ikke gjør som Microsoft har bedt om.

 

Om rattet tar fyr og brenner ned kåken til deg eller foreldre, hadde det vært kjekt med tanke på forsikring at alle sikkerhetstilltak er gjort, og da spesiellt ang. strømkomponenter..

 

Bare en tanke da jeg ikke ser denne faren overhengende, men uansett greit å vite..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det er vel strengt tatt ikke hele rattet man skal sende inn, kun strømforsyningen såvidt jeg forstod. Rattet vil jo fortsette å fungere i tiden man venter på en ny strømforsyning, for rattet går jo på batteriet også (men da uten force feedback).

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen som har opplevd det, men så kjenner jeg ingen med slikt ratt heller, men tviler på at de tar det tilbake for moro skyld. :-/

 

Det var vell egentlig strømforsyningen som var problemet, og den har du vell ikke på fanget (?)..

Vil uansett anbefale å sjekke varme på både ratt og strømforsyning ofte når du bruker det, hvis du ikke gidder å sende inn skjemaet jeg linket til i min første melding i denne tråden. :)

 

Forza er sikkert gøy, men tak over hodet er også kjekt å ha.. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen som har opplevd det, men så kjenner jeg ingen med slikt ratt heller, men tviler på at de tar det tilbake for moro skyld. :-/

 

Det var vell egentlig strømforsyningen som var problemet, og den har du vell ikke på fanget (?)..

Vil uansett anbefale å sjekke varme på både ratt og strømforsyning ofte når du bruker det, hvis du ikke gidder å sende inn skjemaet jeg linket til i min første melding i denne tråden. :)

 

Forza er sikkert gøy, men tak over hodet er også kjekt å ha.. :)

9392913[/snapback]

I denne sammenheng så passer det fint med denne informasjonsbiten fra artikkelen som denne tråden er basert på:

There have been no reported incidences of fire, personal injury or property damage due to the Wheel malfunction. Despite no known safety incidents, we are advising our customers about this because of our strong commitment to ensuring that our products are safe and perform to our design specifications.

 

Så det er altså mest snakk om at MS er føre var her(de er vel kloke av skade). Du kan jo banne på at MS hadde fått noen søksmål mot seg for dette i USA hvis de ikke hadde gjort noe her. Eneste som er raportert til nå er visst at det er noen som har opplevd at det har kommet røyk ut fra rattet mens man spilte. Min værste økt er vel på 8timer i strekk nesten med forza2 og jeg så ingen røyk :!:

 

Men har allerede sendt inn skjemaet jeg. Er jo ingen vits i å la være så lenge det er gratis.

 

Forresten veldig vanskelig å lese seg til hva som faktisk er problemet her og hva MS vil sende meg for å fikse dette.

Lenke til kommentar
Ja, tror egentlig ratt-overopphetingsfaren sikkert bare fins på Burnout. (jeg veit, skikkelig dårlig humor)

9393080[/snapback]

Hehehe. Jeg lo faktisk av den der :)

 

Tror ikke jeg hadde likt å hatt ansvaret for hardware-design hos MS for tiden, men føler vel at hadde dette vært en annen produsent enn MS så hadde ikke dette blitt registrert med en liten blipp på radaren en gang.

 

Når man ser at f.eks XXXXX kommer innom en MS-tråd for å spre sin vanlige eder og galle rettet mot X360 er det lett å tenke på at XXXXX sine guder laget noen batterier for en tid siden som gjorde at laptoper begynte å brenne eller omtrent eksploderte.

 

Synes det setter ting litt i perspektiv... Her har noen ytterst få personer observert røyk(ikke brann eller eksplosjoner) og det virker som om det er armageddon for noen her på forumet, mens deres yndlingsprodusent for veldig kort tid siden hadde en liknende sak som faktisk var hakket værre.

 

Slikt kaller jeg særdeles selektiv hukommelse......

 

Kanskje tid for ettertanke for enkelte? XXXXX vet jeg er en lost cause, men det er andre jeg setter min lit til :thumbup:

 

Edit: Poenget mitt er egentlig at design-feil skjer enhver produsent fra tid til annen. Dessverre for MS er de veldig i fokus for tiden, men det er ikke lenge siden skoen trykket på foten til konkurrenten for liknende saker.

 

Edit 2: Brukernavn fjernet fra "hetsing"

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Sorry og si det, men lite som ga grunnlag for den posten der, da det blir unødvendig å dra inn enkeltpersoner i negativ forstand.

Dere er vel ikke så mye bedre på andre siden visse, så om alle bare holder seg til sitt blir det nok fred en gang.

Med slike poster som den siste her er det bare å be om bråk.

 

Uansett hva andre har gjort er det både flaterende og en smule komisk for MS at de har så store problemer med akkurat strømforsyningene dems, da man skulle tro de i det minste sjekke de en gang ekstra nå..

De skal ha ros for å gjøre skikkelig jobb for å løse problemene da.

Lenke til kommentar
Sorry og si det, men lite som ga grunnlag for den posten der, da det blir unødvendig å dra inn enkeltpersoner i negativ forstand.

Dere er vel ikke så mye bedre på andre siden visse, så om alle bare holder seg til sitt blir det nok fred en gang.

Med slike poster som den siste her er det bare å be om bråk.

9393259[/snapback]

Leste du hva den nevnte personen skrev i denne tråden? Ikke akkurat spesielt for han å være og ikke en smule konstruktivt for tråden.

 

Når visse personer som er soleklare tilhengere av ett selskap "tilfeldigvis" finner veien til en tråd som er negativ for konkurrenten og kun klarer hovere over situasjonen så synes jeg det er på sin plass å kommentere historiske fakta med liknende tilfeller. Hvis du føler at jeg brøt noen retningslinjer så får du rapportere meg i stedet for å leke moderator her.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se sa han det begynte å bli en smule komisk *smilefjes*

Bør jo være lov det vel??

9393362[/snapback]

Når du kjenner poste-historikken til denne personen så vet du at dette med all sikkerhet var ment som ett stikk i siden på MS og alle som er dumme nok til å ha en X360. Som du også kan se av tråden så er det flere enn meg som la seg merke til at denne personen "tilfeldigvis" dumpet innom denne tråden.

 

At du føler beste måten å forhindre persondiskusjon er å ta denne diskusjonen i tråden i stedet for å rapportere eller ta det på PM gjør vel bare at det jeg skrev blir mer lagt merke til.

 

Annet enn å påstå at denne personen har en viss produsent som gud så kan jeg ikke se hva som var å regne som personlig anngrep uansett. At personen er en lost cause når det gjelder hvilken konsoll han liker er jo oppfattet og vedtatt av ham selv til og med.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke engasjere meg så mye i denne krigen jeg altså, så hvilken historie hver av dere måtte ha vet jeg ikke.

Jeg bare syntes den ikke var så ille uansett, men folk får gjerne bære nag til hverandre.

 

Jeg skrev bare at jeg synes du provoserer til bråk, kanskje det er ok fordi det er på "hjemmebane" vet jeg ikke, men så vel ingen grunn til å rapportere, jeg tok meg ca. like stro frihet som du gjorde i posten før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

KEELr, når Microsoft stadig må drive med recalls og en mengde reparasjoner så kan man vel godt si at det begynner å bli komisk.

Det virker jo ut som de shipper ut litt vel mange mandagsprodukter, og om de har tenkt til å være med på konsollkjøret videre bør de virkelig minske feilraten sin, ellers kan dette bli en grusomt dyr affære for Microsoft.

 

Jeg har ikke hatt problemer med noen av min Microsoft-hardware så jeg har selv ikke grunn til å klage, men jeg synes det begynner å bli litt bekymringsverdig på Microsoft sine vegne.

Lenke til kommentar
KEELr, når Microsoft stadig må drive med recalls og en mengde reparasjoner så kan man vel godt si at det begynner å bli komisk.

 

Ja, fullstendig klar over at MS har mye problemer med hardware i 360'n, men her er det som jeg har fått med meg snakk om ett eneste ratt som har tatt kvelden.

Hadde det vært en 33% feilprosent på rattene, så ja.. da hadde det vel vært litt annerledes.

 

Hadde det vært ett Logitech ratt det var snakk om her hadde ikke folk hevet ett øyebryn engang, for slik kan skje.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Min far ringte meg nå. Han hadde fått DHL på døra med ei ganske stor pakke adressert til meg sendt fra en fyr i Weiterstadt i Tyskland.

Jeg bor ikke hjemme lengre, og har heller ikke bestilt no fra den kanten i det siste, så fattet ikke hva det kunne være.

Fikk faderen til å sprette opp pakka, som viste seg å være tom! Med unntak av et lite skriv om at jeg må sende inn Wireless Wheel/Dashboard.

 

Jeg hadde helt glemt at jeg i august sendte inn skjemaet for retrofit/utbedring av 360 rattet. Og nå, nesten 5 måneder senere, får jeg beskjed om å sende inn nesten hele sulamitten!?

Hvis de klarer å bruke så lang tid på å sende ut ei tom eske, så lurer jeg virkelig hvor lang tid det tar før de enten får fikset eller sendt meg nytt ratt hvis jeg sender det inn..

 

Er det noen flere her som har erfaring med dette? Evt. som har sendt inn rattet allerede?

 

Vurderer nesten å droppe hele greia og heller ha pulverapparatet ved siden av meg når jeg spiller Forza 2 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...