Gå til innhold

Divx, hvor mye og hvor lenge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei! du får over 1.5 time med tilnærmetDVDkvaliet på en 700mb CD.

 

DivX og Xvid er fine greier skjønner du! :woot:

 

Det er STOR! forskjell på kvaliteten mellom 700mb Divx og DVD kvalitet. Dersom dere ikke har lagt merke til det, er det på grunn av bildekvaliteten på deres DVD spillere. Xvid er også ganske mye bedre enn Divx, men DVD kvalitet er langt bedre en begge to. Vet at dette ikke er spørsmålet, men måtte bare opplyse om dette.

Lenke til kommentar
En bra DVD-ripp skal være på 2 stykk plater og ha 2081kbps codec.

Men for all del, dette er det jeg ripper og er fornøyd. :yes:

 

Dette er jo veeldig avhengig av type film. En rolig drama

klarer seg med langt mindre kbps enn en høyhastighets

actionfilm. Og så har du dette med farger, lys etc.

Og tegnefilmer...og...og... Men for all del, greit å ha en

viss mal å gå etter!

Lenke til kommentar

Det er klart det er forskjell på dvd- og divx-encodede filmer. DivX/XviD er jo tross alt på en brøkdel av størrelsen og bitraten. Spørsmålet er om man har bra nok utstyr til å se forskjellen. Jeg har bare en helt vanlig noen-og-tjue-tommer tv, og et vanlig stereo-anlegg koblet til og ser ikke forskjell når jeg sitter 2 meter unna (i sofaen). Da spiller jo det relativt liten rolle.

Lenke til kommentar

Det er STOR! forskjell på kvaliteten mellom 700mb Divx og DVD kvalitet. Dersom dere ikke har lagt merke til det, er det på grunn av bildekvaliteten på deres DVD spillere. Xvid er også ganske mye bedre enn Divx, men DVD kvalitet er langt bedre en begge to. Vet at dette ikke er spørsmålet, men måtte bare opplyse om dette.

 

Det spørs jo endel på filmtype, lengde, og om det er ac3 da. Men som en generell regel så må man opp på to cder for å få skikkelig bra kvalitet. Xvid er ganske mye bedre en divx er også en sannhet med kraftige modifikasjoner. De har begge styrker og svakheter, og hva som er best veksler fra scene til scene. (selv om xvid har ett lite overtak)

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja standard bra kvalitet som du finner på nettet som proffene har laget ligger rundt 695mb og 700mb.

 

Vel, hvem som helst kan rippe en DVD. Husker jeg leste i et pc jeg kjøpte i en butikk hvordan man skulle gjøre det for lenge siden...

Ja har drevet og rippet en god del før eg fikk meg bredbånd og begynte å få roen på det faktisk men eg fikk aldri skikkelig kvalitet som de proffene får på sine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...