Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny vifte, død pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har lenge brukt Boxed-vifta på min P4 3,4 prosessor, noe som har ført til ar den har blitt litt varm, opptil 70 grader load.

Kjøpte derfor inn en zalman kjøler.. diger sak, som skulle visstnok være veldig bra.

Ut med hovedkort, for å montere viftebraketten, nøye med rens av gammel og påføring ab ny kjølepasta (den gamle hadde smelta og rent halvveis vekk:S).

putter alt på plass igjen og starter pc-en, som stopper etter 4 sec med ei blinkende av/på lampe. OK.. sjekker kjølepasta, den var fin har på ny for å være sikker. putter på plass og resetter CMOS. PC en starter og alt r fint, til jeg er ferdig med å stille inn bios, o begynner å boote... da skjer det samme som sist.. den skrur seg av, lampa blinker, og ingen form for strøm av og på hjelper..

resetter igjen bios, starter.. den kjører i 2-3 sec og skrur seg av... prøver jeg det samme igjen er det såvidt den byner å dure

alle vifter går, kjølepasta skulle være bra. osv... hva er galt? :S

pc:

intel P4 3.4

MSI 945 platinum neo

1gb ram

Nvidia 7800 gt

390W strømforsyning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahaha ;D Du er så n00b simen... skaff litt skillz eller kjøp ny pc ;D Du kan kjøpe min for ein billig penge! Eg kan til og med komme på døra med den! :tease:

Skrevet

Sykt uproposjonelt system du har da.. (ja, mente proposjonelt, ikke professjonelt)

Er det nok strøm til alt du har?

P4 og 7800GT passer jo ikke så sykt bra i sammen...

Skrevet

måtte du demontere hele PCn for å montere kjøleren?

Sjekk da:

-at kjøleren er skikkelig montert

-at det ikke har oppstått noen form for kortslutning som følge av f.eks bakplata til kjøleren(skal være isolasjon om den er av metall.

-alle kablene særlig 4 pin 12v!

-at minnebrikkene sitter skikkelig.

-at en vifte er koblet til CPU fan headeren på hovedkortet. Noen kort booter ikke uten vifte der.

Skrevet

ja:S

det merkelige er egentlig at den funka fint.. frem til windows passordet en gang.. etter det har den vert død:S

Skrevet

Kanskje litt dumt svar? Har ikke for lavt turtal på vifta og bios som stopper boot grunnet dette er nemlig noen pc'er som har denne begrensningen?

Skrevet

Tenkt på det, men har prøvd både å koble vekk viftekontrolleren, og å bruke den gamle vifta, med samme resultat:/

Skrevet

jeg har hatt dette problemet mange ganger..hva brukt du for og rense cpuen ?

det kan hende den funker av seg selv etter et par dager.(noe jeg har oppleved 3 ganger)

Skrevet

brukte white sprit... vet dette ikke er det beste, men det var det jeg hadde tilgjengelig.

Sitter å ser på PC deler nå, men veit ikke hva jeg skal skifte først.. ender vel med å skifte hele skiten :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...