Gå til innhold

Hjelp? hva skal jeg velge - Cisco eller Sikkerhet


bunkers

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er på kanten til å ta et valg for hvilken retning jeg skal gå innen nettverksbransjen. Jeg har en god porsjon nettverkserfaring, men vurderer nå å ta en jobb som retter seg mer mot sikkerhet of Firewall biten.

Dette syntes jeg virker interressant, og jeg kunne tenkt meg en slik spesifisering istedenfor å vakle i alle mulig problemer på LAN/WAN/WLAN.

 

Noen som har litt innsikt i denne problemstillingen? erfaringer?anbefalinger?

Blir veldig takknemlig for svar av hvilken som helst art.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Cisco eller sikkerhet? om du tar cisco sertifiseringer lærer du mye om nettverkssikkerhet.

 

Firewall er vel ikke så vanskelig å lære seg om du faktisk kan noe om nettverk fra før av?

 

Ps: man lærer firewall konfigurasjon om man tar cisco seritfiseringer(om je gikke husker feil)

Endret av muerteman
Lenke til kommentar

CCSP retningen innenfor Cisco er en bra start. Forutsetter om du har CCNA. Retningen vil gi deg generell sikkerhet, og hvordan Cisco implementerer det. Det finnes mange nytte verktøy på internett om dagen. IDS, PIX har vært dyre bokser å kjøpe, men nå kan man emulere hardwaren til disse. Det er ikke samme som simulatorer, men kjører på ekte PIX OS, IOS etc. Så alt du trenger er noen tykke Cisco Press bøker og sette igang. Så har du litt selvstendighet og jobbevilje så kan du klare sertfiseringene uten å studere heltid. Det er stor etterspørsel på ciscofolk om dagen.

Endret av Happyone3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...