Gå til innhold

Kanskje vi får Nikon D300 på torsdag likevel?


Anbefalte innlegg

Sutekh:

Megapixler er ikke så viktige, så lenge du har nok av dem  :D

Tja, jeg synes 10 er nok :p

 

På en DX-format-sensor så ser jeg ærlig talt ikke gevinsten av å gå noe mer opp i antall piksler. Klart, når du går opp i fysiske dimensjoner så er jo det en annen sak.

 

Men jeg vil ikke en gang tenke på hvor mye en ivrig 1Ds MkIII-eier vil måtte ut med i penger til backup-media :p

9331005[/snapback]

 

Når de har råd til å kjøpe dette kameraet, har de vel også råd til backup skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, jeg synes 10 er nok :p

 

På en DX-format-sensor så ser jeg ærlig talt ikke gevinsten av å gå noe mer opp i antall piksler. Klart, når du går opp i fysiske dimensjoner så er jo det en annen sak.

 

Men jeg vil ikke en gang tenke på hvor mye en ivrig 1Ds MkIII-eier vil måtte ut med i penger til backup-media :p

9331005[/snapback]

 

Forskjellen mellom 10 og 12mp er så liten at det ikke har noen praktisk betydning. Det som er poenget her er at Sony har laget en ny sensor basert på sin nye CMOS teknologi som [ifølge Sony selv] er bedre enn alt annet [i APS-C format] som har vært sett før, og da snakker vi også om høy-ISO kvalitet. Om påstandene til Sony stemmer får vi svar på når det første kameraet med den kommer i salg, men hvis den er vesentlig bedre enn den nåværende 10Mpix sensoren synes i hvertfall jeg at det er smart av Nikon å ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Mer fra ryktebørsen

 

Denne synes jeg så veldig fake ut...

 

Tom

9332813[/snapback]

 

Selv om dei ikkje slår Canon (40d) når det gjeld ytelse, eleganse og generell OMG-EPICz. så er Nikon i verfall på toppen når det gjeld styggdom!

:fun:

 

hehe, men seriøst: BLAE! kvalmt!

9333222[/snapback]

Det er jeg helt uenig med deg i, Turnip. Det så jo helt rått ut, eller direkte sexy i følge mitt hode. Synd det er en fake. Hvis ikke hadde jeg nesten vurdert å selge en nyre for å gå tilbake til Nikon.

Lenke til kommentar
Det er jeg helt uenig med deg i, Turnip. Det så jo helt rått ut, eller direkte sexy i følge mitt hode. Synd det er en fake. Hvis ikke hadde jeg nesten vurdert å selge en nyre for å gå tilbake til Nikon.

9333615[/snapback]

Jeg tror det er mer sannsynlig at D3H, D3X e.l. vil se noenlunde slik ut. Hvis det ikke bare er en Nikon fanboy's våte drøm da :hmm:

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg tror det er  mer sannsynlig at D3H, D3X e.l. vil se noenlunde slik ut. Hvis det ikke bare er en Nikon fanboy's våte drøm da  :hmm:

 

Tom

9333688[/snapback]

Det er nok slik det henger sammen, men en fin drøm er det. Det som avslører mest av alt at det er fake, er at det har integrert vertikalgrep. Nikon ville tapt mye på et semipro-kamera som ikke er kompakt, slik som Eos 5D. En stor av kundegruppen er jo proffer som trenger et lettere og mindre kamera enn sin D2X. Det er samme posisjon som 5D har for mange brukere, og jeg er blant dem som helst ønsker seg et kamera der man selv kan velge størrelsen, dvs et med løst vertikalgrep. For meg vil nemlig et stort proffkamera bli for stort og tungt til mine reiser, for masochismen la jeg bak med da jeg sluttet å ta meg betalt for bildene mine.

Lenke til kommentar
Det kan jo virke som noen skal tømme lagerene sine, JapanPhoto (på web) selger d200 for en "ganske" ålreit pris... 9999,- ! Er ikke det 2500 lavere enn vanlig utsalgspris?

9333584[/snapback]

 

Steike, det er virkelig hold i ryktene om en D300 når Japanfoto reduserer prisen såpass mye på D200. De påberoper seg riktignok lansering av en ny webside som passende unnskyldning, men dette minner sterkt om "prisdumping" for å selge unna gamle produkter som skal erstattes med nye etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Steike, det er virkelig hold i ryktene om en D300 når Japanfoto reduserer prisen såpass mye på D200. De påberoper seg riktignok lansering av en ny webside som passende unnskyldning, men dette minner sterkt om "prisdumping" for å selge unna gamle produkter som skal erstattes med nye etter mitt syn.

9333764[/snapback]

Enten det - eller så ønsker de å bruke pris som våpen mot EOS 40D.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det kan jo virke som noen skal tømme lagerene sine, JapanPhoto (på web) selger d200 for en "ganske" ålreit pris... 9999,- ! Er ikke det 2500 lavere enn vanlig utsalgspris?

9333584[/snapback]

DET var billig! Den har jo ligget fast på 12.500 (omtrent) i over et år nå uten noen som helst prisreduksjon.

Lenke til kommentar
Nikon ville tapt mye på et semipro-kamera som ikke er kompakt, slik som Eos 5D. En stor av kundegruppen er jo proffer som trenger et lettere og mindre kamera enn sin D2X. Det er samme posisjon som 5D har for mange brukere, og jeg er blant dem som helst ønsker seg et kamera der man selv kan velge størrelsen, dvs et med løst vertikalgrep.

9333730[/snapback]

Veldig godt poeng som nok er viktig for mange.

 

'Vokser' en eventuell avtager til D200 merkbart i størrelse er det ikke spesielt aktuelt for meg - det er stort nok som det er, og jeg vil heller ha muligheten til å ta av/sette på vertikalgrep når jeg evt. trenger det enn at det skal være fastmontert hele tiden.

 

D2H/X er altfor digre til mitt bruk; hadde jeg av en eller annen merkelig grunn fått et slikt hus helt gratis hadde jeg faktisk byttet det inn i D200 og et godt objektiv eller to nettopp for å redusere størrelsen.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
NikonD70: du burde kanskje sitert et par setninger til når du først skulle kopiere fra Ken Rockwell:

 

I'm not making up this stuff, someone else is. It sounds good, so I'll mention it here.

9328797[/snapback]

 

Sutekh:

Dette er ikke kopiert fra Ken Rockwell. Er sjelden innom sidene hans.

Det kan riktignok legges til at dette ikke er bekreftet, men det er langt mer hold i dette enn hva som var diskutert før jeg la inn innlegget. Nettopp derfor la jeg det inn. Så er det bare å fortsette å spekulere for dem som ønsker det. Jeg venter til torsdag.

Lenke til kommentar
Rart at det ikke har lekket ut mer informasjon om en evt D3 el D300 enn det det har gjort. mulig det ikke er noe lansering....:(

9338782[/snapback]

Ellers så har tåkeleggingen fungert etter planen.

 

Tom

9338792[/snapback]

 

Men den pleier ikke å gjøre det, det er ikke som hos Apple, eller var det kanskje det denne gangen...hadde håpet på noen bilder i kveld, men ingenting har dukket opp. Kun noen få specs er alt det vi har fått vite hitill. Men når ryktene er så unisone, må det vel være hold i det. I tillegg har jo forhandlerne fått invitasjoner til et møte med Nikon og B.Rørslett har reist til Japan...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har fått med meg så begynner det noe idrettsgreier i Japan til helgen og at Nikon er med som sponsor eller noe.

 

Så da kan det like gjerne være at ting blir lansert på fredag; samme dag som friidretts-VM begynner.

 

Og for alt vi vet, så kan jo herr Røslett være sportsfanatiker :hmm:

 

Edit - begynner hvis først på lørdag...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...