Gå til innhold

Nyhet: Dell 2407WFP-HC


LockBreaker

Anbefalte innlegg

Hei. Kunne ikke se å finne noen andre emner om denne skjermen, så jeg startet et. Så det var noen diskusjoner rundt denne skjermen i den tråden som omhandler den gamle skjermen, 2407WFP.

 

Tenkte derfor jeg skulle lage en tråd om skjermen, så folk kunne legge til det de eventuelt vet om denne skjermen for så å samle alt i en tråd. Der det er lett å finne tak i informasjon visst man ønsker dette.

 

Dell 2407WFP-HC:

- Er nå i salg i USA. (Dell 2407WFP-HC

- Har et HC-panel. (Samme som på Dell's 30"). Denne teknologien vil gi sterkere og bedre farger

-

"The Dell™ UltraSharp™ 2407WFP-HC 24-inch Flat Panel LCD Monitor is a widescreen desktop display that redefines the performance of LCD displays with a stylish new Dell design, and advanced functionality. It improves productivity with less scrolling and toggling. The TrueColor technology offers up to 92% color gamut for deeper and crisper imagery. The monitor features Picture-in-Picture and Picture-by-Picture and is an excellent option for video editing and 3D imaging as both source and destination video can be viewed in a single window! With 3.94 inches (100 mm) of height adjustment along with swivel and tilt, virtually every user can adjust the display to their exact comfort level and help reduce eye and neck strain. The monitor with its slim black bezel will slide into your working environment virtually seamlessly. Dell-branded monitors undergo exhaustive testing for performance, reliability, durability and compatibility with Dell systems. So go ahead and enjoy games, movies and images in captivating color."

 

Spesifikasjoner:

 

Brightness

400 cd/m2

 

Claimed viewing angle (horizontal)

178 degrees

 

Claimed viewing angle (vertical)

178 degrees

 

Contrast ratio

1000 :1

 

Display colour support

16.7 million

 

Dot pitch

0.270 mm

 

Max resolution (pixels)

1920 x 1200 pixels

 

Monitor size (diagonal)

24 inch

 

Pixel response time

6 ms

 

Functionality

Technology

LCD

 

General

Dimensions (H x W x D)

584.7 x 559.7 x 195 mm

 

Weight

8.3 kg

 

- Datoen for lansering er ikke bekreftet fra Dell, men etter ryktene å dømme tyder det på September. Pris i NOK er ennå ikke fastsatt. Men den havner nok på 7-8000 kr.

 

- CNet.com har tatt et overblikk på skjermen (Engelsk tekst)CNet.com Review Dell 2407WFP-HC

 

- Et lite overblikk fra My Digital Life

 

- En sammenligning av den gamle 2407WFP og den nye 24" skjermen med HC panel på Toms Hardware.

 

Mer vet ikke jeg.

 

Her er noen bilder av skjermen, som dere ser er det ikke mye forskjell fra den gamle skjermen Design-messig.

 

2407WFPHC_1.jpg

 

2407WFPHC_3.jpg

 

2407WFPHC_2.jpg

 

Mvh LockBreaker :)

 

Flere tester av skjermen finner du her,, visst du orker å lete vel og merke. :)

 

Litt om panelet som er tatt bruk i skjermen, Skrevet av Nemo81.

 

Det er vesentlig forskjell på Samsung sin skjerm og Dell sin skjerm.

 

Dell sin modell er ikke veldig dyr med tanke på hvilket panel som sitter i skjermen, og Samsung sin skjerm er ikke spesielllt billig med tanke på panelet..

 

Det er to forskjellige paneler det er snakk om her:

 

Samsung sin skjerm (245B) har TN panel.

 

Dell sin skjerm (2407WFP-HC) har S-PVA panel (laget av samsung).

 

TN film (Twisted Nematic)

- low manufacturing/retail costs

- restrictive viewing angles

- fast pixel response times

- dead pixels display white. Stuck pixels display RGB colors

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

- lower color reproduction

 

MVA (Multidomain Vertical Alignment)

- compromise between TN and IPS technologies

- superior color reproduction over TN but not as good as IPS

- very good viewing angles but less than IPS

- higher contrast than TN or S-IPS means very good blacks

- dead pixels are black

- slower pixel response than TN or IPS

- details can be lost when directly viewing dark areas

 

 

 

    Premium-MVA (P-MVA)

    - same as MVA except ...

    - "overdrive" technology increases pixel response but still slower than TN

    - may have slightly degraded color reproduction due to "overdrive" process

 

    PVA (Patterned VA)

    - same as MVA except ...

    - larger viewing angles

    - higher contrast levels means darkest blacks

 

        Super-PVA (S-PVA)

        - same as PVA except ...

        - “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response (Regner med panelet i 2407WFP-HC bruker denne teknologien)

        - slightly improved color reproduction

        - slightly improved viewing angles

 

 

Jeg lurte også på å kjøpe samsung sin skjerm, men etter å ha lest diverse forumposts rundomkring (bla hardforums og avforum.com) kom jeg fram til at viewing angle på samsungen er skikkelig dårlig. Topp/bunn på skjermen blir mørkere selv om du sitter rett foran skjermen (pga vinkel) og dette er i mine øyne uholdbart for en skjerm jeg skal bruke..

 

Anyways, tenkte bare si ifra ang teknologien så dere vet hva forskjellen er, og hvorfor dell skjermen er såpass mye dyrere..  (tenker jeg bestiller en dell til lørdag)

 

 

Dere ser forsåvidt at jeg har sammenlignet info med Samsung sin 245B skjerm, og konklusjonen fra dette. Ser brukere i Samsung tråden ikke kjenner seg igjen med min konklusjon, dermed vil jeg bare si at jeg IKKE har prøvd disse skjermene selv, kun lest hva andre seriøse forum har å si ang emnet.

 

Mange takk til deg Nemo. :thumbup:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som faller meg inn å si er at det er greitt at designet er uforandret, for det er jo veldig bra. Bla.a. er kortleseren veldig praktisk.

2407 er blitt standard på jobben hos oss.

 

Ser ikke behov for større fargespektrum når man ikke jobber med bildebehandling. Men det man kunne ønsket seg var et vesentlig bedre sortnivå, uten aktiv bakbelysning vil det alltid være et problem med LCD.

Lenke til kommentar

Ser det har kommet en tråd om denne skjermen, her har dere et innlegg jeg gjorde i den andre Dell tråden her om dagen. Det tar for seg litt om panel type osv for de som er interessert i dette.

 

Du må gjerne ta kopi og legge info i første post for å få samlet info litt.. :)

 

Det er vesentlig forskjell på Samsung sin skjerm og Dell sin skjerm.

 

Dell sin modell er ikke veldig dyr med tanke på hvilket panel som sitter i skjermen, og Samsung sin skjerm er ikke spesielllt billig med tanke på panelet..

 

Det er to forskjellige paneler det er snakk om her:

 

Samsung sin skjerm (245B) har TN panel.

 

Dell sin skjerm (2407WFP-HC) har S-PVA panel (laget av samsung).

 

 

TN film (Twisted Nematic)

- low manufacturing/retail costs

- restrictive viewing angles

- fast pixel response times

- dead pixels display white. Stuck pixels display RGB colors

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

- lower color reproduction

 

MVA (Multidomain Vertical Alignment)

- compromise between TN and IPS technologies

- superior color reproduction over TN but not as good as IPS

- very good viewing angles but less than IPS

- higher contrast than TN or S-IPS means very good blacks

- dead pixels are black

- slower pixel response than TN or IPS

- details can be lost when directly viewing dark areas

 

 

 

    Premium-MVA (P-MVA)

    - same as MVA except ...

    - "overdrive" technology increases pixel response but still slower than TN

    - may have slightly degraded color reproduction due to "overdrive" process

 

    PVA (Patterned VA)

    - same as MVA except ...

    - larger viewing angles

    - higher contrast levels means darkest blacks

 

        Super-PVA (S-PVA)

        - same as PVA except ...

        - “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response (Regner med panelet i 2407WFP-HC bruker denne teknologien)

        - slightly improved color reproduction

        - slightly improved viewing angles

 

Jeg lurte også på å kjøpe samsung sin skjerm, men etter å ha lest diverse forumposts rundomkring (bla hardforums og avforum.com) kom jeg fram til at viewing angle på samsungen er skikkelig dårlig. Topp/bunn på skjermen blir mørkere selv om du sitter rett foran skjermen (pga vinkel) og dette er i mine øyne uholdbart for en skjerm jeg skal bruke..

 

Anyways, tenkte bare si ifra ang teknologien så dere vet hva forskjellen er, og hvorfor dell skjermen er såpass mye dyrere.. :) (tenker jeg bestiller en dell til lørdag)

 

Dere ser forsåvidt at jeg har sammenlignet info med Samsung sin 245B skjerm, og konklusjonen fra dette. Ser brukere i Samsung tråden ikke kjenner seg igjen med min konklusjon, dermed vil jeg bare si at jeg IKKE har prøvd disse skjermene selv, kun lest hva andre seriøse forum har å si ang emnet.

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg synes denne skjermen er alt for dyr her til lands. 8462 kr vs 3340 i usa er helt vilt. Vi har selvsagt 25% moms og slikt, men over 5000 kroner dyrere er bare helt drøyt.

9388870[/snapback]

 

Og ingen ny kampanje på den i dag. Urk, skal jeg vente til 26 september for å kanskje få kampanje da? :( Er det noen som har prishistorikk ala den her på hardware.no, men for den amerikanske nettshoppen (dell.com), så man kan se hvordan den ble priset de første månedene etter slipp?

 

takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må bare si at jeg synes denne skjermen er alt for dyr her til lands. 8462 kr vs 3340 i usa er helt vilt. Vi har selvsagt 25% moms og slikt, men over 5000 kroner dyrere er bare helt drøyt.

9388870[/snapback]

Til den prisen kan man jo nesten vurdere å skaffe seg 3007WFP-HC i steden :thumbup: Merkelig nok har den eksistert i HC-utgave ganske lenge nå.

 

Er det noen som vet hvordan NTSC fargeskalaen ("color gamut") er i forhold til f.eks. sRGB og Adobe RGB?

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en 24t fra usa jeg, noen som vet hva som skjer om den går i stykker? :)

 

Jaja den kommer totalt på 3800 :) Skal stå i det om det går til helvete.

9449540[/snapback]

 

Hvordan fikk du kjøpt den fra usa fisken007 ?

Dell kjører jo blodpris her i Norge nå, men den blir vel satt ned til "normalpris" får vi håpe, selv om det også er alt for dyrt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...