Gå til innhold

Nyhet: Dell 2407WFP-HC


LockBreaker

Anbefalte innlegg

Jah, etter å ha lest dette idag ringte jeg Dell norge og spurte om de visste noe. Det gjorde de ikke, de hadde heller ikke noen oversikt over evt klager de har fått.

 

Jeg avbestillte skjermen..

 

Planen er å bestille en annen skjerm når jeg kommer hjem fra jobb, men usikker på hva jeg skal velge. Lener meg litt mot en av Benq modellene, men husker ikke hva den heter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en tlf fra Dell i dag med ny utsettelse til 17.10.(hun hørtes søt ut også mmmmmmmmm)

 

Fikk telefon her om dagen jeg også med leveringsdato 17.10. Ordrestatus på websidene viser nå ekspedert, og at den er underveis med speditør Schenker.

 

Har lagret testbilder for ghosting og div settings for skjermen. Vil teste ut dette med ghosting så fort jeg får den.

Lenke til kommentar

Jeg havner mer og mer over på Benq fp241w i steden for denne skjermen jeg...

Men hvis noen kan gi en liten "review" når de får skjermen og fortelle litt om bilde kvalitet og spesielt hva

de synes om ghostingen på denne skjermen så hadde det vært helt glimrende!

De fleste plasser jeg har lest sier at bilde kvaliteten er bedre på benq en på dell 2407... men er ikke så sikker

på om de har sammenlignet med HC modellen...

 

Men flott hvis folk med HC modellen kan gi litt tilbakemeldinger om hvordan de synes skjermen er :)

 

Vinci

Lenke til kommentar
Jeg fikk mine 2 skjermer i dag , gledelig overaskelse må man si :thumbup:

 

Kunne vi fått en liten tilbakemelding på hva du synes om ghostingen på denne skjermen?

Jeg blir gal av dette her, tror jeg har fast bestemt meg, så ombestemt meg 20 ganger i valget

mellom denne Dell skjermen og Benq FP241W... nå er jeg ikke sikker.

Har ikke lyst å ha noe ghosting og er seff opptatt av at bildekvaliteten skal være bra.

(noe jeg egentlig regner med at begge skjermene leverer)

Går bare og venter på at oppgjøret etter salg av en leilighet skal tikke inn på kontoen,

så må jeg bare bestemme meg for en av dem. Skulle jeg kjøpt i dag, hadde det nok blitt Benq.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Merker ikke noe til ghosting , men har nettopp fått den ene opp.

 

Skal si det er stor forskjell på denne og min Samsung 940BF og hvertfall i 3D Max.

My lysere og mer behagelig og selvfølgelig mye større.

Nå har jeg ikke prøvd andre 24" skjermer så sammenligne det kan jeg ikke.

Men dette angrer jeg ikke på :) .

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd min skjerm et par dager og jeg merker ingen ting til noe ghosting. Nå er ikke jeg noen hardcore gamer, men jeg har spillt en del battlefield 2142 og jeg klarer ikke oppdage hverken ghosting eller etterslep. Fargene er kjempeflotte og skjermen gjør seg svært godt til bilderedigering.

Den er stor men på ingen måte for stor :yes: Det blir nok ingen retur her :thumbup:

Lenke til kommentar

Nesten litt irriterende at dere gir så god tilbakemelding nå som jeg hadde bestemt meg for

å gå for Benq'en hehe. Nå er jeg usikker igjen... :hmm:

 

Takker uansett for tilbakemeldingene dere kommer med!

 

Edit: Føler meg som han vingle petter i reklamen nå egentlig... :)

 

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar
Jeg har hentet min skjerm i dag hos speditør (gadd ikke å vente på at de skulle levere den ut :) ). Har brukt den i <30 min foreløpig, men det ser bra ut. Har ikke sett noe problematisk ghosting foreløpig.

 

 

Hehehe... kjenner følelsen! Jeg gledet meg som en unge på julaften når jeg hentet min skjerm.

 

Kunne noen av dere utført tester av skjermen og se om det går an å fremprovosere ghostingen? Jeg forsto det slik at den økte etter at skjermen hadde vært på en stund.

 

Det er et ganske stort sprik fra http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2407wfp-hc.htm til hva som er rapportert her nå, så det kunne vært greit med en grundig norsk test også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjermen har nå stått på noen timer. Kan ikke se at ghostingen er så mye verre etter den er varm.

 

Jeg har brukt testbildet fra testen på prad.de:

http://prad.de/en/monitore/review/2007/rev...#Responsiveness

 

Hvis jeg drar bildet fra prad.de rundt på skjermen så får jeg et svakt grønt etterslep rundt figuren når skjermen står i standard fargeinnstillinger (PC Normal). Prad.de testen sier også at den er litt for grønn i fargetonen (se nederst her). Hvis jeg endrer modus til PC Custom (hvor en kan endre RGB hver for seg manuelt) så forsvinner det grønne etterslepet. Istedet kommer det da ett svakere orange etterslep. Hvis jeg senket RGB verdiene til 98, 97,97 så forsvant fargeetterslepet helt. Øker jeg rød til 100 igjen så kommer det svakt rødt etterslep. Det kan virke som en ikke bør ha noen av fargene på full styrke (i hvertfall på min skjerm). Jeg prøvde også verdiene fra prad.de testen og de gir muligens litt mer riktig fargetone (nærmere 6500k/sRGB standarden).

 

Jeg har også lagt inn et bakgrunnsbilde med mye mørkegrått (fra Dell forumets tråd om skjermen) som skal framprovosere sorte skygger etter muspekeren eller vinduer når en beveger de rundt. Jeg klarer såvidt å se en svak skygge etter bevegelsene, men jeg må virkelig se nøye etter for å kunne se effekten i det hele tatt. Jeg kan ikke pr i dag se at dette skal være noe problem i det hele tatt. Har ikke testet med noe FPS spill ennå, får gjøre det senere. Skal koble på Xbox 360'en og se hvordan den oppfører seg med den en annen dag.

Skal også teste den litt mer med film og annet utstyr (koble til en Get digital tv boks og se hvordan det funker).

 

For å sammenligne så har jeg også min gamle eizo skjerm tilkoblet PC-en samtidig (Dette var ingen billigskjerm, den har bla S-IPS panel). Begge skjermene er tilkoblet med DVI. Eizoen er ikke akkurat ny lenger og har dårlige responstider i forhold til dagens skjermer, men det er helt tydelig at detaljer i vinduer en drar rundt er mye mer lesbare mens en beveger på de på den nye Dell skjermen sammenlignet med Eizoen (jeg har forøvrig ikke opplevd Eizoens responstid som noe problem for mitt bruk heller, men den er nok ikke topp for FPS spill :) ).

 

Har forøvrig ikke lagt merke til noen døde piksler på dell'en ennå.

 

Min konklusjon basert på inntrykkene hittil er at denne skjermen er veldig bra og jeg tviler sterkt på om jeg kommer til å returnere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...