Gå til innhold

VGs anmeldelse av Bioshock

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan ikke forstå at folk syns det er bedre å spille FPS på Xbox 360 med håndkontroller. UFFFF

9308139[/snapback]

Håper det var en dårlig spøk. FPS med håndkontroll på 360 SUGER. Mus og tastastatur er tusen ganger bedre. :)

9308154[/snapback]

Og pc er tusen gangen dyrere enn 360, hvis du har det på aller høyeste lurer på hvilken sum kosta pcen da :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan ikke forstå at folk syns det er bedre å spille FPS på Xbox 360 med håndkontroller. UFFFF

9308139[/snapback]

Håper det var en dårlig spøk. FPS med håndkontroll på 360 SUGER. Mus og tastastatur er tusen ganger bedre. :)

9308154[/snapback]

Og pc er tusen gangen dyrere enn 360, hvis du har det på aller høyeste lurer på hvilken sum kosta pcen da :tease:

9308593[/snapback]

kan godt få en pc under 10000 som greier bioshock på fullt. Og på pc har man mye større muligheter med mods og extra ting, bedre graffikk osv(ihvertfall på bioshock). Dessuten kan man jo i tillegg gjøre millioner av andre ting man ikke kan gjøre på 360 :p

Skrevet

Får prøve spillet når det kommer ut, men man skal ikke stole for mye på de første anmeldelsene, alle er enten ekstremt positiv, eller negativ. Vent litt så synker nok ratingen og det blir et normalt topp spill, men det er jo bra også :p

Skrevet
Får prøve spillet når det kommer ut, men man skal ikke stole for mye på de første anmeldelsene, alle er enten ekstremt positiv, eller negativ. Vent litt så synker nok ratingen og det blir et normalt topp spill, men det er jo bra også :p

9308710[/snapback]

Negativt? Normalt spill? Aldri i verden! Alle anmeldelsene har vært 9/10 eller høyre, og omtrent bare positivt har blitt sagt. Dette er alt for bra, til at det noen gang blir et "normalt" spill.

Skrevet

9308139[/snapback]

9308154[/snapback]

Tror det var det han skulle fram til men.

9308453[/snapback]

Ja.. Det var det jeg skulle frem til.

Skrevet

Negativt? Normalt spill? Aldri i verden! Alle anmeldelsene har vært 9/10 eller høyre, og omtrent bare positivt har blitt sagt. Dette er alt for bra, til at det noen gang blir et "normalt" spill.

Må slenge meg på den... Kan ikke huske å ha sett så udelt positive anmeldelser til et spill noengang. Alle er jo henrykt. Spørs om ikke til og med HL2 må se seg slått på ros-fronten :cool:

Skrevet

Gleder meg så vanvittig til å spille dette. Spillet har alltid hatt super-hype rundt seg men det virker som det faktisk innfrir alle forventninger.

Skrevet (endret)

Må slenge meg på den... Kan ikke huske å ha sett så udelt positive anmeldelser til et spill noengang. Alle er jo henrykt. Spørs om ikke til og med HL2 må se seg slått på ros-fronten :cool:

9308908[/snapback]

Både Oblivion og HL2 fikk også skyhøye krakterer, men ingen av spille var spesielt brae. Oblivion fikk hele greia messa opp med dårlig AI, få mennesker i byene og level scalingen. HL2 var bare et vanlig skytespill, som jeg bestemt mener blir utkonkurert av både Quake 4 og FEAR.

Og ja, man kan få en PC til rundt 10 000 som kjører alt på fult: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738

Vil alikevel ikke si at det er verdt det, siden den PCen er utdatert om ett år.

360 spill vil alltid optimaliseres til å kunne bli kjørt med god grafikk, mens på PC spill putter de på all fancy skit de kan finne og gir faen i systemkrava.

Håper Bioshock blir et bra spill, jeg skal ivertfall skaffe det på 360 siden pcen min ikke takler det. Styringa på 360 i FPS er ikke så ille som folk skal ha det til heller, Halo fungerte ganske bra på X-box.

Er ikke helt sikker på om Bioshock vil bli et skikkelig gjennombrudd, og grunnen til det er at det tar 20 timer å runne. Husker i gode gamle dager da jeg spilte Rune. Spillet ble mest brukt over nettet, men det tok over 40 timer å runne single player. Underholdende hele veien.

*Er også skeptisk på det han VG fyren sier: Han mener at den sterkeste siden med spillet er historien.... I et FPS spill mener han at den sterkeste siden er historien? Kan vedde ræva mi på den historien ikke engang er halvparten så bra som Planescape sin.

Endret av Camper_killer
Skrevet
Er ikke multiplayer nei. Men hvem trenger det når single player delen er såå bra  :love:

9307633[/snapback]

Jo sant det, men det gir lite grunn for å kjøpe spillet når folk kan få pirat version som er 100% det samme. Og det beskymer meg.

Greit nok spillet vil tjene penger, men det vil ikke være halvparter så mye dersom de hadde et online/Co-op/multiplayer option i spillet som gir et bra argument å KJØPE den isteden....noe som jeg skal. Pengene mine fortjener dem.

Håper de overrasker oss med noe.

Skrevet

Camper_killer..jeg vet ikke helt hvor du har vært i det siste, men Quake 4 og F.E.A.R er temmelige middelmådige spill sammenlignet med HL2. (som ikke er det beste i verden det heller).

Når du sier at spillet neppe blir et gjennombrudd da det tar kort tid å gjennomføre det så tror jeg og du bommer litt. Hvorvidt et spill er bra eller eller ikke kommer ikke an på hvor langt tid det tar å gjennomføre det. Og med sine 15-20 timer så er Bioshock faktisk et spill det tar lengre tid enn gjennomsnittet å gjennomføre.

Jeg husker også "Rune", på godt og vondt. Der var det mye, mye som kunne vært utelatt (for eks drepe krabbelignende monster) og man hadde sittet igjen med et kortere, men bedre spill.

Når det gjelder historien så stoler jeg på Rune/VG. De av oss som husker System shock 2, vet at Irrational kan dette med historier. og jeg tviler på at de skuffer i Bioshock.

Det jeg virkelig håper at spillet selger mye. Vi trenger spill som Bioshock. Vi trenger utviklere som tør å tenkte litt nytt. Vi trenger utviklere som irrational. Uten folk som dette, ender vi opp med at EA eier alt og alle og de eneste spillene vi får er NFS 23, og sims 53.

Skrevet
Er ikke multiplayer nei. Men hvem trenger det når single player delen er såå bra  :love:

9307633[/snapback]

Jo sant det, men det gir lite grunn for å kjøpe spillet når folk kan få pirat version som er 100% det samme. Og det beskymer meg.

Greit nok spillet vil tjene penger, men det vil ikke være halvparter så mye dersom de hadde et online/Co-op/multiplayer option i spillet som gir et bra argument å KJØPE den isteden....noe som jeg skal. Pengene mine fortjener dem.

Håper de overrasker oss med noe.

9309280[/snapback]

Multiplayer delen i sånne spill er som regel så dårlige uannsett, at ville ikke annsett det som en grunn. Jeg tror faktisk ikke spillet hadde vært like bra hvis de hadde hatt det, fordi da måtte de brukt tid på det, isdenfor andre ting. Men de taper nok mye penger på det ja, noe som er veldig synd, siden vi trenger flere sånne spill fremover.

Skrevet (endret)
Camper_killer..jeg vet ikke helt hvor du har vært i det siste, men Quake 4 og F.E.A.R er temmelige middelmådige spill sammenlignet med HL2. (som ikke er det beste i verden det heller).

Når du sier at spillet neppe blir et gjennombrudd da det tar kort tid å gjennomføre det så tror jeg og du bommer litt. Hvorvidt et spill er bra eller eller ikke kommer ikke an på hvor langt tid det tar å gjennomføre det. Og med sine 15-20 timer så er Bioshock faktisk et spill det tar lengre tid enn gjennomsnittet å gjennomføre.

Jeg husker også "Rune", på godt og vondt. Der var det mye, mye som kunne vært utelatt (for eks drepe krabbelignende monster) og man hadde sittet igjen med et kortere, men bedre spill.

Når det gjelder historien så stoler jeg på Rune/VG. De av oss som husker System shock 2, vet at Irrational kan dette med historier. og jeg tviler på at de skuffer i Bioshock.

Det jeg virkelig håper at spillet selger mye. Vi trenger spill som Bioshock. Vi trenger utviklere som tør å tenkte litt nytt. Vi trenger utviklere som irrational. Uten folk som dette, ender vi opp med at EA eier alt og alle og de eneste spillene vi får er NFS 23, og sims 53.

9309296[/snapback]

HL 2 blir hyllet som et toppers spill, og får de fleste steder bedre karakterer enn HL 1, men er det bedre? Tviler. Det er bare nok et bevis på overhypa spill som får dritbrae karakterer, men som er glemt i løpet av fem år. Den eneste grunnen til at folk fremdeles husker HL 2 idag er pga. "episodes" og steam, som skal ha æren for å ha kræsjet absolutt alle spill jeg har som blir kjørt i HL 2 motoren. Det var veldig gøy når jeg spilte det, men det var langt ifra toppen av kransekaka.

Spill skal vare lenge og være vanskelige. Har ikke sett spill som Rayman på lenge.

Det er MENINGEN at du skal ha kastet pcen ut av vinduet minst 2-3 ganger før du har runda spillet. Når jeg er ferdig med et lett og kort spill, selvom det er underholdende, så legger jeg det på hylla og prater aldri mer om det.

Det finnes bare ETT slikt spill som er kort, lett og underholdende som jeg har runna mer enn to ganger. Det er Soldier of Fortune.

Tror nok at Bioshock blir slik. Når man spiller spill for andre gang, så skal det nettopp fungere på den måten at det er områder som du rett og slett ikke husker fordi andre dritvanskelige områder opptar minnet ditt. Det bør være såpass stort at du ikke husker at du har vært på et sted før. Ikke FF typen stort, men bortimot 30 timer er en grei tid for spill.

Jeg kommer nok til å kjøpe Bioshock uansett siden det mest sannsynligvis vil være bra i forhold til andre spill som blir solgt for tia. Reviews er ikke til å stole på, steder som IGN og Gamespot mener at F.eks Rayman 2 er revolusjonerende og bedre enn Rayman 1.....

Jeg kan forsikre deg om at Bioshock vil selge mye, fordi hypen og reklamen har gått såpass langt at vi faktisk sitter her og diskuterer om det nå.

Endret av Camper_killer
Skrevet

Hvordan funker det egentlig når man kjøper et spill på Steam? Kan man flytte/installere det på annen pc hvis man vil (eventuelt etter å ha avinstallert det på første pc først, da)

Får meg ny pc om en stund, så da vil jeg gjerne ha det over på den... Er det best å bare kjøpe det på annet vis hvis man vil ha denne muligheten?

Skrevet

10 tusen kroners PC eller min core 360 som jeg betalte bare 1500kr for over 1 år siden... Ikke særlig vanskelig valg. Slipper jammen å installere det også gitt.

Skrevet

Får bare håpe at spillet ikke ender opp som Doom 3 og Prey slått sammen. Hvis historien er så bra som han sa så blir det nok topp, siden helt vanlige FPS spill går i glemmeboken nå til dags, da alle er prikk lik hverandre.

Får også håpe at det er et vanskelig spill, det hadde vært topp om man måtte bruke hodet for å komme videre i spillet, altså ikke bare spring fram og skyt.

Skrevet
Hvordan funker det egentlig når man kjøper et spill på Steam? Kan man flytte/installere det på annen pc hvis man vil (eventuelt etter å ha avinstallert det på første pc først, da)

Får meg ny pc om en stund, så da vil jeg gjerne ha det over på den... Er det best å bare kjøpe det på annet vis hvis man vil ha denne muligheten?

9310414[/snapback]

Du kan vel laste ned spill du har kjøpt på Steam på hvilken som helst PC og spille ved å logge inn på accounten. Tror i alle fall at det var sånn...

Synes også dette ser ut som et veldig spennende spill, ser ikke bort i fra at jeg skaffer meg det om noen uker da jeg får meg en ny maskin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...