Gå til innhold

high-end pc - vannkjøling - crysis - 20k


Anbefalte innlegg

Jeg skal da skaffe meg en ny pc om et par uker.

 

Etter et par erfaringer med pc'r som ender opp som konger på støvsamlere (tepper med støv på gulvet i kabinettet er vel ikke så bra?) derfor skal jeg gå over til vannkjøling.

 

denne pc'n skal brukes til video redigering, spilling og skole. blir for det meste å encode.

lurer derfor om jeg skal gå for quad core og en 10k RPM disk til de mest krevenede prosessene som video redigeringen, OS og dagligdagse programmer, spill og annet skal være på andre disker. Siden jeg har en god samling av dvd'r jeg vil ha inn på pc'en min, så trenger jeg en del plass til å oppbevare dette. tenker rundt 1TB +

 

Jeg har tenkt å holde meg til windows vista home premium eller ultimate.

 

hovedmålet med denne pc'en er at den skal kunne kjøre crysis så bra som mulig, ha god video redigerings muligheter, og skal være rask på dette. vil også ha vannkjøling for stillhet og best mulig ytelse.

 

Er ganske ny med dette med vannkjøling, tenker på å kjøle ned CPU, skjermkort (og kanskje harddisker?) tenker derfor å ha et stort kabinett, dette kommer ikke til å bli en pc som blir dratt rundt på LAN's, har en laptop som holder i masse for dette.

 

Må også gå opp på ram til 4GB, siden denne pc'en skal holde en stund. Også en grunn fordi jeg skaffer meg Vista.

 

Ang. alt det som skal være utenom pc'en, skjerm, tastatur, mus o.l., skal ikke kjøpes inn, men det er bare å komme med forslag på en skjerm (widescreen 1900x1200?)

 

Til skjermkort skal jeg såklart ha et nVidia 8800GTX, har bare tenkt å ha 1 skjermkort, og ikke kjøre noen slags form for SLi og Crossfire

 

en standar DVD RW+- rom, er også interresert i HDDVD og Blu Ray.

 

For det siste, dette med kabinett, det skal helst være et helt straight svart kabinett som er som en box, ikke noe rare kanter og sånt her :)

 

Jeg kan bruke opp til 20k, dette uten skjerm, mus o.l.

 

Håper dere kan hjelpe meg her! :)

Endret av them33p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo kabinett med støvfilter, og heatpipe kjølere med lavt turtall på vifta fungerer veldig greit. Hvis du da ikke skal overklokke så kan det være nært grensen mot lydløst. Dessuten så er det jo fordel med kjøling av hovedkort, luftstrøm generelt. Hardisker trenger ikke spes kjøling utenom den raske hardisken. Men i utgangspunktet så er det ikke så veldig nødvendig med raskere harddisk en normalt. Kan være en fordel. Men om det vil merkes så veldig i praksis, kommer veldig annpå. Du får f.eks kjøpte samsung diskene som holder seg på 20-30 grader. Bortimot Wd som ligger 60-70. Driftstemperatur. Ser quad core er rimelig så kan være en fordel, men du vil nok gjerne klare å overklokke litt bedre med en dual core.

 

Hva krever egentlig Crysis?

 

Skal du ha 1200x1024 oppløsning eller høyere?

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpe PC til ett spill som ikke har kommet ut enda?

9305952[/snapback]

PC'en skal kunne kjøre dette spillet bra, det er det som er meningen, og jeg kjøper pc'en fordi jeg trenger en ny en, har hatt en gammel en i en god stundt nå, og på tide å bytte ut denne støvsamleren.

 

Du får jo kabinett med støvfilter, og heatpipe kjølere med lavt turtall på vifta fungerer veldig greit. Hvis du da ikke skal overklokke så kan det være nært grensen mot lydløst. Dessuten så er det jo fordel med kjøling av hovedkort, luftstrøm generelt. Hardisker trenger ikke spes kjøling utenom den raske hardisken. Men i utgangspunktet så er det ikke så veldig nødvendig med raskere harddisk en normalt. Kan være en fordel. Men om det vil merkes så veldig i praksis, kommer veldig annpå. Du får f.eks kjøpte samsung diskene som holder seg på 20-30 grader. Bortimot Wd som ligger 60-70. Driftstemperatur. Ser quad core er rimelig så kan være en fordel, men du vil nok gjerne klare å overklokke litt bedre med en dual core.

 

Hva krever egentlig Crysis?

 

Skal du ha 1200x1024 oppløsning eller høyere?

9305941[/snapback]

problemet med luftstrømmen er at pc'en kommer til å stå i et hjørne, og får ikke akkuratt mye "frisk" og kald luft. ang. oppløsning så nevnte jeg dette i tråden, men skjermen er ikke mitt hovedpunkt når jeg skal kjøpe pc'en, vil helst ta skjermen til slutt, hvis jeg syntes det er nødvendig

Endret av them33p
Lenke til kommentar
Til det bruket du lister opp bør du absolutt ha en Quad.

 

Ikkje kjøp Raptor. Les her. Vent til Samsung F1 kommer i butikkene  :thumbup:

 

Lian Li Cube case.

HW Labs radiator, BlackIce Extreme III

Apogee GTX vannblokk til CPU.

Aquacomputer vannblokk til 8800GTX.

 

Ikkje kjøp vannkjøling til harddisker, det er bare tull, bortkastede penger  :roll:

9306522[/snapback]

det kabinettet var veldig stort, vet faktisk ikke om det passer under bordet en gang :o men det så veldig fristende ut, veldig mye plass, til å sette inn en del harddisker o.l. :)

 

og til vannkjølingen, hva mer anbefaler du? man trenger vel en vanntank, en sånn "vanndriver" også som får vannet til å sirkulere.. og hva slags slanger skal jeg bruke? er ganske ny på dette med vannkjøling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...