Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner TIL dommeren er kanskje mer riktig virker det som. Media er flinke til å vri og vende på det som blir sagt. Det at Kuyt har spilt mange kamper som Vink har dømt og hjembyene dems ligger 8-9km fra hverandre eller hva det var betyr ikke automatisk at de er bestekompiser. Synes det er latterlig at mediene fokuserer på det i det hele tatt egentlig.

 

Da kan man like så godt si sånt i hver eneste PL-runde, alltid noen kontroversielle situasjoner som skjer, og de fleste som spiller har blitt dømt av den og den dommeren flere ganger før, så da kjenner jo de fleste til dommeren liksom. Blir bare teit rett og slett.

 

Edit: Sier ikke nå at det ikke var straffe, snarere tvert i mot. :)

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Nei, nei, nei. Hva skjer med Arsenal? Jeg skal ikke klandre enkeltpersoner, men jeg synes at Eboue har tatt noen dumme valg utpå der. Ut med Eboue, inn med Hleb spør du meg.

 

Virker også som at Traore er litt nervøs, vi får se 2. omgang, kanskje Wenger setter utpå Clichy i stedet.

 

Vi må få flere folk rundt Bendter, det var mange ganger han sto helt aleine der oppe, det er umulig å få gjort noe da.

Lenke til kommentar
Jeg er skuffa, men samtidig stolt av Wenger som har klart å komme så langt med mange skader og smal stall.

 

Det er selvfølgelig trist å se at gullet er tapt, men forhåpentligvis handler Wenger spillere neste år.

 

Ja, forhåpentligvis så handler han noen gode ;) Vi må ha en bredere stall til neste sessong.

Lenke til kommentar

1-1 mot Liverpool er ikke dårlig, så jeg er ganske fornøyd. :) Gullet er tapt, men vi er enda med i CL. Der kan alt skje.

 

Til neste sesong må vi ha inn flere spillere, enten talenter som går inn på 2.laget og trår til ved frafall, eller nye gode som trer rett inn på 1.laget. En ving og en spiss bør kjøpes inn da vi har altfor mange skader på disse plassene, jfr. Rosicky og v. Persie. Eboue må ut, han er ikke Arsenaldrakten verdig. Senderos er god nok som midtstopper og Diaby tar den sentrale rollen ved frafall.

 

The Double 08/09? ;)

Lenke til kommentar

Jaja, da er Rosicky ute resten av sesongen + at EM står i fare. Herregud for en kjeks. Er det mulig? Han har altså vært ute i et halvt år med STREKK til sommeren. Tragisk rett og slett. Ut med ham. Selv om jeg liker fyren er det ikke vits med en i stallen som er ute mer enn halvparten av sesongen. PL gull er ikke _helt_ tapt. slår vi Man U på OT og de spiller uavgjort med Chelsea er vi bare 1 poeng bak. Så det er fortsatt mulig. Vi ryker ut av CL i morgen.

 

Det begynner altså å bli tid å tenke på neste sesong.

 

Keepere:

Almunia (akkurat skrevet ny kontrakt. God nok til å være førstekeeper synes jeg. Er veldig få gode keepere tilgjengelige nå. Folk som Buffon og Casillas kan vi bare glemme.

Fabianski (Er han god nok til å være andrekeeper? Jeg synes ikke det. Burde hente inn en keeper som kan trå til dersom Almunia blir skadet.)

Mannone (Ungutt. Ikke klar for førstelaget enda)

 

Forsvar:

Clichy (Ligaens kanskje beste v.back. Soleklart valgt. Litt tynt om han skal bli skadet. Traore er enda ung. Gallas kan vel spille her dersom det trengs. Flamini også)

 

Toure (soloklart førstevalg til stopperplassen)

Gallas (ditto)

Senderos (grei backup. Føler meg ikke helt trygg på han enda. Er for treig og klumsete)

Djorou (Sett for lite av til å bedømme.)

Føler vi trenger en backup til her. En up and coming stopper.

 

Sagna (storspilt i år. Klasse)

Eboue (kan godt beholde han her om han holder seg til backup for høyreback. På kanten har han ingenting å gjøre)

 

Midtbane:

Rosicky (Er for mye skadet. Har lite backup her i det hele tatt. Får vel Vela neste sesong, men er han god nok til å spille fast? Ellers kan Hleb spille her også)

Diaby (Ikke god nok for Arsenal. Er ingen venstrekant)

Hleb (Meget god når han er god. dessverre vært dårlig etter jul. Beholde en sesong til hvertfall)

Ryktes av Queresma (?) muligens er på vei. Vela kommer også. Ønsker med en ving type Pires var.

 

Flamini (vært klasse i år. MÅ signere nå kontrakt)

Fabregas (kommentar overflødig)

Denilson (Grei back-up)

Diaby (Grei backup)

Gilberto (gammel og grå blitt. Ut med han)

Rosicky/Hleb kan vel også spille i midten.

Skulle gjerne ha beholdt Diarra. Hadde vært kanon back-up for Flamini.

Her blir det noe tynt dersom Fab/Flamini skulle bli skadet. Ryktes at Diego er på vei fra Werder Bremen. Ellers ønsker jeg meg Gago fra Real dersom Flamini forsvinner.

 

Hleb (Spiller vel som oftest her. Synes han mister ballen en del. For all del mer enn godnok når han spillet sitt beste)

Walcott (Vet ikke hva planen til Wenger er, men at Eboue stiller på høyre og ikke Walcott er for meg et under. Synes han har vært frisk når han har fått spilt)

Eboue (Nei nei nei, kan ikke være kant)

her er det tynt. Veldig tynt, spesielt dersom Wenger fortsetter å bruke Eboue her. Noe må handles.

 

Spisser:

VP (skikkelig god i form, men er ute 2/3 av sesongen. Ikke å regne med annet enn squadplayer. Burde vurdere å selge og kjøpe noe nytt)

Eduardo (Ute til jul)

Adebayor (varierer veldig i sine prestasjoner. Klumser for mye med ballen)

Bendtner (Ingen kommentar. Vil ikke ha han i klubben).

Walcott (Ung. Primært vil jeg se han på kanten)

Vela (Ung. venstrekant helst)

Her er det tragisk. Må handles en klassespiss. Huntelaar eller Aguero (dream dream dream).

 

Ergo trenger vi inn:

En back-up keeper for Almunia

En stopper

backup høyreback dersom Eboue forsvinner

Midtbane - Kunne tenkt meg Diego fra Werder. Trenger også en klassespiller på venstre. god DM dersom Flamini ikke tegner ny kontrakt. Gjerne en backup DM også i tillegg.

En virkelig god spiss. Type Torres. Det trenger vi.

 

Ut:

Gilberto

Hoyte

Rosicky (for mye skadet til at han er noe vits. Burde byttes ut)

 

Tvilsomme ut:

Bendtner

RvP

Diaby

 

Vet at dette aldri kommer til å skje. Wenger bruker vel maks 20mill til sommeren på diverse unge talenter. Skjønner ikke hva han ser i Eboue på kanten.... Dette er vårt største problem i tillegg til skader på Rosicky og RvP.

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du har i mot Bendtner, synes han har vært frisk, om enn noe uheldig til tider.

 

En venstreving og en spiss tror jeg laget trenger, da det dessverre ikke virker som vi kan regne med Rosicky og van Persie. Vela kan være en potensiell venstreving, men vi vet ikke hvor godt han vil gjøre det.

Lenke til kommentar
Bendtner er ikke likt i troppen. Skal visst ha et stort ego. Er også sikker på at han hindret målet mot Pool med vilje. Han ville nok score selv...

 

Mange flotte synspunkter om stallen til Arsenal, men å si at Bendtner stoppet ballen med vilje for å score selv. Det er jeg skeptisk til. :p

 

Man kan ikke sammenligne v. Persie og Bendtner, men jeg foretrekker en spilleklar spiss enn en skadeforfulgt gud som aldri får spilt nok kamper til å komme i storform.

 

Lenke til kommentar

[Min vurdering av stallen]

 

Keepere: Manuel Almunia, Jens Lehmann, Lukasz Fabianski, Vito Mannone

Jeg syns Almunia klarer seg greit som førstekeeper. Regner med at Lehmann forlater oss i sommer, og da er det naturlig at Fabianski blir andrekeeper og Mannone tredjekeeper. Har forøvrig hørt (YoungGuns-bloggen) og sett litt (ATVO) av Mannone, og han virker svært lovende. Fabianski er det verre med, men regner med at han duger som andrekeeper. Tror uansett ikke det blir handlet inn en ny keeper.

 

Forsvarspillere: Justin Hoyte, Bacary Sagna, Gaël Clichy, Armand Traoré, Kolo Touré, William Gallas, Philippe Senderos, Johan Djourou, Håvard Nordtveit, Kerrea Gilbert.

Sagna/Clichy er et utrolig solid backpar. Ikke mange klubber i verden som kan matche det. Ønsker i utgangspunktet bedre backup enn Hoyte/Traoré for disse, men hvem skulle i så fall kommet? Foreslår heller at Hoyte får litt spilletid på slutten av sesongen hvis vi ikke vinner mot United neste søndag. Da får han spilt på seg selvtillit og muligens blir en god backupspiller for Bac. Traoré er ikke god nok for PL ennå, men han vil jo vokse etterhvert.

 

Touré - Gallas er på papiret en ganske god stopperduo, men de får det ikke helt til på banen. Samarbeidet og kommunikasjonen må jobbes med. Senderos har spilt på seg selvtillit og jeg mener at han er et godt tredjevalg. Så spørs det om Djourou er god nok (sist jeg så han i kamp ble han eid av Tottenham). Nordtveit må få sjansen i FA/ligacupen. :)

 

For å løse en del her foreslår jeg rett og slett Joleon Lescott. Henter vi han, vil vi ha stopperplassene godt dekket og Clichy kan få mer hvile uten at vi trenger å bekymre oss for en urutinert Traoré. Blir Sagna skadet kan Kolo flyttes over på høyreback og Lescott i midtforsvaret. Regner nesten med at Gilbert forsvinner her. Gutten har jo ikke spilt for Arsenal på en evighet og er neppe god nok uansett.

 

Midtbanespillere: Mathieu Flamini*, Cesc Fàbregas, Abou Diaby, Denílson, Gilberto, Alex Song, Tomáš Rosický, Aliaksandr Hleb, Emmanuel Eboué, Carlos Vela, Mark Randall, Henri Lansbury, Fran Mérida, Kieran Gibbs

Rosicky - Cesc - Flamini - Hleb er en utrolig sterk midtbane. De gjør hverandre gode. Cesc/Flamini utfyller hverandre perfekt, mens Rosickys tilværelse løfter spillet til Hleb og Fab mange hakk. Problemet er at vår lille tsjekker sliter utrolig mye med skader som mange her påpeker. Noe må helt klart gjøres, men han skal ikke kastes ut av klubben for det. For rundt et år siden leste jeg en artikkel hvor landslagslegen til Tsjekkia klaget på Arsenals medisinsk apparat og foreslo at Rosicky skulle få spesialbehandling for skadene sine. Siden har jeg ikke hørt noe om den saken. Vet virkelig landslagslegen til Tsjekkia bedre enn Pat Rice & co, eller uttalte han seg basert på faktafeil eller noe annet kødd? Håper Rosicky går glipp av EM (selv om det svekker Tsjekkia betydelig) og heller får skikkelig behandling for strekkene sine, eller hva det er han sliter med.

 

Vela spiller til daglig på venstrevingen til Osasuna og imponerer tidsvis. Når han kommer tilbake spørs det om han klarer å venne seg til England og PL og blir en god backup for Tomas, eller om sjefen velger å bruke han som spiss? Går sterke rykter om Ben Arfa for tiden, og jeg er helt klart for et slikt kjøp. Han er primært offensiv midtbanespiller, men kan i likhet med Rosicky og Hleb spille på vingene, så det hadde vært et herlig kjøp. Så hadde vi sluppet å kjøpe en spiss og kjørt Vela på topp.

 

Gjør vondt å si det, men Gilberto er nok ferdig i Arsenal. Copa America ødela denne sesongen for han. Da han kom tilbake fra ferien sin hadde allerede Flamini kapret plassen hans og for en spiller som Gilberto trengs det spilletid og selvtillit for å gjøre det bra. Eboué er i utgangspunktet en brukbar spiller å ha i stallen med tanke på at han kan spille flere steder på banen, men han har ikke vist noe som helst forbedring i oppførselen sin. Har heller ikke spilt direkte bra i år, men slik er det når man omskolerer spillere. Irriterer meg bare så grenseløst å se han i gode offensive posisjoner. Han klarer jo minimalt når han skal avslutte og ofte tar feil valg når han er inne i motstandernes 16-meter. Kommer Juve med bud er det bare å selge for min del. Håper også noen av akademigutta får sjansen.

 

* Flamini signere ny kontrakt!

 

Angrepspillere: Emmanuel Adebayor, Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Theo Walcott, Eduardo**

Her må vi få i gang Adebayor/RvP, og da må van Persie kvitte seg med skadene sine. Når det er sagt så tror jeg han klarer det han også. Han har tross alt bare vært mest uheldig med skadene, det er mao. ikke samme skade som oppstår hele tiden som i Rosickys tilfelle. Bendtner, Walcott og Vela er greie som backups mener jeg. Kan også spille 4-5-1 hvis vi får inn forsterkninger på midten.

 

** Eduardo er ikke klar før 2009 ca.

 

[For å oppsummere]

 

Inn:

Joleon Lescott

Hatem Ben Arfa

 

Lansbury

Randall

Mérida

Vela

Gibbs

 

Ut:

Lehmann

Gilbert

Eboué

Gilberto

 

Almunia

Sagna - Touré - Gallas - Clichy

Hleb - Flamini - Cesc - Rosicky

van Persie - Adebayor

 

Subs: Fabianski, Lescott, Senderos, Diaby, Ben Arfa, Walcott, Bendtner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...