Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woop woop! Da blir det Arsenal - Spurs på meg 31. oktober! Første gang jeg skal på Arsenal-kamp, gleder meg utrolig mye. :D

Lucky bastard:p Hvor kjøpte du billettene fra? Har jævlig lyst til å dra på en kamp mellom spurs og Arsenal.

Glemte å svare på denne. Kjøpte billettene på 1st4footballtickets.com. Billettene kosta rundt 2 500,- hver. Kunne kanskje fått det billigere, men det gjør ikke såå mye. Er jo NLD. Det kommer til å bli helt vilt. :)

Lenke til kommentar

Farlig redd at City kan vinne denne, spesielt på hjemmebane.

Arshavin er vel bekrefta ute nå? Han virker jo mer og mer som en "big game player".

Men nå har jo ikke City testa seg mot et skikkelig forsvar enda, så skal bli spennende å se. :)

 

Btw: er jo en stor sjangse for at Adebayor ikke presterer i det hele tatt, ettersom han "ikke" klarer å prestere når han blir buet på av publikum, som var mye av hans unnskyldning fjor sesongen :p

Lenke til kommentar
Btw: er jo en stor sjangse for at Adebayor ikke presterer i det hele tatt, ettersom han "ikke" klarer å prestere når han blir buet på av publikum, som var mye av hans unnskyldning fjor sesongen :p

Ganske sikker på at han blir buet av Away Gooners, men det vil i så fall bare motivere ham. Unnskyldningen hans var jo at han ble buet av hjemmepublikum, og derfor ikke presterte forrige sesong. Men i Manchester er han jo elsket:

 

(På et kjøpesenter i Manchester...)

article-1212243-0656764E000005DC-123_468x393.jpg

 

Håper at Gallas og Vermaelen fortsetter storspillet i midtforsvaret, men jeg er ganske sikker på at Ade putter mot oss. Føler at vi kommer til å slite i denne kampen. Nå er jo Tevez, Robinho og Santa Cruz ute, men Ade, SWP og Ireland kan alene lage helvete for forsvaret og midtbanen vår.

Lenke til kommentar

Altså, den siste delen av posten min var jo mer sarkasme og håp enn det var noe annet :p

Er utrolig redd for at han putter mot oss også. Men som sagt, nå har ikke City møt et skikkelig forsvar enda da. ;) Og Vermaelen og Gallas er vel det midtstopper paret som har spilt mest solid til nå i PL? Kansje slått av Chelsea, men nå slapp vi også inn to dødball mål mot Man utd, noe jeg ikke legger på Vermaelen og Gallas ettersom det var straffe og selvmål.

Uansett, vi er et bedre lag en City, og vi skal vise det.

Lenke til kommentar
Btw: er jo en stor sjangse for at Adebayor ikke presterer i det hele tatt, ettersom han "ikke" klarer å prestere når han blir buet på av publikum, som var mye av hans unnskyldning fjor sesongen :p

Ganske sikker på at han blir buet av Away Gooners, men det vil i så fall bare motivere ham. Unnskyldningen hans var jo at han ble buet av hjemmepublikum, og derfor ikke presterte forrige sesong. Men i Manchester er han jo elsket:

 

(På et kjøpesenter i Manchester...)

article-1212243-0656764E000005DC-123_468x393.jpg

 

Håper at Gallas og Vermaelen fortsetter storspillet i midtforsvaret, men jeg er ganske sikker på at Ade putter mot oss. Føler at vi kommer til å slite i denne kampen. Nå er jo Tevez, Robinho og Santa Cruz ute, men Ade, SWP og Ireland kan alene lage helvete for forsvaret og midtbanen vår.

Har vert på det kjøpesenteret og det HELE senteret er ganske så Manchester United fiksert, unntatt den delen med City Store. Så har de fått Adebayor på golvet. niiiiice.

Lenke til kommentar

Kom med bevis for den håpløse påstanden, er du snill?

 

Det er en myte at det er flere Man City supportere i Greater Manchester enn United fans. Det er faktisk helt motsatt og det med god margin. Myten går ut på følgene. Old Trafford ligger rett utenfor GM (n.h ble formet i GM dog) og city fansen "mobber" utd fansen med at de er det eneste laget i Manchester. City supporterne har også en gammel statestikk fra Maine Road som sier at de har flere sesongkortholdere fra Manchester enn Utd. Vel, det er også feil. De har en høgere prosentandel pr stadie kapasistet, men mtp at Old Trafford er mye større (dengang med rundt 35tusen) har de mange tusen flere sesonkortholdere, men færre prosentvis.

 

Ergo er det helt feil det du skriver. Manchester by er en langt mer rød by, enn blå.

Lenke til kommentar

Nei, mine fakta er ikke udokumenterte. Det er riktignok ikke postet rapporter her, men det får være grenser til latskap, G. En kan egenhendig slå opp i wikipedia eller søke på nettet sjøl.

 

"Although it is often claimed that few Mancunians support United, the Manchester Evening News has conducted several surveys asking Mancunians which team they support and United have topped each poll, on one occasion getting 66% of the vote. The club estimates they have 75 million fans around the world, with 40 million fans in Asia alone."

 

Alle som har vært i Manchester vil bekrefte det samme. Selv om The Citizens heveder å være Manchesters by eneste klubb og byens working class heroes, er det en løgn.

 

Når vi spilte i 2 divisjon, hadde vi høgere tilskuertall enn City når de spilte i divisjonen over. Og dette er før United var overpopulære utenlands. Vi har faktisk høyeste gjennomsnitt pr sesong i England siden 70-80 tallet engang, om jeg ikke husker feil.

 

Sjalusi kalles det. United har alltid hatt mange fans i england generellt, fordi vi alltid har vært en glamorøs og underholdene klubb. Dette er jo hovedårsaken til hatskapet mellom Liverpool og United. Selv i glanstida til Pools, var det United som fikk spalteplassen i media. Klubben, lenge før SAF kom, er en born winner.

 

Edit: Rekorden til City, på Maine Road, er fra tiden hvor begge klubbene delte bane (OT var bombet i ww2) og hvor mancunians var "supportere" av begge laga. Manchester United vs Arsenal var matchen, så shitty var ikke innvolverte engang. Bummer :D

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...