Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å snakke om at Arsenal manglar Fabregas blir litt for lett, då United mangla både Ferdinand og VDS noko som utan tvil hadde styrka oss. Å vinne kampar utan sine største stjerner viser at ein har breidde i troppen, noko som er viktig dersom ein skal vera med å kjempe på toppen av tabellen.

Bare så det er sagt, så mangler Arsenal flere enn Fabregas. Nasri, Rosicky, Walcott, Djourou og Vela er også ute.

Lenke til kommentar
Å snakke om at Arsenal manglar Fabregas blir litt for lett, då United mangla både Ferdinand og VDS noko som utan tvil hadde styrka oss. Å vinne kampar utan sine største stjerner viser at ein har breidde i troppen, noko som er viktig dersom ein skal vera med å kjempe på toppen av tabellen.

Bare så det er sagt, så mangler Arsenal flere enn Fabregas. Nasri, Rosicky, Walcott, Djourou og Vela er også ute.

Ja, det veit eg... Men vil du eg skal ramse opp alle United manglar? Slik vil det alltid vera, og det er ikkje noko me kan gjera med det.

Lenke til kommentar
Hva skal du forvente etter at 2/3 av laget har fått gult kort i det som var en snill kamp, Arshavin blir snytt for PL's sålangt klareste straffespark, og du får et mål annulert på overtid? I tillegg blir du hånet av dommeren når du gjør som han sier? Ikke drit deg ut Latias.

3. Offsidemålet var korrekt avblåst. Du må ha veldig tykke Arsenal-briller på om du mener noe annet. Hva slags unnskyldning er det for å sparke bort ting på banen?

 

Ja, det var riktig. Men sett deg i Wenger sin situasjon. Fem minutt på overtid på Old Trafford, trur du at du har utlikna, kun for å sjå linjedommaren vinke for offisde. Enorm skuffelse. Og då er det berre naturleg at Wenger har litt følelsar han må få ut.

Jepp, det er greit. Men i fotball får man ofte straff for å vise følelser. Man får straff for å sparke bort ballen, eller om man tar av seg skjorta etter scoringer. Er følelser det også. Alle får straff for å vise følelser. Er en del av fotballen.

Lenke til kommentar
Å snakke om at Arsenal manglar Fabregas blir litt for lett, då United mangla både Ferdinand og VDS noko som utan tvil hadde styrka oss. Å vinne kampar utan sine største stjerner viser at ein har breidde i troppen, noko som er viktig dersom ein skal vera med å kjempe på toppen av tabellen.

Bare så det er sagt, så mangler Arsenal flere enn Fabregas. Nasri, Rosicky, Walcott, Djourou og Vela er også ute.

Men United mangler jo ingen spillere. De har jo alle tilgjengelige (blant annet VDS, Ferdinand, Rafael, Obertan, Hargreaves). :roll:

Lenke til kommentar

Enig med TomHel faktisk. Skal ikke klage på straffa, men på Almunia. Hvorfor går han så helhjerta inn i den duellen? Hva er vitsen med det, når Rooney går vekk fra målet? Begynner å innse at han ikke er den toppkeeperen som skal vokte buret fast i en klubb som Arsenal. Det andre målet er bisart, men virker å være uflaks/feilkommunikasjon.

 

Det som er hårreisende er at noen påstår at United vant fortjent. De to målene kommer ut av ingenting, og før straffa hadde de ikke klart å bryte seg gjennom Gallas og Verminator. At de kontringssjansene skapes på overtid skyldes at Arsenal jakta et mål og måtte opp. Vi hadde aldri sendt Gallas opp på stillingene 1-0 eller 1-1. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne?

 

Jeg er ikke så veldig forbanna akkurat nå, mest skuffet og likevel stolt over Arsenal.

Lenke til kommentar
Å snakke om at Arsenal manglar Fabregas blir litt for lett, då United mangla både Ferdinand og VDS noko som utan tvil hadde styrka oss. Å vinne kampar utan sine største stjerner viser at ein har breidde i troppen, noko som er viktig dersom ein skal vera med å kjempe på toppen av tabellen.

Bare så det er sagt, så mangler Arsenal flere enn Fabregas. Nasri, Rosicky, Walcott, Djourou og Vela er også ute.

Men United mangler jo ingen spillere. De har jo alle tilgjengelige (blant annet VDS, Ferdinand, Rafael, Obertan, Hargreaves). :roll:

Det var da langt i fra poenget mitt. Ikke overtolk alt mulig.

Lenke til kommentar
Hva skal du forvente etter at 2/3 av laget har fått gult kort i det som var en snill kamp, Arshavin blir snytt for PL's sålangt klareste straffespark, og du får et mål annulert på overtid? I tillegg blir du hånet av dommeren når du gjør som han sier? Ikke drit deg ut Latias.

1. Sist jeg sjekket, så var ikke 6 spillere 2/3 av laget.

 

2. Straffen har jeg ikke sett etter kampen, så kan ikke si hva jeg mener om den. Men der og da så det ikke ut som straffe. Uansett, dere fikk jo mål like etter, så skjønner ikke hvorfor dere klager.

 

3. Offsidemålet var korrekt avblåst. Du må ha veldig tykke Arsenal-briller på om du mener noe annet. Hva slags unnskyldning er det for å sparke bort ting på banen?

 

4. Er jo ikke dommerens feil at Wenger ikke forstod hva han mente. Han blir sendt på tribunen, ikke rett ved benken deres. Hva er vitsen å bli utvist om du likevel skal stå rett ved benken? Uansett, han ble "hånet" _etter_ at han hadde sparket gjenstander ved sidelinjen. Så at han sparket ting fordi han ble "hånet" etter kampen, er jo bare latterlig å si.

5,6,7,8 gule kort, hvem bryr seg? Poenget er fremdeles at det var alt, ALT for mange.

 

Det var marginer som gjorde at Arshavin fikk ballen på skuddhold der. I de fleste situasjoner ville Man Utd sluppet baklengs, noe som ville vært hårreisende etter den taklingen.

 

Igjen bommer du på poenget. Har aldri sagt at det ikke var en riktig avgjørelse. Hvis du ikke kan tenke deg at Wenger i et øyeblikks raseri og fortvilelse gjorde en så liten forseelse som han gjorde, så er det en ting eller to om følelser og engasjement som har gått deg hus forbi. Kjakan forklarte dette godt i United-tråden.

Lenke til kommentar
Enig med TomHel faktisk. Skal ikke klage på straffa, men på Almunia. Hvorfor går han så helhjerta inn i den duellen? Hva er vitsen med det, når Rooney går vekk fra målet? Begynner å innse at han ikke er den toppkeeperen som skal vokte buret fast i en klubb som Arsenal. Det andre målet er bisart, men virker å være uflaks/feilkommunikasjon.

 

Det som er hårreisende er at noen påstår at United vant fortjent. De to målene kommer ut av ingenting, og før straffa hadde de ikke klart å bryte seg gjennom Gallas og Verminator. At de kontringssjansene skapes på overtid skyldes at Arsenal jakta et mål og måtte opp. Vi hadde aldri sendt Gallas opp på stillingene 1-0 eller 1-1. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne?

 

Jeg er ikke så veldig forbanna akkurat nå, mest skuffet og likevel stolt over Arsenal.

Kven er det som påstår United vann fortent? Eg har iallfall ikkje sett nokon som meiner det. Kampen kunne enda begge vegar, men som United-supporter er eg særs nøgd det enda med United seier ;)

Lenke til kommentar
Igjen bommer du på poenget. Har aldri sagt at det ikke var en riktig avgjørelse. Hvis du ikke kan tenke deg at Wenger i et øyeblikks raseri og fortvilelse gjorde en så liten forseelse som han gjorde, så er det en ting eller to om følelser og engasjement som har gått deg hus forbi. Kjakan forklarte dette godt i United-tråden.

Det å sparke bort ballen er også en liten forseelse i fotball. Da viser man også følelser, og det får man straff for. Ligger i kortene at Wenger også skal få straff for å sparke bort gjenstander, for trenere er ikke noe mer hellige i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Evra fikk også kort ut av ingenting, selv om Arsenal fikk flest, noen fortjent dog, f.eks Song og Eboue.

 

Hadde blitt bra forbanna om Almunia spilte for United, Rooney blåste jo bort ballen og det var lett å se hva han ville ha. Var jo bare å stoppe for Almunia.

Lenke til kommentar
Hadde blitt bra forbanna om Almunia spilte for United, Rooney blåste jo bort ballen og det var lett å se hva han ville ha. Var jo bare å stoppe for Almunia.

Er helt enig i dette, men det er en ganske vanlig feil keepere gjør i slike situasjoner. Angriperen (Rooney i dette tilfellet) jager en ball som går vekk fra mål, og har Gallas i hælene. Her hadde det vært vanskelig for Rooney å få en god avslutning, og hvis Almunia hadde blitt på strek og gjort målet mindre hadde det sannsynligvis vært en relativt ufarlig situasjon. Men jeg forsvarer ikke Almunia på noen som helst måte, forbanna unødvendig.

Lenke til kommentar

Man Utd var dårlig og heldige. Men ikke prøv å vinkle det som om Arsenal var fantastiske, for det var de ikke. Unied hadde ballen mest, flest skudd på og mot mål. Det betyr ikke nødvendigvis at vi var best, men er en indikasjon på at flere her inne bør ta seg selv i nakken.

 

Personlig syntes jeg Arsenal hadde utur som ikke gikk opp til 2-0, men etter 1-1 var United det beste av to dårlige lag. Uavgjort hadde vært mest fair, men jeg hadde ikke klagd om Arsenal hadde vunnet heller.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Game <3. Jeg har vært enig i alt du har skrevet om denne kampen. Veldig fint å se når andre lags supportere er subjektive og reflektert og ikke tviholder på at det var superfortjent. Når det gjelder språkbruk så går det nok hett for flere (meg inkludert), men de fleste av oss holder oss for gode til å slenge dritt i deres tråd. Her inne må takhøyden være noe høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...