Gå til innhold

Tips til "gammelmannstelefon"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min far på 88 år!! skal ha ny mobil.

Finnes det enkle telefoner lengre?

 

 

Krav til telefonen:

Store taster

Må kunne ringes med :)

Fordel om det kan sendes SMS med den.

 

ellers minst mulig......

 

 

Pris er det ikke så nøye med.....

 

Setter pris på tilbakemeldinger.

9285043[/snapback]

 

 

Nokia 1112- minst funksjoner (ikke fargeskjerm)

Nokia 6085- store taster, lokk

Nokia 6131- store taster og stor skjerm, lokk

 

En av disse er min anbefalning.

Lenke til kommentar

Er meget enig med de to første innleggene faktisk.

 

Nokia 3110, 6131, 6085 og 1112/1110 er alle gode valg (rankert fra mest til minst funksjoner). Fellestrekket med alle disse modellene er at de har fint og stort tastatur, med god leselig tekst, og er ofte beskrevet som en enkel telefon på dagens marked.

 

Ganske nylig fylte bestemoren min 82 år, og da tipset jeg familien om å kjøpe Nokia 6131. Denne mobilen ble hun meget godt fornøyd med. Valgte da å gå for den sorte modellen siden kontrasten på tall og bakgrunn blir ganske klar. Men her var også tilstedeverelse av kamera et krav.

 

6103\6101 er litt på vei ut av markedet, men er sikkert å få tak i på nett hvis den er av interesse. 6085 er da et nyere alternativ som byr på det samme (+ minnekortstøtte da, men han trenger da ikke bruke det) :).

 

Lykke til med valg av tlf.

Lenke til kommentar

5070 og 6080 fra Nokia er fine også, minuset med sistnevnte er at tastene er dårlige. Så noen snakket om Nokia 1112, ingen god idé, alt for dårlig skjerm på de, kontrasten blir søppel.

 

Hva med SE K220i, billig og fin, ser også (i mine ønye) betydelig bedre ut en nokias konkurenter.

Lenke til kommentar

Ville anbefalt nokia 6103/6101. Har solgt mobiler i halvannet år, og dette er de modellene det har gått klart mest av/kundene har vært mest fornøyd med til slik bruk. Her får du enkel meny, pluss du har kamskjell slik at både skjerm og taster er store. I tillegg er mobilene billige og fås med kontantkort.

 

Litt dyrere nokia med klapp kan også anbefales, men da synker som regel brukervennligheten (pga flere menyvalg) samt batterikapasitet går ned og pris opp.

Lenke til kommentar

Hvis du har solgt mobiler ett halvannet år, bør du vite at i allefall 6101 er utgått og 6103 så godt som også..

 

Men 6125 er en billig, grei og enkel telefon. Ligner på 6103, bare uten antenne.

 

Har lest en artikkel i en avis om telefon til eldre og da var denne anbefalt.

 

nokia_6125_add_47.jpg

 

Legg merke til de hvite tallene som det svarte uthever og deles med gråe linjer melleom tastene.

Endret av moen88
Lenke til kommentar

Narkan, jeg tør påstå at iPhone kanskje ikke er helt greia til en kar som er nærmere nitti år gammel. Den er altfor avansert og tung i bruken for en gammel rakker. :)

 

Jeg vil nok anbefalt enten en 3110c eller en 6131 hvis det ikke er noe spørsmål om kostnad. De er begge gode, lettforståelige telefoner med gode taster og et enkelt grensesnitt.

Lenke til kommentar

Moen88: Jeg er fullt klar over 6101 er utgått, jeg mente mobiler ala den typen ;) Jeg sluttet i den jobben i juni, så jeg har ikke fått med meg det helt nyeste desverre. Poenget var bare at en billig nokia betyr enkelt og bra menysystem og kamskjell betyr store gode taster og skjerm. Så den 6125 du viste ville jeg også absolutt anbefalt :)

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...