Gå til innhold

Utvider Hotmail til 5 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen normale e-post-brukere trenger mer en 500MB, maks. Og det vet både Google og MS, derfor kan de lokke dumme brukere til seg :p

9284969[/snapback]

 

 

Definer gjerne hva en normal e-post-bruker er...

9285115[/snapback]

 

Det motsatte av Simen1 :D Folk som ikke mikser og trikser for å bruke plassen til lagring, men til e-post-bruk. Tror nok du skjønner hva jeg legger i en "normal" e-post-bruker.

Lenke til kommentar

Synes 2gb er mer enn nok:p Har brukt 1-2% av lagringsplassen. En positiv ting med hotmails gratis eposter, er at jeg kan videresende mails fra mine egne epost adresser som følger med domene mine. Praktisk, da bruker jeg ikke opp den beskjedene plassen jeg har til mail på hosten min.:p

Lenke til kommentar
Synes 2gb er mer enn nok:p Har brukt 1-2% av lagringsplassen. En positiv ting med hotmails gratis eposter, er at jeg kan videresende mails fra mine egne epost adresser som følger med domene mine. Praktisk, da bruker jeg ikke opp den beskjedene plassen jeg har til mail på hosten min.:p

9286878[/snapback]

 

Dette er jo avhengig av hosten. Så lenge hosten tilbyr dette, kan du videresende til hvilken som helst e-post-adresse.

Lenke til kommentar
Jeg fant det jeg lette etter:

 

http://www.RoamDrive.com/

 

Dette programmet støtter blant annet lagring på nett via hotmail, men jeg er ikke helt fornøyd med at det kun er tilgjengelig for Windows. Jeg vil jo ha tilgang fra andre OS også. Jeg har ikke rukket å teste det ennå.

9283149[/snapback]

 

Har du eller noen andre prøvd RoamDrive? Jeg har prøvd med både Hotmail og Gmail, og både med XP og Vista, men ingen av dem fungerer.

Endret av abene
Lenke til kommentar

Det motsatte av Simen1 :D Folk som ikke mikser og trikser for å bruke plassen til lagring, men til e-post-bruk. Tror nok du skjønner hva jeg legger i en "normal" e-post-bruker.

9285213[/snapback]

 

 

Jeg skjønner bare ikke at folk ikke ser nytten av å ha stor lagringsplass, og alle "skryter" av at de ikke bruker mer enn så og så mye av plassen.

 

Vil man ikke beholde mail, eller hva er det?

Lenke til kommentar
Jeg fant det jeg lette etter:

 

http://www.RoamDrive.com/

 

Dette programmet støtter blant annet lagring på nett via hotmail, men jeg er ikke helt fornøyd med at det kun er tilgjengelig for Windows. Jeg vil jo ha tilgang fra andre OS også. Jeg har ikke rukket å teste det ennå.

9283149[/snapback]

Har du eller noen andre prøvd RoamDrive? Jeg har prøvd med både Hotmail og Gmail, og både med XP og Vista, men ingen av dem fungerer.

9291994[/snapback]

Jeg fikk det ikke til å fungere med hotmail, men med gmail fungerer det så vidt jeg har klart å finne ut med 10 minutters testing. Jeg skjønte ikke helt hvordan det skulle fungere først. Jeg fikk bare opp noe som så ut som en feilmelding i programvinduet med første øyekast og ingen ny stasjon i utforskeren. Det viste seg at jeg måtte dra og slippe filer inn i selve programvinduet. Da vil filene legge seg der. Når man logger inn på nytt så vil det først se ut som ingen filer ligger der, men trykk oppdater (F5) så dukker filene opp.

 

Kvoteberegningen er forsåvidt på bærtur. Jeg har brukt 1% av gmail-kontoen og kakediagrammet viser at jeg har brukt 11%.

 

post-3851-1187257924_thumb.png

 

Jeg kjører dette på Windows XP Pro 32bit.

Lenke til kommentar
Jeg fant det jeg lette etter:

 

http://www.RoamDrive.com/

 

Dette programmet støtter blant annet lagring på nett via hotmail, men jeg er ikke helt fornøyd med at det kun er tilgjengelig for Windows. Jeg vil jo ha tilgang fra andre OS også. Jeg har ikke rukket å teste det ennå.

9283149[/snapback]

Har du eller noen andre prøvd RoamDrive? Jeg har prøvd med både Hotmail og Gmail, og både med XP og Vista, men ingen av dem fungerer.

9291994[/snapback]

Jeg fikk det ikke til å fungere med hotmail, men med gmail fungerer det så vidt jeg har klart å finne ut med 10 minutters testing. Jeg skjønte ikke helt hvordan det skulle fungere først. Jeg fikk bare opp noe som så ut som en feilmelding i programvinduet med første øyekast og ingen ny stasjon i utforskeren. Det viste seg at jeg måtte dra og slippe filer inn i selve programvinduet. Da vil filene legge seg der. Når man logger inn på nytt så vil det først se ut som ingen filer ligger der, men trykk oppdater (F5) så dukker filene opp.

 

Kvoteberegningen er forsåvidt på bærtur. Jeg har brukt 1% av gmail-kontoen og kakediagrammet viser at jeg har brukt 11%.

 

post-3851-1187257924_thumb.png

 

Jeg kjører dette på Windows XP Pro 32bit.

9292482[/snapback]

 

 

Prøv ut Gspace. Dette falt jeg for når jeg prøvde det ut.

Her har jeg lastet opp både ISO filer og diverse bilder.

 

Prøv ut og gi tilbakemelding :)

Endret av default_hacker
Lenke til kommentar

Det ser ut til å fungere fint defaut_hacker. :)

 

Men det er ting jeg ikke liker med begge de to løsningene: den ene krever windows, den andre krever firefox. Om det hadde gått an så skulle jeg gjerne hatt en som var java-basert og man kun trengte å logge seg på en nettside med en hvilken som helst nettleser i et hvilket som helst OS og javaprogrammet monterte det som et drev i OSet. Jeg vil også bruke lagringsplass fra både hotmail, gmail og gjerne andre. Men det er sikkert alt for mye å be om fra et javaprogram. Jeg får holde meg til løsninger som dette inntil det dukker opp noe bedre. Jeg tror valget faller på Gspace men lar begge programmene være installert inntil videre.

Lenke til kommentar
Synes 2gb er mer enn nok:p Har brukt 1-2% av lagringsplassen. En positiv ting med hotmails gratis eposter, er at jeg kan videresende mails fra mine egne epost adresser som følger med domene mine. Praktisk, da bruker jeg ikke opp den beskjedene plassen jeg har til mail på hosten min.:p

9286878[/snapback]

 

Dette er jo avhengig av hosten. Så lenge hosten tilbyr dette, kan du videresende til hvilken som helst e-post-adresse.

9290274[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig. Men når jeg har en epost med så mye plass. Så er jo det bare konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...