Gå til innhold

TEST: Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Acer er nå den nest største produsenten av bærbare maskiner her til lands. Bidrar Aspire 5920G til ytterligere fremgang?

 

Les mer

9277461[/snapback]

 

til artikkelforfatterens kunnskap kan det opplyses om at Acer ikke produserer bærbare pc'er... alle bærbare pc'er merket "Acer" er produsert hos Compal eller Quanta. Acer står for design, distribusjon, salg og service på maskinene, men altså ikke produksjon.

Lenke til kommentar
Acer er nå den nest største produsenten av bærbare maskiner her til lands. Bidrar Aspire 5920G til ytterligere fremgang?

 

Les mer

9277461[/snapback]

 

til artikkelforfatterens kunnskap kan det opplyses om at Acer ikke produserer bærbare pc'er... alle bærbare pc'er merket "Acer" er produsert hos Compal eller Quanta. Acer står for design, distribusjon, salg og service på maskinene, men altså ikke produksjon.

9279628[/snapback]

 

 

Spørs hva du regner som produsent. Acer har satt ut produksjonen av bærbare (noe så og si alle de store produsentene har gjort utenom Asus og Lenovo), Acer har likevel sagt hvordan ting skal bygges og gitt helt klare spesifikasjoner på hvordan maskinen skal være. Om det er Quanta, Compal, Inventec, Wistron eller noen av de andre OEM-produsentene har ikke så mye å si.

 

Vil du forøvrig si at Nokia og Sony Ericsson er mobilprodusenter? De produserer ikke så mange mobiltelefonene selv de heller lengre.

Lenke til kommentar

see your point. Liten korreksjon til det du sier: Lenovo får maskinene sine produsert hos Quanta. Asus produserer selv, det er riktig. Det som egentlig var poenget mitt er at det er feil å bruke ordet produsent, når det er det eneste Acer ikke er...

 

Edit: kjenner ikke til sammenhengen der, men om det stemmer som du sier, vil jeg heller ikke si at Nokia og SE er mobilprodusenter (lenger).

Endret av ventle
Lenke til kommentar
see your point. Liten korreksjon til det du sier: Lenovo får maskinene sine produsert hos Quanta. Asus produserer selv, det er riktig. Det som egentlig var poenget mitt er at det er feil å bruke ordet produsent, når det er det eneste Acer ikke er...

 

Edit: kjenner ikke til sammenhengen der, men om det stemmer som du sier, vil jeg heller ikke si at Nokia og SE er mobilprodusenter (lenger).

9280004[/snapback]

 

Skal vel nevnes at Wistron som produserer veldig mye Laptops for Acer også eier Acer.. ( mulig dem har solgt det) Men Acer ble skilt ut som eget selskap for en god del år siden men Wistron var og er sansynligvis forsatt eier.. ;) så på sett og vis så kan man faktisk kalle acer produsent.... Skal vel nevnes at Apple ofte kalles produsent selv om det må være minst 20år siden apple laget noe selv.... :p

Lenke til kommentar

Fikk 5920G levert forrige fredag :-)

Foreløpig svært fornøyd med ytelse, skjermbilde, lyd og design på denne PC'en. Av de positive overraskelsene var også at maskinen har 1GB Intel Turbo Memory installert. Muligens noe av grunnen til den gode batterilevetiden? Antenne for WLAN er også meget god. Får merkbart raskere og mer stabil trådløs forbindelse hjemme nå en jeg har med Acer Travlemate C300, med den samme gamle 802.11g ruteren.

 

Er også positivt overrasket angående Acer Empowering programvaren, som er en alternativ måte å konfigurere hverdagslige ting på PC'en isteden for å grave i kontrollpanelet. Synes ofte at tredjeparts konfigurasjonsløsninger blir mer forvirrende enn de som allerede finnes i Windows.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne til fatter som fikk den i går. Og jeg må si meg enig i at det er meget god batteritid på den. Glemte å sette i pow kabelen, og kjørte hele installasjonen av vista, office og andre småprogrammer, og koblet til nettverk etc før den begynte å vis lav batteri kapasitet.

 

Den har også merkbart god på støy med tanke på hva som bor i denne maskinen. DVD og lysbilde fremvisning mot LCD tv fungerte bra. Fikk faktisk bedre kontrast og skarphet enn den gamle traveren som stod nedstøvet i tv benken. :)

 

Scrolle hjulet for lydnivå kunne også ha vært på siden om en skal ligge rett ut i sofaen å se på film eller høre på musikk.

 

Alt i alt så var Hdmi et stort ønske + Santa Rosa platformen, da er det ikke mange alternativer i denne størrelsen og pris ble vår konklusjon.

 

Mange meninger om designet men fatter var over av begeistring for designet og smilte fra øre til øre når jeg dro i går. :D

 

Off topic: Første møtet mitt med Vista! Og dæven jaggu måtte jeg få skrudd av det jævla maset, "Er du klar over ditt og datt", ved installering av software! Gubben sjøl synes det også virket vel masete. :hrm:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
tror dere at denne kan holde seg i 5 år ? med riktig bruk og vedlikehold?

 

Også kan en av brukerne kommentere "build quality" ? Kan den funke som en Student Pc?

9290077[/snapback]

 

Helt klart en god pc for student bruk. lav støy god ytelse +++Hdmi utg. og bra batterilevetid. En bærbar ano 2007 burde ha digital kilde for video ut!

 

Når det gjelder build quality så virker den sånn midt på tre. (rettere sagt inner toer) :p Er man uforsiktig ødelegger en alt av bærbart med tiden. En bærer lissom ikke lapptoppen ved å holde i det ene hjørnet i åpnet tilstand. Man tar tak i chassiet.

 

en kan også betale for 3 års utvidet garanti med Acer.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Helt klart en god pc for student bruk. lav støy god ytelse +++Hdmi utg. og bra batterilevetid. En bærbar ano 2007 burde ha digital kilde for video ut!

 

Kanskje teit å spørre siden HDMI også skal støtte lyd, men det går vel også an å sende lyd over HDMI?

Hvilken versjon er HDMI'en? 1.3?

 

Ser ut som om dette kunne vært en flott kanditat til å spille av X264 filer, for så å koble til anlegget/TV'en.

Lenke til kommentar
Kanskje teit å spørre siden HDMI også skal støtte lyd, men det går vel også an å sende lyd over HDMI?

Hvilken versjon er HDMI'en? 1.3?

 

Ser ut som om dette kunne vært en flott kanditat til å spille av X264 filer, for så å koble til anlegget/TV'en.

9291787[/snapback]

 

Antagelig så er det 1.2 versj. Har ikke sjekket dette. så sant du ikke skal ha 7.1 anlegg på hybelen så må man jo ikke ha 1.3.

 

Den spiller av 720p x264 døn strøkent i alle fall. Har ikke testa 1080p

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...