Gå til innhold

Serien Metroid Generelt


SWRT91

Anbefalte innlegg

Nå kommer snart corruption til wii og jeg lurer på om jeg skal kjøpe 1 og 2 med gamecube kontroll og minnebrikke så jeg kan spille på wii? Er det er bra kjøp? Er det dyrt? Snakk litt rundt om Metroid. Hvor mange metroid spill er det(med Metroid Prime 3 Corruption)?

Endret av SWRT91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par spørsmål. Er de to forrige metroid spillene like.. kjedelige som metroid prime: hunters? Vet at grafikken er fantastisk og alt det der, men er de spillene virkelig verdt å spille nå og investere memory card og gamecube controller i? Og så lurer jeg på om man må ha spilt for de forrige to spillene for å spille metroid prime: 3. Vet noen om det var slik at man burde ha spilt 1ern for å spille det andre spillet (skjønne dere hva jeg mener) ?

Lenke til kommentar

Det er 3 spill i Prime-serien. Metroid Prime, Metroid Prime 2: Echoes og da Corruption.

 

Første Prime er kanskje et av de aller beste spillene du får tak i til Gamecube. Echoes er kanskje ikke like bra, men fremdeles et meget godt spill. Anbefalest på det sterkest. Prime var mitt første Metroid-spill, etter det har jeg forelsket meg i serien.

 

Har i etterkant spilt nesten alle bortsett fra selve orginalen (spilt remake med Zero Mission) og Super Metroid.

 

 

Her er alle i kronologisk rekkefølge

Metroid and Metroid: Zero Mission (1986/2004) NES / GBA

Metroid Prime and Metroid Prime Pinball (2002/2005) Gamecube / Nintendo DS

Metroid Prime: Hunters (2006) Nintendo DS

Metroid Prime 2: Echoes (2004) Gamecube

Metroid Prime 3: Corruption (2007) Gamecube

Metroid II: Return of Samus (1991) GB

Super Metroid (1994) SNES

Metroid Fusion (2002) GBA

http://en.wikipedia.org/wiki/Metroid_(series)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det Metroid retrospektet der avslører veldig mye da.... Ville seriøst ikke sett dem om du ikke har spilt deg gjennom dem (og har planer om det).

9260119[/snapback]

 

Jeg vet, angrer litt på jeg gjorde det :( Så også en spoiler som sa alt som skjedde i den siste harry potter boka :wallbash:

 

hvis noen er interessert i å kjøpe en av spilla: http://www.dinpris.no/#shopping:1&search:metroid+prime

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Har i etterkant spilt nesten alle bortsett fra selve orginalen (spilt remake med Zero Mission) og Super Metroid.

 

Ville spilt Super Metroid så raskt som mulig. Blir av de fleste regnet som det beste spillet i franchisen, tett etterfulgt av Prime1. Tror man kan får Super Metroid på Virtual Console til Wii om ikke så alt for lenge til.

 

Har ikke spilt Hunters selv, men har hørt at det er et elendig drittspill som ikke burde spilles av noen. Vil bare si at man ikke burde dømme hele serien ut fra det spillet.

Lenke til kommentar
Har i etterkant spilt nesten alle bortsett fra selve orginalen (spilt remake med Zero Mission) og Super Metroid.

 

Ville spilt Super Metroid så raskt som mulig. Blir av de fleste regnet som det beste spillet i franchisen, tett etterfulgt av Prime1. Tror man kan får Super Metroid på Virtual Console til Wii om ikke så alt for lenge til.

 

Har ikke spilt Hunters selv, men har hørt at det er et elendig drittspill som ikke burde spilles av noen. Vil bare si at man ikke burde dømme hele serien ut fra det spillet.

9262867[/snapback]

 

Hunters er langt i fra et dårlig spill. Kontrollen er veldig bra (revolusjonerende faktisk. FPS på håndholdt er vanligvis et no-no), grafikken er fin og multiplayeren er veldig omfattende. Men Hunters er først og fremst et multiplayer-spill, fordi campaignen er KJEDELIG.

Lenke til kommentar

Men bør man ha spilt begge de to foregående spilla før man spiller corruption? Kan jeg spille de to etter jeg har spilt ferdig corruption eller er historien veldig dyp? Etter min erfaring fra hunters var det ikke særlig mye til historie, men det kan jo hende at teksten man leser i de andre prime spillene er mer spennende...

Lenke til kommentar

Personlig så mener jeg at du ikke trenger det. Alle tre spill har en hovedhistorie. Bakgrunnen bak det hele derimot, krever at du har spilt de to første spillene. Uansett er det fullt mulig å spille Corruption uten å spilt de foregående spillene.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...