Gå til innhold

Serien Metroid Generelt


SWRT91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ingen spesiell sammenheng mellom 1'ern og 2'ern

En viss sammenheng er det, men regner med at du mener at historiene er såpass forskjellige at de ikke ødelegger.

 

Til de som har spilt begge...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det er jo Phazon som er hovedhistorien i Prime-serien. Corruption er finalen i serien og skal avslutte denne historien.

 

 

Metroid Prime: Samus kommer til en forskningsstasjon for rompiratene hvor de driver forskning på dyr og de bruker Phazon til å produsere supersoldater

 

Metroid Prime 2: Echoes: Federasjonen jager rompirater som er på planeten Aether for å samle Phazon. Begge skipene styrter på planeten og Samus må finne ut hva som har skjedd.

 

 

I Corruption får vi vite mer om Phazon og Dark Samus sin agenda blir avslørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har virkelig prøvd å like Metroid Prime, og har startet på spillet flere ganger. Men spillet blir for tregt og ensformig etter min smak. Og nå som jeg har startet forfra et titalls ganger er jeg blitt så lei starten på spillet at jeg aldri orker mer enn fem minutter før jeg legger det fra meg. 2'ern har jeg følglelig aldri spilt, og selv om jeg lurer på hva Nintendo gjør med wii-moten i 3'ern, hopper jeg trolig over denne gangen også. Jeg hater å sette meg inn i spill når jeg har gått glipp av historien i forgjengerne...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Regner med at du startet spillet i forventing på at det var et FPS (first person shooter), noe det ikke er. Metroid er FPA (first person adventure), et eventyrspill i første person.

 

5 minutter, da har du vel ikke en gang fullført tutorialen i spillet, altså romstasjonen. Stemingen i Prime er bare helt genial og å lese loggene rundt omkring gir et utrolig innblikk i hva som skjer. Vet at mange hater disse loggene, men du går jammen meg glipp av mye om du ikke leser dem.

 

Når du begynner å få flere oppgraderinger til drakten vil Metroid Prime bli et fantastisk spill. Og omgivelsene er også veldig gode, både islandskap, lava, vatn og regnskog.

 

Tror faktisk jeg skal starte opp spillet igjen nå og spille gjennom begge før Corruption.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du, jeg var så heldig at jeg startet spillet uten å ha hørt om det før, da jeg fikk spillet med når jeg kjøpte en brukt GC. Altså, ingen forventinger. Jeg er også ganske åpen når det kommer til ulike spillsjangre. Eventyrspill har alltid vært blant mine favoritter.

 

Og sa jeg noe om 5 minutter? Jeg har faktisk spilt flere timer ut i spillet. Jeg anslår jeg kom rundt halveis ut i spillet, ice beam var vel noe av det siste jeg fant(om jeg husker riktig), men jeg gikk altså lei. Etter det har jeg startet på spillet forfra flere ganger, men jeg går lei hver gang. Det er sjelden jeg har gitt et spill så mange sjanser, og jeg mener jeg har spilt det mere enn nok når jeg sier jeg ikke liker det.

Hadde jeg bare spilt 5 minutter ut i spillet hadde jeg aldri kommentert slik som jeg gjorde. Jeg har nemlig for vane å ikke kommenter spill jeg ikke vet noe om.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Mulig jeg missforstod det med 5 minutter...

 

Prime er nok et spill du bør spille fra start til slutt uten stopp. Synd du ikke likte det i lengden, personlig nøt jeg hvert sekund. Echoes og er godt, men kanskje litt mer repetivt med tanke på utforskning. Men det å gå mellom verdene er noe bedre og raskere.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spilt hunters, som jeg har hørt ikke var på langt nær så bra, men en av de tingene som gjorde at jeg ikke gadd å spille mer var, vel alenefølelsen, og backtraking.

Stemningen i det spillet var annerledes enn noe annet jeg har spilt før, men, det gjorde at jeg gikk lei. Og jeg har for vane å ikke spille spill som krever tid å sette seg inn i hver gang du slår det på, slike som du ikke kan spille i korte økter (som rpg). Og som er slik at man ikke kan save ofte (måtte gå tilbake til romskipet for å save i det spillet). Jeg skal gi corruption en sjanse likevel, siden det ikke er så veldig viktig å ha spilt de andre, og hvis jeg blir frelst kjøper jeg vel de første og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...