Gå til innhold

Nesten i fyr!


Lord Tom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den CPU tempen er riktig, så må det nødvendigivs være nor galt med kjølesystemet ditt.

 

Hvis det bare var CPU som var veldig varm ville jeg sagt at TIM på prosessorkjøleren lå dårlig, men om varmen er i hele maskinen og det er unormalt varmt (mange bærbare BLIR veldig varm helt normalt), så høres det jo mest ut som om en vifte ett eller annet sted har røket slik at varmen ikke evakueres skikkelig ut fra kabinettet.

 

har du en god bris fra "eksosutgangen" på maskinen? Det bør jo være bra trekk, om CPU ligger på så høy temp så skal den utvilsomt gå på 100% om den fungerer riktig.

 

Mange bærbare bruker bare èn vifte kombinert for evakueringen av luften samt kjøling av CPUen. Vet du om det er tilfellet for din maskin?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Blås luftinntak/uttak med trykkluft, og se om det kommer ut noen kaniner/ elefanter. kan være lurt å bruke en tannpirker ol for å holde fast vifta mens du blåser.

 

Det er under spilling du får denne tenpen?

9248746[/snapback]

 

Ja, eller, ting som krever mest av maskina da ^^

Lenke til kommentar
Jeg pleier å skru opp pc'n.

Garantien forsvinner da, og det er alltid en mulighet du kan ødelegge noe inni. så er på eget ansvar :)

Første gangene dette skjedde, så skrudde pc'n seg av selv om jeg ikke brukte den. Var rimelig tett.

9252836[/snapback]

Forsvinner garantien? Jeg har aldri sett noen garantilapper på mine laptops... Reklamasjonen forsvinner i hvert fall ikke, så det er nok ikke noe større problem å åpne den.

 

Skru av pc'en, og ta en boks med trykkluft og blås inn i luftinntaket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...