Epsilon- Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 Er det fordel å kjøpe pci-express kontroller som jeg skal ha til 4 sata harddisker? Blir det ikke flaskehals med vanlig pci kort? De 4 harddiskene skal stå i raid0.
geir__hk Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 Jeg vil tro det er en fordel med PCIe rett og slett fordi du da har bedre båndbredde å boltre deg i.
Epsilon- Skrevet 7. august 2007 Forfatter Skrevet 7. august 2007 Ja det trodde jeg og, men om jeg kommer til å merke flaskehalsen i praksis. Alle kontrollerkort er pci-express 4x og få hk har dette som i tillegg har 8-sata porter på hk
geir__hk Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 (endret) . . . men om jeg kommer til å merke flaskehalsen i praksis.9228929[/snapback] Kan ikke gi noe godt svar på det. Den eneste måten du kan finne ut av det er å teste ut begge løsninger og kjøre en benchmark på begge to. Til det kan du bruke programmet HD tune som er gratis. Men utover det med flaskehals, så vil jo en PCI harddisk-kontroller måtte dele båndbredde med andre pci-enheter som f.ex lydkort om du har det. Endret 7. august 2007 av geir__hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå