Gå til innhold

Hvordan står det til med dine fond nå?


dude80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har "tapt" omtrent 10% på tre uker på mine fond, men det er slikt jeg regner med. Det hadde selvsagt vært best om jeg hadde solgt meg ut for tre uker siden og kjøpt meg opp igjen på bunnen som ingen vet når inntreffer, men ingen kan forutsi slikt på forhånd.

 

Til dere som synes det har gått mye ned de siste ukene vil jeg anbefale å sitte rolig. Jeg har prøvd meg på "timing", men det har nesten alltid blitt feil. Dessuten går man glipp av endel fordeler som rentestente effekten om man går ut og inn av fondene.

 

For de som vurderer å gå inn i fond tror jeg det er meget gunstig om dagen. Jeg tror ikke kursene vil synke særlig mer før vi igjen får en opptur. Følg med fra dag til dag, og kjøp når indeksene snur oppover. Det er billigsalg om dagen...

 

Men stol først of fremst på deg selv, og ta mine og andres råd med en klype salt...

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Har falt noe grassalt i dag igjen, Skagen Vekst falt 35NOK mens Skagen Global falt med 15NOK. Jeg har kjøpt en hel del fond nå, billig iallefall. Er bare å vente til det stiger nå.

9271931[/snapback]

Hmmm. Skagen Vekst steg 35 kr fra fredag til i dag etter det jeg kan se. Global kursen for i dag vil også stige en tier fra fredag ser det ut til på indre verdier, men den blir ikke endelig bestemt før i morgen formiddag.

 

Vi får bare håpe at korreksjonen er over for denne gang. Jeg har "tapt" noen månedslønner på fondene mine de siste ukene, men i dag kjøpe jeg litt på billigsalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...