Gå til innhold

Byttet skjermkort - XP vil ikke vise bilde...


johanhs

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra et 6800XT til et 7950GT kort, og etterpå vil ikke XP vise bilde lenger. Jeg får opp POST og kan velge i bootloader XP eller VISTA, men etter at XP starter opp blir det helt svart. "No input signal" kommer opp på LCD-skjermen. Det hjelper ikke å starte i safte-mode. Setter jeg i det gamle kortet er alt bra. Jeg har disablet 6800xt kortet i device-settings, og har installert Foreceware driver for 7-serien.

 

Under Vista fungerer alt som det skal...! Så kortet er i orden. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håpet på å fikse problemet med å legge inn XP på nytt, men da installasjonsprogrammet starter forsvinner hele skjermbildet...! :dribble:

Så da måtte jeg sette inn det gamle 6800xt kortet for i det hele tatt få sett hva installasjonsprogrammet gjør...

Dette er jo ytterst merkelig. Siden alt virker med Vista kan det vel ikke være noe hw inkompabilitetsproblemer? Eller...?

 

En annen ting: Siden det ikke hjelper å prøve å boot i Safe-mode, betyr vel det at det ikke er at skjermkortet kommer opp i en mode som ikke monitoren klarer å vise? Installeringsprogrammet burde ihvertfall komme opp i en mode som skjermen støtter...!

Endret av JHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...