Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hva karakterer er bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

4 er ok, 5 er bra, 6 er ekstremt bra. Alt under 4 er dårlig. Dette er sånn jeg ser det. Men som Vbrattla sier; hva som er bra og dårlig varierer fra person til person.

Lenke til kommentar

Hva som er bra karakter kommer veldig an på hvilke karakterer man er vant til å få. En god elev vil selvfølgelig stille andre krav til karakterene sine enn middels gode elever. Men skjønner godt hva du mener, jeg gikk ut fra videregående med en eneste 4, har ennå ikke tilgitt meg selv for den.

Lenke til kommentar

Hva som er bra karakterer kommer an på faget og hva du setter deg som mål.

 

I religion og etikk burde ingen få lavere enn 4, det er et enormt lett fag, mens i 2mx/3mx så er bra å få 3 for mange, mens andre er ikke fornøyd i det faget før de får 5-6.

 

Hvis du vil ha en "fasit":

 

1. Elendig uansett hvilket fag.

2. Elendig i plankefag, mens det er dårlig i vanskelige fag.

3. Dårlig i plankefag, mens det er ok i vanskelige fag.

4. Ok i plankefag, mens det er bra i vanskelige fag.

5. Flott i plankefag, mens det er supert i vanskelige fag.

6. Yay :D uansett hvilket fag.

 

Plankefag(Fant på ordet nå, tatt fra plankeoppgaver) er fag slik som engelsk, religion, norsk muntlig, nyere historie, eldre historie... Selvsagt kommer det an på personen, men som oftest går det greit i slike fag.

Lenke til kommentar
for å si de sånn, da sliter eg litt med planke faga får 4 i engelsk skriftlig og norsk nn og bm :( noe som gjør meg steik forbanna fordi det kan du ikkje bli bedre i på en måte..sukk..

9225447[/snapback]

Norsk NN og BM er ikke plankefag på VGS. Det er én eller to i klassen som har 5 i de fagene, mens de aller fleste ligger på 3 og 4.

 

Selvfølgelig kan du forbedre deg i engelsk og norsk. Hvis du leser mye god litteratur på engelsk og norsk, skal jeg love deg at karakterene går sakte men sikkert oppover. De jeg kjenner som skriver godt, har også lest mye.

 

(Men du blir ikke bedre av å sitte og skrive slurvete norsk på forumet.)

Lenke til kommentar

Så har man en annen skala

 

1. Ingen foroståelse (Her kan du ingenting)

2. Litt forståelse (Du kan å lese fra boken)

3. Forståelse (Du skjønner hvordan du ganger 3*3)

4. God forståelse (Litt mer avansert forståelse)

5. Analytisk forståelse. (Du har mulighet til å forstå stoffet, og skjønne hvorfor)

6. Svært god analytisk forståelse. (Du forstår stoffet, skjønner hvorfor, kan bruke det i praksis osv.)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
når eg ser en 4ere i boka mi så blir eg forbanna. andre som ser det slik eller er eg kravstor? :hmm:

9224662[/snapback]

Hm, hva gammel er du, og hvilken i landet er du fra?

Jeg ser på 4 og 5 som greit, 6 som veldig bra. 1 og 2 er ikke noe særlig, og 3 er vel så som så.

Men, det kommer veldig an på læreren, spør du meg. Noen deler ut 5 og 6, mens andre er sure til enhver tid, og gir 4 som beste karakter.

Lenke til kommentar

1 - Veldig dårlig, bli nødt til å spise pizza fra Lidl

2 - Dårlig, fortjener ikke å bestille pizza.

3 - Helt ok, får lov til å spise en grei pizza fra rema/meny

4 - Fornøyd, spiser en bedre italiensk pizza fra rema/meny

5 - Veldig bra, bestiller en drit digg pizza.

6 - Lets get wasted!

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...