Gå til innhold

Noen bra RPG spill som ikke krever mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg leter etter RPG spill som ikke krever mye.

Pcen min består av:

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz

Hovedkort: ASUS A8N-SLI DELUXE

Grafikk kort: nVidia Geforce 6800 GS

RAM: 1024 MB PC3200 DDR SDRAM (2x 512)

----

Spillet trenger ikke å flyte perfekt, men vil ikke lagge/hakke.

Endret av annihiLius
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke slå feil med gamle klassikere som baldurs gate serien (du får 1 og 2 pluss utvidelsespakkene for ca 300 spenn i en boks. anbefales!) Ice wind dale serien, final fantasy, (7 er min favoritt.) planescape torment, morrowind, system shock 2, deus ex (1, ikke 2) gothic 1 og 2, arx fatalis, divine- og beyond divinity eller neverwinter nights.

Skrevet (endret)

Oblivion krever jo sitt om man skal ha det til å se bra ut ;)

Selv sliter jeg litt meg [email protected] og 8800GTX ;)

Ellers har jeg ikke kjøpt noe spill siden høsten 2006 så jeg ikke så oppdatert på de siste RPG spillene crimar wow er ikke et RPG spill og anbefales ikke :ermm:

Endret av The Ghost
Skrevet
Med riktige grafikkinnstilliger, kan du kjøre alle spill til dags dato.

9216742[/snapback]

Tror nok det jeg og. Hvis han hadde 1GB RAM til ihvertfall ville nok Oblivion gått ganske greit. RAM er jo veldig billig

Skrevet (endret)

Jeg slutter meg til Sacred.

Det er enkelt å komme inn i, og krever ikke allverden, samtidig som det drar de fleste videre med små sideoppdrag hele veien. Det er ikke "beste" spillet av alle, men det er godt.

Ellers har jeg et Diablolignende spill jeg synes er artig, nemlig Fate. Får du tak i det, så anbefaler jeg å prøve det!

Lykke til i jakten!

Endret av Helgenen
Skrevet

Diablo 2 + Diablo 2 LoD (expantionpack) er det beste RPG spillet jeg har prøvd hittil. Det er kos fra start til slutt ;)

Mvh,

Zartok

Skrevet
Med riktige grafikkinnstilliger, kan du kjøre alle spill til dags dato.

9216742[/snapback]

Tror nok det jeg og. Hvis han hadde 1GB RAM til ihvertfall ville nok Oblivion gått ganske greit. RAM er jo veldig billig

9216941[/snapback]

Hmm kompisen min har X800GTO, 1Gb ram og A64 3700+ SC og han spilte helt greit i 1280x1024 så Oblivion vil jo gå greit, men om man skal ha det sånn som jeg liker det så må amn ha noe "litt" bedre :p

Skrevet

Guildwars spilla har ganske så god grafikk, iallefall i forhold til spill som wow, sjøl om dei ikkje kreve så masse fra pc'en.

Eg bruke sjøl en helt elendig pc og kan kjøre spillet på veldig god grafikk

Skrevet
Diablo 2 + Diablo 2 LoD (expantionpack) er det beste RPG spillet jeg har prøvd hittil. Det er kos fra start til slutt ;)

Mvh,

Zartok

9217536[/snapback]

Jeg ville si at Diablo spillene er ren Hack & Slash og har lite mer rollespill og gjøre.. Men sådan så er Diablo (det første) best i tillegg til Divine Divinity hvor det er mere rollespilltendenser og mere atmosfære enn det er i andre action\rpg spill.

Skrevet

Hvis du er ute etter RPGer så anbefaler jeg Fallout, Arcanum og Planescape Torment

Om du er ute etter RPG i 3d så er jo gothic 2 utrolig bra.

Gjest Slettet+987123897
Skrevet
Du kan jo ikke slå feil med gamle klassikere som baldurs gate serien (du får 1 og 2 pluss utvidelsespakkene for ca 300 spenn i en boks. anbefales!) Ice wind dale serien, final fantasy, (7 er min favoritt.) planescape torment, morrowind, system shock 2, deus ex (1, ikke 2) gothic 1 og 2, arx fatalis, divine- og beyond divinity eller neverwinter nights.

9216282[/snapback]

Korleis er baldurs gate på pc i forhold til på playstation?

Skrevet

Neverwinter nights er det jeg vil høyest anbefale, men 2'ern var ikke like bra, det krever så utrolig mye, + at mye av sjarmen forsvant. Selv er jeg ikke noen stor fan av hack and slash spill som diablo og dungeon siege

Skrevet

9216282[/snapback]

Korleis er baldurs gate på pc i forhold til på playstation?

9218707[/snapback]

Baldurs Gate spillene på PC har ingenting med Baldurs Gate på Playstation 2. Det er helt forskjellige spill fra helt forskjellige tider. PC spillene er noen klassikere som er noen av de beste rpg spillene som finnes. Baldurs Gate 2: Shadows of Amn har fått priser og flere ganger blitt kåret til tidenes beste rpg.

De gamle Baldurs Gate spillene så styrer man ikke bare hovedkarakteren men en hel gruppe på 6 karakterer som alle har hver sin personlighet som kommer frem på en utrolig god måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...