Gå til innhold

Compiz i ny versjon


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
jeg ønsker  å prøve  den versjonen til  xp.

Men jeg kunne ikke finne en gratis versjonen.

 

 

jeg  red for  ikke alt  som er  gratis i linux  er det i Windows versjon

9211862[/snapback]

 

 

Nå finnes det så vidt jeg vet ikke en versjon av compiz til windows, men det nærmeste jeg har kommet som er gratis er yodm3D, et genialt lite program som er i jevnlig bruk her i gården ihvertfall.

 

link til nedlasting av yodm3D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, lekte meg litt med Compizfusion. Synes den virket mer rotete enn Beryl og hadde ikke fikset noen av bugsene jeg opplever.

 

Tror jeg venter til det kommer litt mer dokumentasjon på nettet og jeg slipper å lete meg ihjel for å finne ut hvordan jeg for eksempel legger til Emerald vindusbehandler.

9211274[/snapback]

 

Fusion funker greit nå det - kjører med Emerald her :) Du trenger bare å installere fusion-icon, så får du fusion-manager og et koselig ikon ala det i Beryl (iaffal på Gnome)...

 

Anbefales om du liker å leike deg med nye skrivebordsdingser :cool:

Lenke til kommentar
jeg ønsker  å prøve  den versjonen til  xp.

Men jeg kunne ikke finne en gratis versjonen.

 

 

jeg  red for  ikke alt  som er  gratis i linux  er det i Windows versjon

9211862[/snapback]

 

 

Nå finnes det så vidt jeg vet ikke en versjon av compiz til windows, men det nærmeste jeg har kommet som er gratis er yodm3D, et genialt lite program som er i jevnlig bruk her i gården ihvertfall.

 

link til nedlasting av yodm3D

9212411[/snapback]

 

Det er ikke gratis lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er ikke gratis lenger.

9213432[/snapback]

 

 

La merke til det jeg også etter at jeg posta lenken.

 

jaja, bra jeg tok vare på installasjonsfilene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette kosta i hvertfall ikke penger.

9213869[/snapback]

 

Der er den jeg egentlig skulle ha linka til, for det der er yodm3D, altså før det skifta navn og begynte og koste penger.

Lenke til kommentar

Denne meldingen får jeg opp når jeg prøver å installere Yodm3D:

 

post-3851-1186345307_thumb.png

 

Aner ikke hvorfor det skjer, men jeg gidder ikke å ta noen sjanser og dropper i hvert fall Yodm3D denne gangen. Jeg fikk det til å fungere på en annen PC for noen måneder siden, men det gikk litt tregt og hadde ikke i nærheten av så mange fancy effekter som den daværende Compiz-versjonen.

Lenke til kommentar
Bra at vi som ikke har antivirus slipper sånne kjipe meldinger som det der og kan innstallere det vi vil!
Ingen bryr seg om Linux, ergo er det ingen som gidder å lage virus til dere. Ikke kom her å tro at Linux er sikrere bare fordi det er Linux. Linux er sikkert fordi det er få som bruker det og de få som gjør det vet hva de driver med. Det gjør derimot ikke millionvis av Joe Schmo som sitter å surfer på porr-sider dagen lang.

Det var veldig så kverulante visse skulle være. Yodm3D er gratis, inneholder ikke virus og gir deg det du trenger: en kube med 4 desktops på. En ganske så bortkasta effekt imho.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Ingen bryr seg om Linux, ergo er det ingen som gidder å lage virus til dere. Ikke kom her å tro at Linux er sikrere bare fordi det er Linux. Linux er sikkert fordi det er få som bruker det og de få som gjør det vet hva de driver med. Det gjør derimot ikke millionvis av Joe Schmo som sitter å surfer på porr-sider dagen lang.

Det var veldig så kverulante visse skulle være. Yodm3D er gratis, inneholder ikke virus og gir deg det du trenger: en kube med 4 desktops på. En ganske så bortkasta effekt imho.

9215326[/snapback]

Nå handler denne tråden faktisk om Compiz (og dermed indirekte linux). Yodm3d eller hva det heter er sånn sett et sidespor. Men det er jo fint hvis det fins løsninger til Windows som gir skikkelig støtte for virtuelle desktops - alle de jeg har testa i windows tidligere har vært underlegne det som følger med i linux/unix.

 

Forøvrig er det dumt å slenge ut påstander om linux og virus hvis du ikke har satt deg skikkelig inn i det. Det fins nok av folk som prøver å knekke linux og unix-systemer, det er bare en del vanskeligere enn Windows. Og det fins noen rootkits, men ingen fungerende virus. Det er lettere sagt enn gjort å lage et virus til linux som kan gjøre noe skade. Det blir som sagt litt for enkelt å hevde at linux ikke har virus kun pga lav markedsandel når det fins langt mer obskure plattformer som faktisk ER rammet av virus.

Lenke til kommentar
Bra at vi som ikke har antivirus slipper sånne kjipe meldinger som det der og kan innstallere det vi vil!
Ingen bryr seg om Linux, ergo er det ingen som gidder å lage virus til dere. Ikke kom her å tro at Linux er sikrere bare fordi det er Linux. Linux er sikkert fordi det er få som bruker det og de få som gjør det vet hva de driver med. Det gjør derimot ikke millionvis av Joe Schmo som sitter å surfer på porr-sider dagen lang.

Det var veldig så kverulante visse skulle være. Yodm3D er gratis, inneholder ikke virus og gir deg det du trenger: en kube med 4 desktops på. En ganske så bortkasta effekt imho.

9215326[/snapback]

 

 

1. Linux er sikrere, det er ikke uten grunn at over 50% av verdens servere bruker Linux. Ellers kan du se denne Wikipedia artikkelen som samenligner sikkerheten mellom windows og Linux.

 

2. Compiz er mye mer en kube med fire desktops. Den har endel funskjoner som gjør ting enklere. Mer vil det komme etterhvert. Tror at Compiz enda er i Alpha.

Lenke til kommentar
Ingen bryr seg om Linux, ergo er det ingen som gidder å lage virus til dere. Ikke kom her å tro at Linux er sikrere bare fordi det er Linux. Linux er sikkert fordi det er få som bruker det og de få som gjør det vet hva de driver med. Det gjør derimot ikke millionvis av Joe Schmo som sitter å surfer på porr-sider dagen lang.

9215326[/snapback]

Linux er det mange som bryr seg om skal jeg si deg.

Men for all del: Spill så mye viruskiller du vil på wintendoen din for min del.

Lenke til kommentar

Haha, jeg bruker windows da, var egentlig ment som tull, hehe.

 

Mente det vel egentlig på den måten at så lenge jeg ikke får advarselen om virus så får jeg det ikke heller, i hvertfall sånn tenker jeg, selv om jeg ikke har antivirus PÅ WINDOWS. Falt visst ikke helt i smak den der..

 

Og en ting til, Yodm3D funker fett på datan min, ikkeno virus her i gården.

Endret av Stavmikser
Lenke til kommentar

Vel, for å gjenta regla: Det var trøbbel med virus på Mac før i tida. Men sikkerheten ble mye bedre da MacOS X kom. Kan det ha vært fordi den ble basert på UNIX i motsetning til de tidligere crappy versjonene av MacOS? :whistle:

 

Har opplevde virus på en lang rekke andre maskiner også, som Amiga osv. Kort og godt en hel haug med relativt små plattformer, som ikke engang hadde internett eller noe sammenhengende nettverk som gjorde kommersiell utnyttelse av malware mulig. Men likevel tok folk seg bryet med å lage virus. Det burde jo ikke skjedd i følge din teori :whistle:

 

Men GNU/Linux har altså ikke hatt noen problemer med virus i over 15 år :)

Lenke til kommentar

Du skulle nesten tro at de fleste virus, spyware og annen dritt burde vært lagd for Linux med tanke på hvor mange servere som kjører Linux nå for tiden.

 

Det finnes noen få virus til Linux, veldig få, men vi har viruscan for de, selv om de færreste benytter anti-virus på linux av en veldig god grunn, ytterst få blir smitta av det.

 

Det er litt anderledes på Windows hvor de fleste kjører som administrator eller skrur av sikkerhetsfunksjonen fordi den er irriterende :p

Lenke til kommentar
Denne meldingen får jeg opp når jeg prøver å installere Yodm3D:

 

post-3851-1186345307_thumb.png

 

Aner ikke hvorfor det skjer, men jeg gidder ikke å ta noen sjanser og dropper i hvert fall Yodm3D denne gangen. Jeg fikk det til å fungere på en annen PC for noen måneder siden, men det gikk litt tregt og hadde ikke i nærheten av så mange fancy effekter som den daværende Compiz-versjonen.

9214709[/snapback]

 

Altså Det er ingenting som heter Yodm3D lenger. Programmet har blitt kjøpt opp og skal utvikles av otaku software og kalles Deskspace 3d. Veldig innovativt navn. Og de skal nå ha penger for det.

Lenke til kommentar

linux kommer med et bra program . så finner noen ut at de skal lage en versjon for Windows. ette en stun kommer noen å kjøpper dem opp ?'

 

 

man kan kjøre mange ekte Windows programmer på macos via et lite tillegg ( emulator).

 

man kan også emulere diverse spille konsoller : var det i Windows ?

 

men går det an å emulere macos i Windows eller linux,

 

eller Windows i linux ( tro jeg har hør noen om det ett sted )

 

hva med alle spille konsollene som er laget opp gjennom tiden ?

 

hvis det går an å kjør Compiz i Windows f.eks.

 

med emulere mener jeg at de ekte programmene kjøre på et annet operativsystem en det er laget for

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...