Gå til innhold

Bildekritikk av Bryllupspar


Anbefalte innlegg

Her er et bilde av bryllupsparet som jeg fotograferte sist helg.

Mannen her er nok fortsatt litt alvorspreget, og var igrunn det helt til festen startet :-)

Sånn ellers så var det ikke til å unngå at det skinner på hodet hans. Har ellers ikke ønsket å redigere noe i bakgrunnen selvom noen kanskje synes det røde forstyrrer :-)

 

63772.jpg

63772_v2.jpg

63772_v3.jpg

 

Det første bildet er lysnet litt og fjernet en liten rød "prikk" under albuen hennes.

 

EXIF

Canon EOS 30D - EF 85mm f/1,2L USM

ISO: 100

brennvidde: 85 mm.

blender: f/1,2

lukkertid: 1/3200 sek.

 

blitz nei

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Veldig bra på mange måter, Liker ikke blomstene, han er ALT for mørk i ansiktet, det ville jeg absolutt lysnet litt. At sola skinner på hodet hans plager meg ikke litt en gang. Eneste som undrer meg er at det ser ut som de kommer fra en begravelse. Men det betyr ikke at det er noe negativt. Bildet gjør seg bra med alvorlig ansiktsutrykk. Veldig forstyrrende bakgrund, jeg bler sittenede å se på den istedet for paret, jeg ville absolutt kjørt dette igjennom en dose photoshop. Dette bildet kunne jeg gjort PERFEKT!

 

Men ikke missforstå. Jeg liker bildet ditt :)

Lenke til kommentar

Det at han ser alvorlig ut er jo som sagt ett problem og trekker veldig ned.

(som forrsåvidt du som fotograf burde tatt deg av)

 

Liker selv det øverste og det nederste best. Fin Bokeh =)

Kunne jo forandra farge på de røde blomstrene, de er jo ikke en nevnverdig plage, men er bare en liten pirke ting, som egentlig ikke har mye å si -- ihvertfall ikke i sort/hvitt som dette bilde kanskje gjorde seg best i =)

Lenke til kommentar

Synes egentlig at begge ser litt alvorlige ut. Et bryllup er kanskje ikke det største i livet til folk lenger, men et bryllupsbilde bør kanskje likevel gi inntrykk av nettopp det? Det skal riktignok sies at dette ikke er så lett. Det er en alvorlig stund, og man blir så klart preget av det. Og skal man smile, kan det fort se litt kunstig ut. Men kanskje kunne det vært bedre om de kikket på hverandre, istedenfor å se på fotografen?

Lenke til kommentar
Her ødelegger dessverre uttrykkene til brudeparet alt for meg. Han ser jo POTTE sur ut!

9208173[/snapback]

 

Sett litt for mye i FHM og de mannlige modellene. De fleste eier jo ikke uttrykk.

 

Ligner på bilder man finner av 15 åringer som liksom skal være kule, og tar bildet av seg selv uten å se i kamera, og med steinansikt.

Lenke til kommentar

Syntes bildet var veldig fint, rent teknisk og komposisjonsmessig. Det som ødelegger for meg (og tydeligvis andre) er at han ser så sur ut som han gjør. Et smil hadde virkelig gjort seg, og som fotograf var det vel kanskje din jobb. Samtidig så er det gjerne bilder der du ser seriøs ut (seriøs, men ikke overalvorlig) som er lettest å "se tilbake" på, uten at man tenker "Åh, jeg smilte skikkelig teit der". :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Veldig bra på mange måter, Liker ikke blomstene, han er ALT for mørk i ansiktet, det ville jeg absolutt lysnet litt. At sola skinner på hodet hans plager meg ikke litt en gang. Eneste som undrer meg er at det ser ut som de kommer fra en begravelse. Men det betyr ikke at det er noe negativt. Bildet gjør seg bra med alvorlig ansiktsutrykk. Veldig forstyrrende bakgrund, jeg bler sittenede å se på den istedet for paret, jeg ville absolutt kjørt dette igjennom en dose photoshop. Dette bildet kunne jeg gjort PERFEKT!

 

Men ikke missforstå. Jeg liker bildet ditt :)

9205341[/snapback]

Han er kanskje litt for mørk i annsiktet, men på en annen side så synes jeg det fremhever konturene i hans ansikt. Jeg synes mannes uttrykk her var flott, og synes ikke alltid slike bilder skal være smilebilder. Det ligger også en historie bak dette paret her, noe som understrekes av uttrykkene. Men du må få lov til å synes at han er ALT for mørk i ansiktet og tviler ikke på at du kunne gjort dette bildet slik du synes det er PERFEKT. :-)

 

 

 

 

Det at han ser alvorlig ut er jo som sagt ett problem og trekker veldig ned.

(som forrsåvidt du som fotograf burde tatt deg av)

 

Liker selv det øverste og det nederste best.  Fin Bokeh =)

Kunne jo forandra farge på de røde blomstrene, de er jo ikke en nevnverdig plage, men er bare en liten pirke ting, som egentlig ikke har mye å si -- ihvertfall ikke i sort/hvitt som dette bilde kanskje gjorde seg best i =)

9205383[/snapback]

 

 

Forsåvidt så har jeg tatt meg av han og hans uttrykk, jeg fotograferte han slik han er og det må jeg vell få lov til. Har flere bilder hvor han smiler også, men han har akkurat giftet seg og da blir man ofte litt alvorspreget.

 

 

 

cruelphotography: ehm.... Litt vell mørkt i S/V??

9205407[/snapback]

 

Hmmm... Merkelig kommentar.

 

 

Synes egentlig at begge ser litt alvorlige ut. Et bryllup er kanskje ikke det største i livet til folk lenger, men et bryllupsbilde bør kanskje likevel gi inntrykk av nettopp det? Det skal riktignok sies at dette ikke er så lett. Det er en alvorlig stund, og man blir så klart preget av det. Og skal man smile, kan det fort se litt kunstig ut. Men kanskje kunne det vært bedre om de kikket på hverandre, istedenfor å se på fotografen?

9205427[/snapback]

 

Man må ikke smile og juble på alle bildene selvom det er et bryllup. Jeg ville iallefall ikke ønsket meg selv smilende på alle bildene. Og selvfølgelig har jeg masse bilder dem kikker på hverandre, men legger ikke ut alle her..

 

 

Sure blikk ødelegger bildet/ne syns jeg.

9205703[/snapback]

 

Ja enig i det, men her er dem ikke sure. Dem er alvorlige.

Kanskje man skal tenke litt over ting før man slenger inn en kommentar.

Det er kanskje en mening med ting...

 

 

Jeg mener at "riktig" ikke altid er best. Dette bildet gjør seg veldig bra på en vegg i maaaaange år fremover!

9205797[/snapback]

 

Det er stikkordet. Man kan ikke alltid følge slavisk på alle bildene de "reglene" som pr. dags dato gjelder. Bildetypene som taes idag er ikke nødvendigvis de man synes er finest om 40år. Se tilbake på bilder som er tatt for 50-60år siden, de viser masse personlighet og er litt mer alvorspreget.

 

 

Det øverste bildet var avgjort best etter min smak. Virkelig flott kjole hun har som preger hele bildet.

Som nevnt utgjør hans ansiktsuttrykk og de røde blomstene det negative i bildet.

Men når det kommer til farger vs. s/h så ville jeg helt klart gått for farge bildet.

9205824[/snapback]

 

Ja denne kjolen finner du ikke i Norge. Dette er en meget spesiell kjole ifra Russland, ja da går det kanskje opp et lys for flere her. :-)

 

 

Hadde hjulpet om du fikk lyst de opp i front. Ser ut som lyset faller bak hennes høyre side. Og med opplysning i front har du villet fanget dette opp bedre, og ikke fått sjolen hennes utbrent.

 

skulle gitt den mannen en teddy bjørn ;)

9207530[/snapback]

 

Kunne nok blitt bra med mer lys foran også ja. :-) Utbrent,... fortell meg hvor?

 

 

Bruden tok seg ganske godt ut ( :dribble: ) men brudgommen var litt anspent ja:

 

På det bildet som er lysnet opp, kom det tilsyne, uforskammet mye støy på dressen til brudgommen.

 

Jeg syns også du kunne hatt med bittelitt mer på venstre side, syns det ble litt trangt.

9207558[/snapback]

 

Det støyet eksisterer ikke, det må isåfall være pga komprimeringen. :-)

 

 

Her ødelegger dessverre uttrykkene til brudeparet alt for meg. Han ser jo POTTE sur ut!

9208173[/snapback]

 

Du er ikke alene om å synes det. Mulig jeg har en sær smak :-D

 

Her ødelegger dessverre uttrykkene til brudeparet alt for meg. Han ser jo POTTE sur ut!

9208173[/snapback]

 

Sett litt for mye i FHM og de mannlige modellene. De fleste eier jo ikke uttrykk.

 

Ligner på bilder man finner av 15 åringer som liksom skal være kule, og tar bildet av seg selv uten å se i kamera, og med steinansikt.

9208194[/snapback]

 

Uttrykk er det ikke mangel på her vell? Må ikke glemme 16-åringene som liksom skal være kule da. :-P

 

 

Syntes bildet var veldig fint, rent teknisk og komposisjonsmessig. Det som ødelegger for meg (og tydeligvis andre) er at han ser så sur ut som han gjør. Et smil hadde virkelig gjort seg, og som fotograf var det vel kanskje din jobb. Samtidig så er det gjerne bilder der du ser seriøs ut (seriøs, men ikke overalvorlig) som er lettest å "se tilbake" på, uten at man tenker "Åh, jeg smilte skikkelig teit der". :)

9208681[/snapback]

 

Oppsumerer under din kommentar. Er enig i det meste som er sagt her, men vil ha frem at det kan være en historie bak et bilde som man bør prøve å tolke.

Man må ikke skratte og smile bredt på alle bilder for at bildet skal være ok.

Min jobb som fotograf er å fotografere dem slik at dem naturlig kommer frem slik dem er og speile dems personlighet best mulig, samt gi dem alsidige og forskjellige bilder som ikke alle er like. Mannen her var nok kanskje en smule alvorspreget her og jeg tror han kommer til å se tilbake på dette bildet med et stort smil :-?

 

Takk for alles meninger her, og håper dere ikke tolker meg sånn dere gjorde sist jeg gikk inn og kommenterte alle innleggene.

 

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar

Jeg ser minimalt med støy, Mr.Olsen..

Ståle: Det jeg mente var at kanskje det var lettere for ham å se tilbake på et bilde der han ikke gliser unaturlig, noe som mange gjør fordi det er forventet av dem. Jeg likte egentlig at han var litt sånn alvorspreget, det var originalt :)

Lenke til kommentar

For meg er bildet et lett point and shoot knips. Med det så mener jeg at jobben er gjort hos Bruden, Hun står riktig, kjolen er dandert, brudebuketten henger riktig, og utrykket i hennes fjes er jo godkjent(alikevel om jeg som flere liker å se et smil). Om det er du, henne selv eller andre som har instruert henne vites ikke men hun er nesten en 10 med tanke på modell for dette bilde. Brudgommen er ikke en 4 engang. Han står rart(hva med armene på ryggen, en arm på hennes rygg/midje kanskje, noe som kanskje viste at de faktisk va gift, og ikke bare knipset tilfeldig mens de sto ved siden av hverandre. For de står jo liksom bare ved siden av hverandre utrykksløst). Og så var det jo utrykket i hans fjes.

 

Jeg forstår det sånn at du bare legger ut et bilde som du ville ha kritikk på, ikke nødvendigvis det endelige takkekort bildet, men et bryllups bilde noe utenom det vanlige.

 

Med hans utrykk ville jeg desverre ikke godkjent det til takkekort, til peiskaminen, til veggen, eller til gave til svigerforeldre. Og et smil kan man bare få om utrykket i hans fjes er noe som kjennetegner han, blant alle hans venner.

 

Just my 10Cents

Lenke til kommentar

Det er ser ut som det er flere utbrente partier som trekker noe ned: brudens kjole til ve på bildet, mannens blanke isse og brudens ansiktshalvdel til venstre på bildet. Du har mistet detaljer på kjolen til hø.

Jeg syns ikke rosene i bakgrunnen er særlig forstyrrende. Fargebildene er klart best og totalt sett syns jeg de var fine.

 

Svart hvitt bildet gjorde seg ikke i helfigur. For lite kontrast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...