Gå til innhold

Bildekritikk av Bryllupspar


Anbefalte innlegg

Jeg liker at du oppsummerer alle kommentarene, og sier hva du syns og kommenterer det osv Snakenor

 

Jeg syns det er greit at de har de ansiktsuttrykkene de har, det gjenspeiler jo bare personlighetene. Dog syns jeg det ble for mye grønt for my liking, mens den røde delen ikke plaget meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ser ut som det er flere utbrente partier som trekker noe ned: brudens kjole til ve på bildet, mannens blanke isse og brudens ansiktshalvdel til venstre på bildet. Du har mistet detaljer på kjolen til hø.

Jeg syns ikke rosene i bakgrunnen er særlig forstyrrende. Fargebildene er klart best og totalt sett syns jeg de var fine.

 

Svart hvitt bildet gjorde seg ikke i helfigur. For lite kontrast.

9213238[/snapback]

Faktisk så er det ingen steder som er helt uten detaljer(utbrent), men mannens isse, og toppen av håret hennes og hennes høyre side på kjolen er ikke langt unna. Men takk for kommentar :-)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke hatt noe problem med å fikset slik at kjolen hadde blitt mer detalj-rik, men da hadde bildet blit litt "skjevt" fordi det hadde gjort til at kjolen kommer som et utskudd i bildet, og passer ikke sammen med helheten.

9219728[/snapback]

 

Skal være enig med Mr.O i det, jeg kunne selvfølgelig ordnet på den jeg også (har jo råfilen på det her. Men er mye delte meninger på dette og de fleste mener noe annet enn meg, skal bli morro å høre hva paret selv synes. Sendte de bildene igår (til gjennomgang).

 

S

Lenke til kommentar
Jeg ser lett støy, men ser at det er komprimeringsstøy, og det er ikke noe spesielt skjemmende. NÅ mente jeg de første bildene

 

De andre bildene på slutten: Jeg har en aaaanelse om at det er 85mm F1.2L som er brukt der :dribble:

9247127[/snapback]

 

Riktig :-)

 

Exif er:

ISO: 200

brennvidde: 85 mm.

blender: f/1,2

lukkertid: 1/250 sek.

Lenke til kommentar
Var ikke mk3 i hus da det første bildet i tråden ble tatt?

9258166[/snapback]

 

Joda, MK3 var i hus da også... Men den hadde et annet objektiv påmontert.

Men 85f/1,2 må absolutt sitte på 1,3 eller fullformat for å virkelig yte best.

Jeg trodde ikke forskjellen ville være så stor som den er mellom forskjellige sensor-str'er.

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke forskjellen ville være så stor som den er mellom forskjellige sensor-str'er.

9258667[/snapback]

Man lærer noe nytt hver dag. Jeg regnet ut det burde være 70mm på 1.6x crop . Men det finnes vel ikke noe skikkelig lys-sterkt der ? Nærmeste jeg kan tenke på er Sigma's 70mm f/2.8 macro.

 

Edit: Og det er nesten 3 blender ned...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...