Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Blir ikke ny pc med det første, HP godkjente den ikke på den tekniske returen.

Snakket med en fra HP hjelp og han skal prøve å få den godkjent, men tar ikke noe på forskudd nå jeg nei. Har fått tilbudt om kompensasjon, to ting som var litt store pris forskjeller mellom. Men jeg venter og får se hva dem svarer nå.

Går mot den 5. uka nå uten den fuckings pcen. :(

 

Oppdatering igjen:

Fikk en mail nå fra Infocare at teknikern ikke fant feilen og han testet alt osv. Nå må dem kontakte HP Hjelp om hjelp.

Lurer egentlig på om jeg skal sende mail til Forbrukerrådet å få råd derifra, eller er det bare dumt?

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir ikke ny pc med det første, HP godkjente den ikke på den tekniske returen.

Snakket med en fra HP hjelp og han skal prøve å få den godkjent, men tar ikke noe på forskudd nå jeg nei. Har fått tilbudt om kompensasjon, to ting som var litt store pris forskjeller mellom. Men jeg venter og får se hva dem svarer nå.

Går mot den 5. uka nå uten den fuckings pcen. :(

 

Oppdatering igjen:

Fikk en mail nå fra Infocare at teknikern ikke fant feilen og han testet alt osv. Nå må dem kontakte HP Hjelp om hjelp.

Lurer egentlig på om jeg skal sende mail til Forbrukerrådet å få råd derifra, eller er det bare dumt?

 

Haha, vår situasjon begynner å likne :D Etter over 2 måneders venting kom dragen hjem fra InfoCare i dag. Jeg starta den i største lykkerus, merket øyeblikkelig fin og skarp bildekvalitet kontra laptoper jeg har måttet benytte de siste 2 månedene, lyden har også vært et stort savn, og det var godt å høre vifta susa. Da Windows var i gang prøvde jeg fjernkontrollen (nå litt lengre vekk enn 40-50 centimeter), men til min store overraskelse hadde ikke feilen blitt utbedret!

 

En halvtime i telefonen med HP og diverse testing med fjernkontrollen forskjellige steder i leiligheten resulterte i noen tilbud fra HP: (Enda) en ny fjernkotroll, ny sørvis hos InfoCare eller søke om reklamasjon.

 

Ettersom eksamenstida mi er i full gang valgte jeg først og fremst ny fjernkontroll, men utbedres ikke feilen vil jeg søke om reklamasjon. (Da får jeg ta backup av alt, vente på saksbehandling, bruke nok av arbeidstimer på å sette opp ny maskin og styre med å sende inn den gamle.)

 

Jeg er forøvrig så oppgitt at jeg bare tenker "ja, ja, whatever". Situasjonen er latterlig. I tillegg provoserer det meg at vi som sluttbrukere i enden av systemet tar regninga for InfoCares og andres dårlige reparasjoner.

 

EDIT: (Kommentar til Raste) Kan legge til at HP-teknikeren jeg snakka med i dag ble nogenlunde sint og oppgitt på InfoCare for å ha henvist meg til HP da jeg ringte og sa at feilen ikke var utbedret, han ble også forfjamset over at jeg i tillegg har måttet vente såpass lenge. Var forøvrig en meget sympatisk og hyggelig HP-tekniker.

Endret av sleif
Lenke til kommentar

Hvis ikke HP/Infocare har ordnet saken innen Mandag/Tirsdag så blir det nok en mail/telefon til forbrukerrådet. Jeg gidder ikke mere nå, jeg skal ha en PC SOM FUNKER!

Nå har jeg bestemt meg, og dette gidder jeg ikke mere rett og slett.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
InfoCare er norges best drevne serviceverksted.

 

For å sette det litt på spissen her.

 

Synes du går for langt. Hvor mange sørvisverksteder er det i Norge og hvor mange av dem er drevet godt?

 

Må ut på landet med en slik bastant uttalelse, kjære admin.

Poenget mitt var at de andre verkstedene er enda mindre gode enn infocare :). Ikke at infocare var fantastiske.

Lenke til kommentar
InfoCare er norges best drevne serviceverksted.

 

For å sette det litt på spissen her.

 

Synes du går for langt. Hvor mange sørvisverksteder er det i Norge og hvor mange av dem er drevet godt?

 

Må ut på landet med en slik bastant uttalelse, kjære admin.

Poenget mitt var at de andre verkstedene er enda mindre gode enn infocare :). Ikke at infocare var fantastiske.

 

Du hverken refererer eller argumenterer for påstanden og du definerer ikke hva du måtte mene med sørvisverksted. Da blir heller ikke konklusjonssetningen din, "For å sette ting litt på spissen her.", noe mindre usaklig og useriøs.

 

-Ikke glem at BMW er verdens beste produsent (for å sette ting litt på spissen her :)).

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en HP HDX maskin. Men, det er to mulige modeller, og jeg lurer litt rundt de forskjellige.

 

Den første er HP Pavillion HDX9200 T8300

Prosessortype

Intel® Centrino® prosessorteknologi

Intel® Core™ 2 Duo prosessor T8300

2,40 GHz , 3 MB L2-cache

Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling

 

Standardminne

4096 MB

 

Maksimalt minne

Støtter opptil 4 GB DDR2-minne

 

Minnefordeling

(2 x 2048 MB)

 

Interne stasjoner

Intern harddisk

320 GB (2 x 160 GB)

 

Harddiskkontroller

SATA-harddisk

 

Harddiskhastighet

5400 rpm

 

Optisk stasjonstype

Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag

 

Denne ser bra ut, men plager meg at det kun er 2x160gb 5400rpm hardisker her. Det står ikke på netshop sine sider, men på bl.a. mpx så kommer denne modellen med HD-DVD. Dette er noe jeg ikke trenger overhodet. Da HD-DVD har kastet inn håndkleet mot Blu-ray.

 

Den andre er HP Pavillion HDX9350 T8100

Prosessortype

Intel® Centrino® prosessorteknologi

• Intel® Core™ 2 Duo prosessor T8100

• 2,10 GHz , 3 MB L2-cache

• Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling

 

Standardminne

3072 MB

 

Minnefordeling

(1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)

 

Interne stasjoner

Intern harddisk

500 GB (2 x 250 GB)

 

Harddiskkontroller

SATA-harddisk

 

Harddiskhastighet

5400 rpm

 

Optisk stasjonstype

Blu-Ray ROM med tolags SuperMulti DVD±R/RW

 

Denne kommer med Blu-ray, noe som er mer aktuellt (jeg har ps3, og trenger i prinsippet hverken HD-Dvd eller Blu-ray, men hvis jeg må velge tar jeg ofc Blu-ray) Denne har også 2x250gb 5400rpm hardisker. Når man først er på 5400rpm, så kan det i hvert fall være litt størelse på diskene, noe som denne modellen har. Denne modellen har også en dårligere prosessor enn HDX9200.

 

Det som plager meg er at hvis jeg bestiller HDX9200, så får jeg med HD-Dvd, noe jeg ikke trenger. Og mindre hardiskplass. Men bedre prosessor.

Hvis jeg bestiller HDX9350, så får jeg større harddisk plass, Blu-ray, men en mye(?) dårligere prosessor.

 

 

Hadde satt stor pris på hjelp fra noen som er litt mer data kyndig enn meg her. Hvis det er sånn som det står på HP sine sider, og bl.a. mpx sine sider - at HDX9200 kommer med HD-DVD, så er dette strengt talt en nedtur. Jeg har mer lyst på HDX9350 (nyere modell?), men dette kommer da til å gå på bekostning av en dårligere prosessor..

 

Alle tilbakemeldinger blir satt pris på

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en HP HDX maskin. Men, det er to mulige modeller, og jeg lurer litt rundt de forskjellige.

 

Den første er HP Pavillion HDX9200 T8300

Prosessortype

Intel® Centrino® prosessorteknologi

Intel® Core™ 2 Duo prosessor T8300

2,40 GHz , 3 MB L2-cache

Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling

 

Standardminne

4096 MB

 

Maksimalt minne

Støtter opptil 4 GB DDR2-minne

 

Minnefordeling

(2 x 2048 MB)

 

Interne stasjoner

Intern harddisk

320 GB (2 x 160 GB)

 

Harddiskkontroller

SATA-harddisk

 

Harddiskhastighet

5400 rpm

 

Optisk stasjonstype

Lightscribe Super Multi DVD-brenner (+/-R +/-RW) med støtte for to lag

 

Denne ser bra ut, men plager meg at det kun er 2x160gb 5400rpm hardisker her. Det står ikke på netshop sine sider, men på bl.a. mpx så kommer denne modellen med HD-DVD. Dette er noe jeg ikke trenger overhodet. Da HD-DVD har kastet inn håndkleet mot Blu-ray.

 

Den andre er HP Pavillion HDX9350 T8100

Prosessortype

Intel® Centrino® prosessorteknologi

• Intel® Core™ 2 Duo prosessor T8100

• 2,10 GHz , 3 MB L2-cache

• Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling

 

Standardminne

3072 MB

 

Minnefordeling

(1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)

 

Interne stasjoner

Intern harddisk

500 GB (2 x 250 GB)

 

Harddiskkontroller

SATA-harddisk

 

Harddiskhastighet

5400 rpm

 

Optisk stasjonstype

Blu-Ray ROM med tolags SuperMulti DVD±R/RW

 

Denne kommer med Blu-ray, noe som er mer aktuellt (jeg har ps3, og trenger i prinsippet hverken HD-Dvd eller Blu-ray, men hvis jeg må velge tar jeg ofc Blu-ray) Denne har også 2x250gb 5400rpm hardisker. Når man først er på 5400rpm, så kan det i hvert fall være litt størelse på diskene, noe som denne modellen har. Denne modellen har også en dårligere prosessor enn HDX9200.

 

Det som plager meg er at hvis jeg bestiller HDX9200, så får jeg med HD-Dvd, noe jeg ikke trenger. Og mindre hardiskplass. Men bedre prosessor.

Hvis jeg bestiller HDX9350, så får jeg større harddisk plass, Blu-ray, men en mye(?) dårligere prosessor.

 

 

Hadde satt stor pris på hjelp fra noen som er litt mer data kyndig enn meg her. Hvis det er sånn som det står på HP sine sider, og bl.a. mpx sine sider - at HDX9200 kommer med HD-DVD, så er dette strengt talt en nedtur. Jeg har mer lyst på HDX9350 (nyere modell?), men dette kommer da til å gå på bekostning av en dårligere prosessor..

 

Alle tilbakemeldinger blir satt pris på

 

på forhånd takk

 

I USA kan man konfigurere maskinen med 7200rpm harddisker og full HD-skjerm fra HP.com, tror disse forbedringene ville solgt bra i Norge.

Lenke til kommentar

Enda ikke skjedd noe i Infocare saken min, så nå er jeg drittlei. Nå skal jeg ha en stor forklaring på hvis jeg ikke får godkjent den tekniske returen min når det har tatt 2 uker allerede. Så tror jeg tar uansett pengene tilbake nå fra HP hvis jeg får den godkjente returen.

Hvis jeg ikke får svar innen Tirsdag, blir det forbrukerombudet elns.

Lenke til kommentar
Enda ikke skjedd noe i Infocare saken min, så nå er jeg drittlei. Nå skal jeg ha en stor forklaring på hvis jeg ikke får godkjent den tekniske returen min når det har tatt 2 uker allerede. Så tror jeg tar uansett pengene tilbake nå fra HP hvis jeg får den godkjente returen.

Hvis jeg ikke får svar innen Tirsdag, blir det forbrukerombudet elns.

 

Jeg fikk nok en ny fjernkotroll fra HP på lørdagen, hjalp det? -Nei... Har eksamen tirsdag, onsdag og torsdag, siste jeg begynner å styre med nå er InfoCare og HP-support. Får ha lykke til med laptopen og reklamasjonen, Raste. Trøst deg med at du ikke er alene :p

Lenke til kommentar

SvettOtanke. Jeg ville ha valgt 9350, siden man merker ikke forskjell på CPUene tror jeg. Pluss at 9350 er en bedre investering, BD spiller og større HDD.

 

Jeg håper jeg får den av HP/Infocare/EuroTec nå. Håper jeg får svar innen Onsdag elns på hvilke pc jeg får. Så jeg kan ha en pc allerede neste uke :)

Lenke til kommentar
SvettOtanke. Jeg ville ha valgt 9350, siden man merker ikke forskjell på CPUene tror jeg. Pluss at 9350 er en bedre investering, BD spiller og større HDD.

 

Jeg håper jeg får den av HP/Infocare/EuroTec nå. Håper jeg får svar innen Onsdag elns på hvilke pc jeg får. Så jeg kan ha en pc allerede neste uke :)

 

Personlig går jeg inn for et forlik hvor jeg får siste HDX med 8800M GTS for et mellomlegg. Hvis ikke skal jeg ha en mobil touchscreen laptop (eller tablet som det kanskje heter), slipper alle papirene i ryggseken. Og så er de sykt herlige og brukervennlige synes jeg :p

Lenke til kommentar

Hei folkens! Akkurat den type tråd jeg leter etter :)

Jeg står overfor akkurat samme dilemma som sleif her.

Har siklet etter HDX'en helt siden 9050eo kom..altså et år:P

Nå har jeg snart endelig råd, og prøver å bestemme meg for hvilken jeg skal ha.

Blu-Ray er jo stort pluss, men på bekostning av prosessor og RAM..? Kan RAM'en oppgraderes?

Merker man ikke forskjell på prosessorene? Noen som har erfaring med både 9200 og 9350? +/-?

..dårlig at ikke HW har tatt en grundig test på dette..

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Ok. Lurer også på hvor jeg burde kjøpe maskinen med hensyn til pris/service/frakttid..

Hvordan er Euro Tec på dette? Hadde tenkt å kjøpe min på Netshop eller noe..men jeg har jo null erfaring med å handle pc-utstyr på nett..

Har lest endel i tråden og det er utvilsomt mange som har hatt problemer med denne maskinen..har dette forandret seg noe i 9200/9350?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...