Kombat-Kaare Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har mast om Death Knights lenge, men dette blir feil.Hva er greia med at alliance skal få Death Knights? Faen meg helt tullete det her. 9205038[/snapback] Så du mener at heller horden alene skal ha death Knights? 9207027[/snapback] Ja. 9207818[/snapback] Hvorfor? 9207835[/snapback] Fordi Death Knights "alltid" har vært en del av Horden, allerede i Warcraft 2 ble de raisa fra døde Knighter av Gul'Dan. Forsaken burde være den eneste klassen som kan være Death Knighter. Hvis noen for 8 år siden sa til meg at fremtidens Warcraft ville la alliance få Death Knighter, så ville det vært det samme som å spytte på grava til morra mi. Fysj for noe tull. Enkelte ting tukler man bare ikke med.
Licht Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Det meste av lore som ble skrevet før WC3, inkludert Teron Gorefiend og Death Knights i WC2, er meningsløs i dag, fordi det da bare fungerte som et enkelt rammeverk for en RTS satt til et Warhammer-liknende univers.
Kakebakelate Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har mast om Death Knights lenge, men dette blir feil.Hva er greia med at alliance skal få Death Knights? Faen meg helt tullete det her. 9205038[/snapback] Så du mener at heller horden alene skal ha death Knights? 9207027[/snapback] Ja. 9207818[/snapback] Hvorfor? 9207835[/snapback] Fordi Death Knights "alltid" har vært en del av Horden, allerede i Warcraft 2 ble de raisa fra døde Knighter av Gul'Dan. Forsaken burde være den eneste klassen som kan være Death Knighter. Hvis noen for 8 år siden sa til meg at fremtidens Warcraft ville la alliance få Death Knighter, så ville det vært det samme som å spytte på grava til morra mi. Fysj for noe tull. Enkelte ting tukler man bare ikke med. 9207872[/snapback] det var ikke Horde slik vi kjenner den i wc3 og Wow, det du snakker om er burninglegion.
Kombat-Kaare Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har mast om Death Knights lenge, men dette blir feil.Hva er greia med at alliance skal få Death Knights? Faen meg helt tullete det her. 9205038[/snapback] Så du mener at heller horden alene skal ha death Knights? 9207027[/snapback] Ja. 9207818[/snapback] Hvorfor? 9207835[/snapback] Fordi Death Knights "alltid" har vært en del av Horden, allerede i Warcraft 2 ble de raisa fra døde Knighter av Gul'Dan. Forsaken burde være den eneste klassen som kan være Death Knighter. Hvis noen for 8 år siden sa til meg at fremtidens Warcraft ville la alliance få Death Knighter, så ville det vært det samme som å spytte på grava til morra mi. Fysj for noe tull. Enkelte ting tukler man bare ikke med. 9207872[/snapback] det var ikke Horde slik vi kjenner den i wc3 og Wow, det du snakker om er burninglegion. 9207923[/snapback] Riktig, det var den ekte horden. Ikke den tullete, følelsesladde, rosa homo-horden vi har i dag. Orcer er grønne. Orcer har store tenner. Orcer er dumme. Orcer liker å slå ting.
Kombat-Kaare Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Det meste av lore som ble skrevet før WC3, inkludert Teron Gorefiend og Death Knights i WC2, er meningsløs i dag, fordi det da bare fungerte som et enkelt rammeverk for en RTS satt til et Warhammer-liknende univers. 9207884[/snapback] Forandrer ikke det faktum at Alliance ikke passer til å ha Death Knighter.
Kombat-Kaare Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Hvorfor ikke?De er ikke Uther alle sammen. 9207942[/snapback] Det er nettopp det de skal være. Spillet har utvikla seg til et tullete virrvarr av kontrafaktisk lore, og at den gode alliance skal få være Death Knighter, døde riddere, blir dust. Du kan krangle med meg så mye du vil, men dette blir helt dust. La heller alliance få sine egne helter, som en Crusader eller noe, gjerne en direkte kopi av Death Knighten, bare med "lys magi". Alt, bare ikke la dem få Death Knights.
Licht Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Du er ganske på viddene i lore-sammenheng (både før og etter WC3) hvis du tror at The Alliance er en haug med helgener alle sammen. Særlig humans har en litt frynsete moralsk historie, og jeg ser ingen problemer med at individer, som jo er det der er snakk om, kan finne på å gå over til den andre siden fordi de tror det kan hjelpe dem å nå deres mål, selv om verken mål eller middel nødvendigvis er særlig "godt". At andre enn humans skal kunne være Death Knights ser jeg derimot på som tøvete. Enkeltindivider er en pleonasme, er det ikke? :| Endret 4. august 2007 av Zealuu
Kombat-Kaare Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 At andre enn humans skal kunne være Death Knights ser jeg derimot på som tøvete. 9207973[/snapback] Har du røyka pikk eller? Death Knights er døde, ergo skal kun forsaken være dem. La meg gjette: Du er alliance og har kun spilt warcraft 3 og utover.
DisplayName123 Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 At andre enn humans skal kunne være Death Knights ser jeg derimot på som tøvete. 9207973[/snapback] Har du røyka pikk eller? Death Knights er døde, ergo skal kun forsaken være dem. La meg gjette: Du er alliance og har kun spilt warcraft 3 og utover. 9208025[/snapback] På WotLK-traileren er det da en Human Paladin som blir til Death Knight.
Licht Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Death Knights er døde, ergo skal kun forsaken være dem. La meg gjette: Du er alliance og har kun spilt warcraft 3 og utover. 9208025[/snapback] Så han veldig død ut han som ble Death Knight i teaseren? Var Arthas Menethil klinisk død i intermezzoet der han var Death Knight? Death Knights slik som de ble skapt av Gul'Dan er ikke slik som de som ble ordnet av Ner'zhul, følgelig heller ikke slik som de vi nå kommer til å få se, da de nødvendigvis må være noenlunde bevisste for å kunne være en del av Horde / Alliance i det hele tatt. Ellers har jeg spilt både Horde og Alliance til 70 (min nåværende main kan du se i linken i signaturen min), og spilt gjennom alle Warcraft-spillene. Jeg bare har ikke et religiøst forhold til Warcraft-lore slik den var på den tiden den var en Warhammer-ripoff. Har du røyka pikk eller? LORE, SERIOUS BUSINESS
PSV Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Det blir totalt føkka å ikke gi alliance noe i det hele tatt, men som Kombat-Kaare sier burde de få en slags Crusader, som en lys side av DeathKnight, selv om ordet ''crusader'' og shadow spells gjør meg kvalm. Det blir føkka fordi at hva er pointet med å gi alliance som spiller f.ex PvP server muligheten for å unlocke DeathKnights når de ikke kan lage dem?
tmg Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Jeg må egentlig si meg enig med Kombat-Kaare. Aldri vært noen ihugga lore fanatiker, men spilte WC, WC2 WC3. Joda en del humans er ikke helt gode, men ta f.eks arthas, han var human og ble death knight. MEN han ble "corrupted" av sverdet (frostmourne var det vel) og ble så godt som undead, han så ikke akkurat ut som et vanlig menneske lenger når han ble en death-knight, gjorde han? At fullt levende humans som ikke har blitt "corrupted" (klarer ikke komme på et godt norsk ord for dette ) som fortsatt spiller på lag med de andre på alliance for godhet osv. osv. synes jeg ikke gir helt mening. Ang. balansering mellom factions skjønner jeg jo at begge må få det. Men gi heller en annen hero til alli, som Per-Stian sier. Endret 4. august 2007 av Tor-Gunnar
Shruggie Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Morsomt at alle her ser ut til å tro de kan lore i WC bedre enn Blizzard.
Licht Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Saken er vel mer at de ikke er enig med alle retconnene og retningsskiftene Blizzard gjør nå. Før var historien tenkt ut på forhånd og spillene lagt opp etter en historie med begynnelse og slutt, nå skriver de jallalore for at den skal passe med forandringer som egentlig bare er nødvendig på grunn av game mechanics i WoW. Type space shamans osv. Hele greien handlet om at Horde trengte paladins, og at Blizzard ikke ville balansere PvE for to forskjellige typer raid (de med paladins og de med shamans).
Superslask Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har mast om Death Knights lenge, men dette blir feil.Hva er greia med at alliance skal få Death Knights? Faen meg helt tullete det her. 9205038[/snapback] Så du mener at heller horden alene skal ha death Knights? 9207027[/snapback] Ja. 9207818[/snapback] Hvorfor? 9207835[/snapback] Fordi Death Knights "alltid" har vært en del av Horden, allerede i Warcraft 2 ble de raisa fra døde Knighter av Gul'Dan. Forsaken burde være den eneste klassen som kan være Death Knighter. Hvis noen for 8 år siden sa til meg at fremtidens Warcraft ville la alliance få Death Knighter, så ville det vært det samme som å spytte på grava til morra mi. Fysj for noe tull. Enkelte ting tukler man bare ikke med. 9207872[/snapback] det var ikke Horde slik vi kjenner den i wc3 og Wow, det du snakker om er burninglegion. 9207923[/snapback] Riktig, det var den ekte horden. Ikke den tullete, følelsesladde, rosa homo-horden vi har i dag. Orcer er grønne. Orcer har store tenner. Orcer er dumme. Orcer liker å slå ting. 9207928[/snapback] Denne "ekte" horden du snakker om er Kil'Jaedens kreasjon, og har absolutt ingenting med dagens faction å gjøre. Når du sier The Horde vekket deatknights, var det den samme "ekte" horden som ble startet av Kil'Jaeden. Den faction vi kjenner som The Horde ble som kjent startet av Thrall etter krigen mot orkene. Ser ut som du tror Horde er de onde og alliance de gode, selv det nærmeste du kommer ondskap hos noen av rasene må være alvene. Forsaken er som kjent undead som har fått tilbake sin egen vilje, og dermed er de ikke lenger Scourge som styres av Lich King. Hvorfor skulle disse få være Deathknights? Står det noe sted at kriteriet for deathknights er å være død? Med den lille informasjonen vi har om deathknight er det vel egentlig bare tåpelig å gå helt av skaftet fordi man konkluderer med en hel masse rart. Jeg håper de tar seg god tid med dette nye konseptet "hero class", da det er noe som kan kaste fryktelig ubalanse over spillet. Bare se hvordan små glitcher som ett ekstra talent point til warriors i vanilla wow gikk. Mine to største punkter i WoW var første møte med MC, og første møte med Ragnaros. Håper konseptet hero class vil bringe noe å gape av igjen.
zbegra Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Ble ikke Arthas en Death Knight FØR han ble merga med The Lich King? Arthas er Human.. Arthas døde aldri... Frostmourne gjorde Arthas til en Death Knight.. Hvis et sverd kan gjøre Death Knight ut av deg, så finnes det helt sikkert andre måter å bli det på også. Blizzard har sagt at de har en overbevisende forklaring ingame, ved hjelp av quest-linen, som forklarer HVORFOR de andre rasene blir Death Knights. Edit: Det er ikke noe vits å sitte her å sutre før vi har ALLE kortene på bordet. Sier seg selv at Blizzard ikke gir ut alle detaljene på Blizzcon. De hadde PR folk som løp rundt å hysja på developerne når de ville fortelle noe. Endret 4. august 2007 av zbegra
alfabanan Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Siden man faktisk må gjennom en ganske lang quest-line for å kunne lage en DK, skla man jo ikke se bort i fra at Arthas finner på en måte å corrupte deg på slikt at du og blir en DK. Tror personlig at en DK både lore messig skulle heller fungert på samme måte som pvp i LotRO, altså at man lager er "bad-guy" som slåss mot de snille. Så med en DK kunne man altså fått alle mot seg
Fuzoya Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Altså, i wc3 var ikke undeads en del av horden heller da. Derfor vil det si at du ikke mener at noen av sidene skal ha Death Knigths, kaare. Jeg vet faktisk ikke hvordan det var i wc2 for det har jeg aldri spilt, men jeg tviler på at det har vært noe undeads da som teama med horden. Det er forskjell på scourge undeads og forsaken også. Som Superslask sier så høres det ut som du mener at horden er slem og alliance er snill også ja. Dette er jo helt feil å si! Et eksempel: det blir det samme som å si at alle fra Tyskland er onde/gode pga 2.verdenskrig... Hallo? Begge sidene er gode og har sine grunner, men det oppstår konflikter. Alle mennesker uansett land er likestillte i mine øyne og derfor føler jeg ikke noe hat mot horder heller i wow.
DirtyBit Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 er riktig som zbegra sier , arthas døde aldri, og hvis du så siste filmen av warcraft frozen throne.. så sa lichen da han knuste is blokken, "now we are as one" kan et sverd lage en death knight så kan det være fler måter å bli death knight på... og som også nevt er en sinnsvakt lang chain quest som kommer til å forklare hvorfor dette her skjer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå