Gå til innhold

Ukas utfordring: OK PC for 5000kr, er det mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det jeg mente ja, men har ikke sånn på min gamle skjerm. Må jeg kjøpe ny skjerm da eller går det å kjøp noe som gjør det mulig med den. :p

9226476[/snapback]

 

Hvorfor stiller du ikke spørsmålene dine i dine egne tråder? Ser du har startet en haug med emner med samme emne, så du skulle da klare å spørre i en av de?

Lenke til kommentar

Da er vi straks i mål..

 

HANDLEKURV

 

Noen kommentarer til dette oppsettet, bør jeg bytte ut noen av komponentene? Vil jeg kunne klokke CPU bra med det hovedkortet og de minnebrikkene?

 

Kom gjerne med forslag til kabinett/psu, som ikke koster altfor mye, men er av grei kvalitet.. Skal komme under 5000kr, så da ser dere hva jeg kan bruke på kabinett/psu.. :)

 

Takk for all hjelpen!!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille fra shg,de får inn hovedkortet til uka, men det oppsettet ditt var ikke dumt det heller! Er det noen som helst fordel å gå for e4400 istedet for e4300 om man uansett skal klokke?

 

Andre som har formeninger om det oppsettet som ble foreslått av meg,og det i posten over?

Endret av pirium
Lenke til kommentar

Det hadde blitt lang dyrere enn, da 4700,- var på den billigste butikken.

 

Forskjellenene var jo, litt bedre hk(Men kostet 100kr mer, og ikke serlig stor forskjell), mindre harddisk(320gb vs 250gb), du har fått plass til en grei CPU-Kjøler, du har tatt ett litt kraftigere skjermkort som er mindre bang for buck, og du har fått en litt kraftigere prosessor.

 

Bare hold deg til oppsettet ditt pirium, det gir mer bang for buck.

 

Å oppgradere fra E4300 til E4400 bør du gjøre vis du har råd og det er innenfor budsjettet, men vis ikke er det ingen krise.

 

EDIT: Forskjellen med E4400 kontra E4300 når man skal klokke er at det er større sjans for at E4400 når lengre, og den random E4400 ville nådt 0.2GHZ lengre enn en random E4300.

 

Legg merke til at jeg skriver random, det varierer veldig mye hvor langt en prosessor klokker(avhengig av Stepping, Revision, og bare generell flaks etter hvor chippen var plassert på waferen under produksjon.)

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Om det ikke er sagt før i tråden vil jeg bare minne PC-kjøperen på at der skjermkortet du har der drar no helvetes mange watt ( vel, ivhertfall om du ikke har store strømforsyninga) og du vil trenge et PCIExpress kontakt fra PSU'en din. Eventuelt en overgang. Uansett, kan være jeg misforstår eller tar helt feil her, men sjekk at du har god nok PSU til å dra det skjermkortet sammen.

 

Tidlig på morran gitt.

Lenke til kommentar
Om det ikke er sagt før i tråden vil jeg bare minne PC-kjøperen på at der skjermkortet du har der drar no helvetes mange watt ( vel, ivhertfall om du ikke har store strømforsyninga)  og du vil trenge et PCIExpress kontakt fra PSU'en din. Eventuelt en overgang. Uansett, kan være jeg misforstår eller tar helt feil her, men sjekk at du har god nok PSU til å dra det skjermkortet sammen.

 

Tidlig på morran gitt.

9231685[/snapback]

 

Hvilket av skjermkortene? Det jeg har i handlekurva mi, eller noen av de andre?

Lenke til kommentar

Bare hold deg til oppsettet ditt pirium, det gir mer bang for buck.

 

Å oppgradere fra E4300 til E4400 bør du gjøre vis du har råd og det er innenfor budsjettet, men vis ikke er det ingen krise.

 

EDIT: Forskjellen med E4400 kontra E4300 når man skal klokke er at det er større sjans for at E4400 når lengre, og den random E4400 ville nådt 0.2GHZ lengre enn en random E4300.

9231397[/snapback]

 

Trodde at 4300/4400/4500 var samme prosessor jeg, og at de bare var klokket forskjellig...

 

Prisforskjellen på 4400 og 4500 er jo ubetydelig, sikkert like greit å gå for 4500 da? Eller er det noe som tilsier at den ikke klokker like bra som 4300/4400?

 

Og var det x1950GT-kortet som er et strømsluk??

Lenke til kommentar
Det hadde blitt lang dyrere enn, da 4700,- var på den billigste butikken.

 

Forskjellenene var jo, litt bedre hk(Men kostet 100kr mer, og ikke serlig stor forskjell), mindre harddisk(320gb vs 250gb), du har fått plass til en grei CPU-Kjøler, du har tatt ett litt kraftigere skjermkort som er mindre bang for buck, og du har fått en litt kraftigere prosessor.

 

Bare hold deg til oppsettet ditt pirium, det gir mer bang for buck.

 

Å oppgradere fra E4300 til E4400 bør du gjøre vis du har råd og det er innenfor budsjettet, men vis ikke er det ingen krise.

 

EDIT: Forskjellen med E4400 kontra E4300 når man skal klokke er at det er større sjans for at E4400 når lengre, og den random E4400 ville nådt 0.2GHZ lengre enn en random E4300.

 

Legg merke til at jeg skriver random, det varierer veldig mye hvor langt en prosessor klokker(avhengig av Stepping, Revision, og bare generell flaks etter hvor chippen var plassert på waferen under produksjon.)

9231397[/snapback]

 

 

Poenget med handlekurven min var at det lønner seg å kjøpe alt på ett sted(og at de har alt på lager og ikke om 7dager, mer eller ukjent). Det hjelper fint lite om den koster f.eks 4200kr hvis man må bestille fra 5 forskjellige steder.

På det tidspunktet jeg satt opp dette oppstette var det foreslått en handlekurv der ikke alle varene kunne skaffes på ett sted og noen var ikke på lager.

 

 

Jeg tok utganspungt i ett pro kort da det virket som folk på denne tråden var enige om at det var det beste kortet. Er enig om at det ikke spiller noen rolle om det er en e4300 eller e4400.

Disken ble kunn valgt for å holde seg under 5K

Hket som trådstarter har valgt kunne jeg ikke anbefale, fordi jeg ikke hvet noe om det.

Jeg mener dog det er verdt pengene å invistere i en god cpu kjøler hvis men skal klokke.

 

 

 

 

Med en 500W psu er det ikke noe problem å dra det skjermkortet. x1950 serien drar mindre strømm enn 1900 serien.

http://www.tomshardware.com/2007/04/09/the...oney/page2.html

 

Oppsettet ser fint ut :) lykke til!

Endret av ds.nitram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...